hoe berg jij je replica's op

Dat klopt ja, zonder controle is het maar een wassen neus.

Maar dat is bij vuurwapens niet anders. Ik heb 5 jaar thuis vuurwapens gehad en ben geen 1 keer gecontroleerd. Terwijl ze ergens een doelstelling hadden van 2 keer per jaar bij iedereen. Mss was ik het jaar erop dan 12 keer gecontroleerd.
Zou jij dan graag willen dat een wapen kluis verplicht word voor airsoft apparaten.
Ik denk dat er dan 18.000 leden nerveus worden als ze een dure kast moeten gaan kopen....
Ik
Tja met vuurwapens is het natuurlijk een heel ander verhaal. Airsoft apparaten zijn net zo dodelijk als een bezemsteel, ze zien er alleen spannender uit.
Tja het blijft spannend speelgoed;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Op mijn slaapkamer van 3 bij 2 is weinig ruimte voor opslag. Moeders wilt t spul ook niet ergens anders in huis hebben. Heb t in een koffer onder mijn bed liggen. Mags ergens anders.
 
Zou jij dan graag willen dat een wapen kluis verplicht word voor airsoft apparaten.
Ik denk dat er dan 18.000 leden nerveus worden als ze een dure kast moeten gaan kopen....
Ik

Tja het blijft spannend speelgoed;)

Neeee, absoluut niet. Voor mijn gevoel zou een koffer met slot en dan gewoon uit het zicht voldoende zijn.

Ik zit nu pas weer een kleine 2 weken op dit forum. Dus ga zeker niets over de airsoft-scene nu al denken te weten.

Vond het wel belangrijk dat starters (zoals ik) moeten weten waar ze aan zouden moeten voldoen volgens de regelgeving. Of ze zich aan houden is ten tweede. Niet dat iemand denkt dat zijn kist of koffer nu voldoet.

Ik weet niet of opslag bijv. ook bij die BOSS terugkomt als topic? Anders kun je het alleen weten door de statuten door te lezen.

Want ff eerlijk; mannen die een handleiding lezen?
 
Volgens mij verklaar je met het aanvragen van de pas alles gelezen te hebben en op de hoogte te zijn van de regels. Dus als het goed is wel :p

Haha, wil je een test starten?

Volgens mij verklaar je met het aanvragen van de pas alles gelezen te hebben en op de hoogte te zijn van de regels. Dus als het goed is wel :p

Aha, jup klopt.
(Trekt zich voorzichtig terug uit gesprek.)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen 2 pistolen.
Ga daar geen hele kast voor inrichten.
Heb er ook geen ruimte voor, 3 personen in een 70 m2 huis(je).
Heb gewoon een la in een bureau waar de replicas in liggen.
Zit een slotje op welke je waarschijnlijk met 1 goede klap eraf slaat.
 
Heb gewoon een la in een bureau waar de replicas in liggen.
Zit een slotje op welke je waarschijnlijk met 1 goede klap eraf slaat.

Ik heb zoiets voor de paspoorten et cetera. Kan je dus ook gebruiken als heuse replicakluis:p
Kluisje

Alleen jammer dat die van mij er niet in passen.
 
Op mijn slaapkamer van 3 bij 2 is weinig ruimte voor opslag. Moeders wilt t spul ook niet ergens anders in huis hebben. Heb t in een koffer onder mijn bed liggen. Mags ergens anders.
Bij deze heb je dus zelf aangegeven dat jij het niet zo serieus neemt met de regels. Tenslotte heb je geen stationaire opslag.
Er is alleen geen controle op, maar dat is het zelfde als je stopt..... Waar blijven dan je replica's daar is ook geen controle op ;)
Alleen bij het 1e krijg je waarschuwing van de abitrage commissie, bij de 2e een strafblad als ze je pakken.
 
Bij deze heb je dus zelf aangegeven dat jij het niet zo serieus neemt met de regels. Tenslotte heb je geen stationaire opslag.
Er is alleen geen controle op, maar dat is het zelfde als je stopt..... Waar blijven dan je replica's daar is ook geen controle op ;)
Alleen bij het 1e krijg je waarschuwing van de abitrage commissie, bij de 2e een strafblad als ze je pakken.
Mijn kamer kan op slot, dus niet zo snel oordelen aub. Plus een slot op de tas....
 
Laatst bewerkt:
Alleen zit hij ook ALTIJD op slot en kan niemand anders erin?
Mijn broertje, maar die heeft ook een nabv pas. Dus als ik het in een kleding kast zet met een slot is er niks aan de hand? Een kast kun je toch ook zo openbreken? Ik dacht dat een tas met hangslot voldoende was namelijk.. naja zal dr maar eens moeten kijken dan. Want als een tas niet geldig is, is een kist of kast ook niet bepaald veilig. En dan kom je toch weer uit op een kluis..
 
Ik geloof niet dat er ooit bij iemand een controle of inval is geweest tenzij je het aan de muur hebt hangen.
Je moet je natuurlijk aan de regels houden maar je moet het wel erg bont maken wil je je nabv kwijtraken.
Als je het in een la onder je bed hebt liggen en je haalt het er alleen onder vandaan als je gaat airsoften zal het wel los lopen.
Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen de ruimte, het geld of de handigheid heeft voor een officiele afsluitbare oplossing.
Tuurlijk als je 30 replicas hebt zoals iemand hierboven dan is die kast ideaal.
 
De NABV zegt:

"Een airsoftapparaat dient buiten het speelgebied altijd zodanig te zijn opgeborgen dat deze beschermd is tegen wegneming, waarneming en/of onbevoegd gebruik, evenals onmiddellijk kan worden aangewend voor bedreiging en/of afdreiging. " (veiligheidsreglement)

en

"Het apparaat, indien niet in direct gebruik, op te slaan in een deugdelijke opslag met sluitwerk om ervoor te zorgen dat deze niet direct voor bedreiging of afdreiging beschikbaar is. " (huishoudelijk-reglement)

Een lade/tas/kast/doos met slot is dus gewoon voldoende. Er staat nergens dat het stationair moet zijn. Wel staat er dat de replica's beschermd moeten zijn tegen "wegneming, waarneming en/of onbevoegd gebruik". Een tas is makkelijk weg te nemen, maar door deze tas in je woning te bewaren is je voordeur voldoende bescherming. Waarneming en onbevoegd gebruik voorkom je door de afgesloten tas uit het zicht te bewaren.

Simpel, en volgens mij voldoet tot nu toe iedereen daar netjes aan (zelfs de replica's aan de muur van @Crix , want: netjes in afgesloten kamen zonder inkijk).

Dus goed bezig mensen :)
En voor wie er nog geen slot op zijn of haar opslag heeft:
https://www.hangslotje.nl/cijferslot/
 
Mijn broertje, maar die heeft ook een nabv pas. Dus als ik het in een kleding kast zet met een slot is er niks aan de hand? Een kast kun je toch ook zo openbreken? Ik dacht dat een tas met hangslot voldoende was namelijk.. naja zal dr maar eens moeten kijken dan. Want als een tas niet geldig is, is een kist of kast ook niet bepaald veilig. En dan kom je toch weer uit op een kluis..
Al heb je een kast met zo'n kinderdagboek slotje die je met niesen open krijgt is het goed.

De NABV zegt:


"Het apparaat, indien niet in direct gebruik, op te slaan in een deugdelijke opslag met sluitwerk om ervoor te zorgen dat deze niet direct voor bedreiging of afdreiging beschikbaar is. " (huishoudelijk-reglement)

Een lade/tas/kast/doos met slot is dus gewoon voldoende. Er staat nergens dat het stationair moet zijn.

FOUT , leuk dat je halverwege instapt maar lees even terug. In de statuten staat dat het een stationaire opslag moet zijn. En statuten gaan boven de HR. Art 14 lid 3 sub A
 
FOUT , leuk dat je halverwege instapt maar lees even terug. In de statuten staat dat het een stationaire opslag moet zijn. En statuten gaan boven de HR. Art 14 lid 3 sub A

Ja leuk he, dat ik al vanaf ik vanaf begin meelees. Kan dat ook op een normale toon? Mooi, dan houden we het leuk ;)

Maar het klopt wat je zegt, er staat inderdaad 'stationair' in de statuten. (https://www.nabv.nl/docs/default-so...enten/statuten-nabv-(30-07-2015).pdf?sfvrsn=6)

De definitie van stationair is "stilstaand, niet veranderend". Dus zolag jij je tas/kist/bakkie of wat dan ook gewoon laat liggen waar het ligt is het per definitie stationair. (Anders is helemaal niks stationair want een kast of kluis kan ik ook verplaatsen :p)

Edit: toevoeging statuten link
 
Laatst bewerkt:
De NABV zegt:

"Een airsoftapparaat dient buiten het speelgebied altijd zodanig te zijn opgeborgen dat deze beschermd is tegen wegneming, waarneming en/of onbevoegd gebruik, evenals onmiddellijk kan worden aangewend voor bedreiging en/of afdreiging. " (veiligheidsreglement)

en

"Het apparaat, indien niet in direct gebruik, op te slaan in een deugdelijke opslag met sluitwerk om ervoor te zorgen dat deze niet direct voor bedreiging of afdreiging beschikbaar is. " (huishoudelijk-reglement)

Een lade/tas/kast/doos met slot is dus gewoon voldoende. Er staat nergens dat het stationair moet zijn. Wel staat er dat de replica's beschermd moeten zijn tegen "wegneming, waarneming en/of onbevoegd gebruik". Een tas is makkelijk weg te nemen, maar door deze tas in je woning te bewaren is je voordeur voldoende bescherming. Waarneming en onbevoegd gebruik voorkom je door de afgesloten tas uit het zicht te bewaren.

Simpel, en volgens mij voldoet tot nu toe iedereen daar netjes aan (zelfs de replica's aan de muur van @Crix , want: netjes in afgesloten kamen zonder inkijk).

Dus goed bezig mensen :)
En voor wie er nog geen slot op zijn of haar opslag heeft:
https://www.hangslotje.nl/cijferslot/

Ja leuk he, dat ik al vanaf ik vanaf begin meelees. Kan dat ook op een normale toon? Mooi, dan houden we het leuk ;)

Maar het klopt wat je zegt, er staat inderdaad 'stationair' in de statuten. (https://www.nabv.nl/docs/default-so...enten/statuten-nabv-(30-07-2015).pdf?sfvrsn=6)

De definitie van stationair is "stilstaand, niet veranderend". Dus zolag jij je tas/kist/bakkie of wat dan ook gewoon laat liggen waar het ligt is het per definitie stationair. (Anders is helemaal niks stationair want een kast of kluis kan ik ook verplaatsen :p)

Edit: toevoeging statuten link

Exact dit. Zie ook mijn eerdere post. Laat ik het ook nog maar eens herhalen; "De replica's mogen niet voorhande liggen, zodat ze niet direct voor bedreiging en afdreiging geschikt zijn.' Dat geldt voor opslag en vervoer, daarmee wordt bedoeld uit het zicht en/of in een afgesloten kist/koffer/ruimte, dat is afdoende. Dat een kast/kluis etc. netter is, vind ik een andere discussie.
 
Vergelijkbaar met discussie uit 2017 https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/opbergplaats.2486/

Ook toen ging het over de interpretatie van NABV teksten - die onderling ook nog eens verschillen ...

Los van textueel nitpicking de nabv teksten, denk ik dat @Goovscoov
Exact dit. Zie ook mijn eerdere post. Laat ik het ook nog maar eens herhalen; "De replica's mogen niet voorhande liggen, zodat ze niet direct voor bedreiging en afdreiging geschikt zijn.' Dat geldt voor opslag en vervoer, daarmee wordt bedoeld uit het zicht en/of in een afgesloten kist/koffer/ruimte, dat is afdoende. Dat een kast/kluis etc. netter is, vind ik een andere discussie.

De strekking goed samenvat: niet voorhande liggen zodat ze niet direct voor bedreiging en afdreiging geschikt zijn .
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbaar met discussie uit 2017 https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/opbergplaats.2486/

Ook toen ging het over de interpretatie van NABV teksten - die onderling ook nog eens verschillen ...

Los van textueel nitpicking de nabv teksten, denk ik dat @Goovscoov


De strekking goed samenvat: niet voorhande liggen zodat ze niet direct voor bedreiging en afdreiging geschikt zijn .

Verrek, zo goed als dezelfde discussie inderdaad :D En toch ook een mail van de NABV die zegt een "deugelijke kast". Misschien moeten ze dat maar eens gaan verduidelijken in alle regelementen etc (zoals men hier ook al zegt) dan zijn we er van af :)
 
Mijn 2 replicas zijn er nog niet maar ben ook bezig met een kamer met een slot. En sleutel weer in een kluis en ik woon alleen ;).

IMG-20190130-193059.jpg


IMG-20190206-213749.jpg
 
voor mij is het jammer dat ik een paar jaar geleden de loting voor de zolder kamer heb verloren, anders had ik een hele mooie inloopkast gehad om mijn gear en replica's te bewaren
 
Terug
Bovenaan