G&G M14 EBR DMR Upgrade Help

WesleyB

Well-Known Member
4 sep 2017
87
42
Trophies
7
Ik heb nu een G&G m14 EBR AEG die rond de 320 fps schiet. Maar ik wil deze upgraden naar een DMR maar weet bij god niet wat ik er voor moet halen ook vanwege de gearbox v7 die erin zit. Heb wat gegoogled maar ben hier niet echt mee opgeschoten, Ben zelf nog best wel een noob op het gebied van upgraden en wat tips kan ik wel gebruiken voor wat ik nodig heb:)
 
Cylinder, Piston en piston head zijn standaard, cylinder head, tappet plate en nozzle natuurlijk speciaal, gears ook, maar sommige werken ook weer met v2/v3 maar dat weet ik niet zeker. motor is een short type dacht ik zo uit mijn hoofd
 
Cylinder, Piston en piston head zijn standaard, cylinder head, tappet plate en nozzle natuurlijk speciaal, gears ook, maar sommige werken ook weer met v2/v3 maar dat weet ik niet zeker. motor is een short type dacht ik zo uit mijn hoofd
Heb al wat video`s gekeken daarin zeiden ze dat de piston en pison head v2 compatible zijn maar van de cylinder weet ik het niet zeker. En de gears zijn v2
 
Laatst bewerkt:
Heb nu zelf wat onderzoek gedaan en ben momenteel op volgende internals gekomen
Tappet Plate : G&G Reinforced https://www.unit13shop.eu/nl/gearbo...ate/g-g-tappet-plate-for-m14/a-19011-10000030

Barrel : Maple Leaf 510 mm 6,02 AEG Precision Barrel https://www.skirmshop.nl/nl/510mm-602-aeg-precision-barrel.html

Motor: SHS High Torque Motor – Short Shaft https://www.skirmshop.nl/nl/shs-high-torque-motor-short-shaft.html

Gear: SHS 13:1 Gear set of NUPROL 13:1 ULTRA HIGH SPEED

Spring guide: LONEX V6-V7 Steel Enhanced Bearing https://www.skirmshop.nl/nl/lonex-v6-v7-steel-enhanced-bearing-spring-guide.html

Piston: NUPROL 14 STEEL TEETH PISTON https://bunker501.nl/shop/internals/nuprol-14-steel-teeth-piston/

Piston head: G&G PISTON HEAD

Spring: M120/M125/M130
 
- Dat is gewoon de stock tappet plate.
- De barrel kan je prima korter nemen zoals een 455mm, een AEG cylinder heeft niet genoeg volume om werkelijk gebruik te kunnen maken van die 55mm extra en wat je dus ziet is dat op dezelfde veer men dezelfde fps haalt op een 510 en 455mm barrel.
- Ik zou voor een ZCI HT gaan ipv een SHS HT als je 13:1 gaat gebruiken.
- Ga voor SHS, de Nuprol's zijn gewoon rebranded SHS met een dikke prijs toenname, je hebt ook nog 12:1.
- Zover ik kan vinden, past in de G&G ook een V3 guide, maar goed dat laat ik aan jou
 
- Dat is gewoon de stock tappet plate.
- De barrel kan je prima korter nemen zoals een 455mm, een AEG cylinder heeft niet genoeg volume om werkelijk gebruik te kunnen maken van die 55mm extra en wat je dus ziet is dat op dezelfde veer men dezelfde fps haalt op een 510 en 455mm barrel.
- Ik zou voor een ZCI HT gaan ipv een SHS HT als je 13:1 gaat gebruiken.
- Ga voor SHS, de Nuprol's zijn gewoon rebranded SHS met een dikke prijs toenname, je hebt ook nog 12:1.
- Zover ik kan vinden, past in de G&G ook een V3 guide, maar goed dat laat ik aan jou

Heb even verder gekeken en met de spring guide heb je gelijk.
Maar heb nu een stock 510mm erin zitten als deze 455mm word gaat dat wel goed met de outer barrel die dan langer is?
Kanje die ZCI in nederland kopen of moet ik uit buitenland halen want kan ze niet zo snel vinden
 
Laatst bewerkt:
Cylinder, Piston en piston head zijn standaard, cylinder head, tappet plate en nozzle natuurlijk speciaal, gears ook, maar sommige werken ook weer met v2/v3 maar dat weet ik niet zeker. motor is een short type dacht ik zo uit mijn hoofd
Dat klopt helemaal wat je zegt... Vooral met de nozzle moet je goed kijken of je de juiste heb, het verschilt namelijk nog al per merk, G&G nozzle past niet op tm/cyma m14 en anders om.. Vooral de lengten van de nozzle goed opmeten met een schuifmaat... Het komt nog al nauw,kan ik uit ervaring zeggen
 
Heb even verder gekeken en met de spring guide heb je gelijk.
Maar heb nu een stock 510mm erin zitten als deze 455mm word gaat dat wel goed met de outer barrel die dan langer is?
Kanje die ZCI in nederland kopen of moet ik uit buitenland halen want kan ze niet zo snel vinden

UK(ak2m4.co.uk), is met verzenden ongeveer even duur of net iets goedkoper als de SHS, gear set, piston en andere dingetjes zijn daar ook goedkoop.

Dat klopt helemaal wat je zegt... Vooral met de nozzle moet je goed kijken of je de juiste heb, het verschilt namelijk nog al per merk, G&G nozzle past niet op tm/cyma m14 en anders om.. Vooral de lengten van de nozzle goed opmeten met een schuifmaat... Het komt nog al nauw,kan ik uit ervaring zeggen

Jup nozzle lengte is altijd kutten, airsoftparts.cz is een goede als je een nozzle zoekte van een hele specifieke lengte gezien je daar een hele hoop lengtes kan kiezen en voor niet te veel geld. Heb nu een set van hun liggen met pistonhead, cylinder, cylinderhead en nozzle en moet zeggen echt mooi spul.
 
Dank je voor de help heb nog een vraag over de piston. Wat is handig alles tanden van staal of gedeeltelijk van kunstof. En wat is verschil tussen 14,15 en 19. En wat voor kabel/draad moet ik gaan gebruiken als ik een mosfet erin ga doen.
 
Laatst bewerkt:
Volledig stalen vertanding, 19 tanden pistons zijn voor verlengde gearboxes zoals de SR-25 van A&K en de 14 en 15 heeft te maken met de AOE correctie, oftewel 14 is makkelijker maar die moet je ook nog aanpassen voor perfecte AOE. 16 AWG en dan wat je fijne vind qua insulatie.
 
Kleine update: na een paar weken moeite en frustatie en meerdere pogingen is het mij gelukt om er een dmr van te maken hij schiet nu 438 fps met .2 :D:eek:
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Kleine update: na een paar weken moeite en frustatie en meerdere pogingen is het mij gelukt om er een dmr van te maken hij schiet nu 438 fps met .2 :D:eek:

Heb je hem ook meteen afgesteld qua joule waardes op 0.30 en 0.40