Upgrade van cyma M14 socom

M14shooter

Well-Known Member
Trophies
12
Afgelopen weekend met een upgrade projectje begonnen van mij cyma m14 socom.
Hij was volledig stock toen ik hem kocht en schoot dus veel te hard, 394fps met 0.20 bb's.

Afgelopen vrijdag bij com-bat airsoft geldermalsen en andere veer gekocht en wat andere upgrades:
# modify m90 veer
# hybride 6.03 presision barrel
#bucking flathop
#mosfet

Overige upgrades wil ik pas later doen...zoals schimmen, pistens en dergelijke...

Dit is de eerste keer dat ik een replica upgrade en ben ook blij dat het gelukt is..geen onderdelen of schroefjes over...lol

Van de week even terug naar com-bat airsoft geldermalsen om de fps en de range te testen...

Ik probeer nog foto's te plaatsen...iets wat mij nog niet lukt.

Gr. M14shooter
 
Goed bezig Frank!

Zou je alleen wel adviseren om, indien nodig, de boel gelijk te shimmen. Dit is niet het moeilijkste, maar voorkomt toekomstige schade...

Tevens moet je er rekening mee houden dat als je de rest van je airseal gaat aanpakken dit effect kan hebben op je FPS (betere airseal is hogere FPS, een AOE correctie kost vaak weer een paar FPS).

Succes met het verder upgraden en perfectioneren van je replica :)!

Groet,
Peter
 
De M14's hebben wel een V7 gearbox, heb de mijne nog niet uit elkaar durven halen maar ik begreep wel dat shimmen heel anders gaat als bij een V2 / V3 gearbox van een M4 of AK.

Ik overweeg nog om de mijne juist om te bouwen naar een DMR (dus sterkere veer, single-only mosfet, etc.) maar dat zie ik eind van dit seizoen wel.
 
Toch nog wat fout gegaan, met het monteren van de bucking heb ik een klein beetje siliconen gebruikt...en zwaaien de bb's naar rechts af......
Ik heb gelukkig wat goed advies gehad wat er aan de hand kom zijn....
 
De M14's hebben wel een V7 gearbox, heb de mijne nog niet uit elkaar durven halen maar ik begreep wel dat shimmen heel anders gaat als bij een V2 / V3 gearbox van een M4 of AK.

Ik overweeg nog om de mijne juist om te bouwen naar een DMR (dus sterkere veer, single-only mosfet, etc.) maar dat zie ik eind van dit seizoen wel.

Ik zou niet kunnen inzien hoe shimmen anders zou gaan hier als bij een V2/V3. Je hebt nog steeds je 3 gears, ook al zei het in een wat compactere omgeving en deze moeten nog steeds tov worden gespaced zodat ze elkaar niet ongewenst raken en ook niet stroef lopen. Voor de rest is nog steeds pinion to bevel het beste. Het zal misschien wat moeilijker zijn ivm minder in kijk om te zien hoe de gears tov elkaar draaien.
 
Hallo airsofter, een update over de upgrades bij mijn cyma m14 socom.
Ik had problemen gehad met de inner barrel....fedding probleem en afzwaaiers.
Uit eindelijk bleek het probleem te zitten in de barrel...met namen de aansluiting op de nossel.
Dit is bij combat airsoft in geldermalsen ontdekt en opgelost....met een ander innerbarral.
Ik heb bij de NABV mij m14 ingeschoten en de hup up afgesteld..nu schiet hij strak 60m....erg blij mee dus.
Afgelopen weekend heb ik ook nog de bekabeling vervangen met een high-performance mosfet .....
Heb het idee dat de rof ook iets omhoog is gegaan....maar dat ga ik maandag avond bij de NABV uit testen....

De volgende upgrade zal en shim job zijn...wil dit zelf gaan doen... de airseal is op zich goed....schiet nu 300 met 0.25 en 330 met 0.20...
Maar ik wil met 0.28 gaan schieten ,dan zal ik denk ik wel daar tóch iets mee gaan doen....voor vervolgd...
 
cYAB6Mu.jpg


M14 socom met m2 aimpiont
 
ik vind de m14 zo mooie replica :)
als ik ooit naar andere ga wil ik denk ik ook een m14 :)
De 'looks' gaven mij ook de doorslag om voor een m14 te gaan.
Maar het is niet de makkelijkste replica om aan te werken.
Maar de 'looks' maakt alles goed.
Volgende upgrade zal de complete airseal zijn en uiterlijk nog een silencer er op.
 
M14 problemen

Afgelopen weekend begon de gearbox van mijn m14 te kraken, na dat ik de gearbox had open gemaakt zag ik het probleem.
De sector gear had alle tanden van de pisten afgesleten.
LdrHneH.jpg

cxbEAIc.jpg

Pech, maar ik was eigenlijk al van plan de airseal aan te pakken.
Ik ben bij com-bat airsoft geweest voor advies, dinsdag ga ik daar nieuwe onderdelen halen.

*pisten(niprol)
*pistenhead(alum. Modify)
*cylinderhead(alum.)
*o-ring air nozzle
Maar omdat ik van plan ben op de m14 naar dmr te bouwen ook:
*nieuwe spring guide
*sterkere veer. M120 - m130(max 450fps)
*High torque moter

Eerst maar de airseal in orde brengen en dan kijken we verder.

Word vervolgd...
 
Nuprol pistons zijn rebranded SHS voor 1.5-2 keer de prijs van een SHS :|. Weet niet welke motor ze je hebben aangeraden maar ze zijn iig super duur en een SHS HT(16 TPA) is ~30-35 euro welke makkelijk deze setup trekt. Als je per se een motor wilt halen daar, zou ik voor een action army 16 TPA gaan (30k RPM). Voor de rest van de parts zijn Nederlandse shops ontiegelijk duur en overpriced, zelfs voor de over het algemeen al reeds wat duurdere merken. Als je toch per se je spul wil halen zou ik voor compressie voor Lonex gaan.
 
Dacht al de meeste zijn langer rond 1.10 gloof ik
Maar begreep dat het een pain in the ass is met e.v.t .aanpassen upgraden en onderdelen vinden
ervaar jij dit ook zo?
@M14shooter



voorlopig blijf thet bij een idee droom om een m14 te hebben om hiermee DMR te spelen.
maar dit is toekomst muziek
 
Laatst bewerkt:
Dat valt opzich wel mee, maar je moet alleen in de gaten houden voor welk merk m14 de onderdelen zijn. Tokyo marui en cyma.. Zijn compatible,maar daar passen die van g&g of g&p m14 dus weer niet op..
De nozzle's bv. Hebben al een andere lengte...
Opzich Is het upgraden het zelfde als bij iedere andere replica, alleen het kost iets meer tijd om hem uitelkaar te halen..
Dacht al de meeste zijn langer rond 1.10 gloof ik
Maar begreep dat het een pain in the ass is met e.v.t .aanpassen upgraden en onderdelen vinden
ervaar jij dit ook zo?
@M14shooter



voorlopig blijf thet bij een idee droom om een m14 te hebben om hiermee DMR te spelen.
maar dit is toekomst muziek
 
Update over de upgrade...

Ik heb inmiddels de cyma m14 weer in elkaar zitten, maar bij het proef schieten ... Kwamen de bb's er nauwelijks uit... Als of ze bleven hangen.... Het probleem bleek de nieuwe nozzle van shs te zijn, die was 1, 5mm korter en het eind was niet taps toe lopen(zie foto)
honbZpt.jpg

Orginele nozzle.. (cyma)
diAPUYh.jpg

SA5cBk5.jpg

Deze is van shs, door dat hij recht loopt aan het eind duwde hij de bb's niet vergenoeg de hopup kamer in en bleven ze dus steken.
Nu vervangen met de oude Orginele nozzle en het probleem is verholpen.
Nu nog de fps testen van de week bij de nabv.
Met de dmr... Bouw wacht ik.. Er schijnen veranderingen aan te komen bij de regels voor dmr.. Omdat er veel klachten over dmr spellers zijn... Die te hard(fps) en te snel...(rof).
Nog een foto hoe mijn cyma m14 socom er nu uit ziet.
vKUEHQa.jpg

0bdR1
 
Laatst bewerkt:
Te hard fps doe je toch vooraf?
regels veranderen Ik zeg joules meten weet je het gelijk en ben je joulcreep ook kwijt
(of iemand moet echt liegen over zijn gewicht BB's) maar die moet je dan helemaal bannen van alle velden :)

Maar echt super mooie m14, ga nu twijfelen om misschien niet voor hout te gaan, pffffffff

lastig nou ja voorlopig weer dagje mijn high capp afgeragd in GT vandaag was niet druk wel super leuke nette hit callende niet overschooting groep mensen :)
 
Te hard fps doe je toch vooraf?
regels veranderen Ik zeg joules meten weet je het gelijk en ben je joulcreep ook kwijt
(of iemand moet echt liegen over zijn gewicht BB's) maar die moet je dan helemaal bannen van alle velden :)

Maar echt super mooie m14, ga nu twijfelen om misschien niet voor hout te gaan, pffffffff

lastig nou ja voorlopig weer dagje mijn high capp afgeragd in GT vandaag was niet druk wel super leuke nette hit callende niet overschooting groep mensen :)
Zo moet airsoft ook zijn...
 
ja maar kom het niet veel tegen dat ik maar ik keer op heel de dag maar 1 keer iemand echt bleef staan maar misschien omdat het maar 10vs10 was je te makkelijk herkent kon worden :)
 
ja maar kom het niet veel tegen dat ik maar ik keer op heel de dag maar 1 keer iemand echt bleef staan maar misschien omdat het maar 10vs10 was je te makkelijk herkent kon worden :)
Met zo'n klein clubje is de game play meestal veel leuker en omdat je dan niet zo "anoniem " bent neemt iedereen netjes zijn of haar hits
 
Terug
Bovenaan