FPS meten op welk gewicht

24 nov 2018
6
1
Trophies
3
Hallo,

Ik ben vrij nieuw op het gebied Airsoft en ben op zoek naar een apparaat.
In de regels las ik dat op meeste velden een limiet van 360 FPS word gehanteerd.

Nou was de vraag:
Maakt het gewicht van de BB uit voor deze test of kan ik BB van een bepaald gewicht gebruiken om het FPS onder de 360 te houden?
 
FPS test is op max 360 fps en een .20 gram bb. Gewicht van de bb heeft invloed op de FPS en mag je niet (mis/)gebruiken om onder deze waarde te komen. Let erop dat er vanaf 2019 zal worden getest op een .30 en een max van 1.2 joule.
 
FPS test is op max 360 fps en een .20 gram bb. Gewicht van de bb heeft invloed op de FPS en mag je niet (mis/)gebruiken om onder deze waarde te komen. Let erop dat er vanaf 2019 zal worden getest op een .30 en een max van 1.2 joule.
Oke, dus als ik een apparaat vind dat onder de 1.2 joule zit of .3 BBs zit ik goed? (Ik begin waarschijnlijk niet voor die tijd)
 
In het kort:
  • Tot en met 31 december 2018 is de regel: 360 fps gemeten met een BB van 0.20 gram
  • Vanaf 1 januari 2019: 1,2 Joule en dit wordt gemeten met een BB van 0.30 gram
Je komt een beetje op "Een ongelukkig moment" omdat we net middenin een transitie tussen de oude FPS regel en de nieuwe Joule regel inzitten.
Hierdoor is het voor velen niet helemaal duidelijk wat er nu exact besloten is (de regels zijn al wel duidelijk, er is echter nog veel onduidelijkheid bij velen onder ons).
Als je geinteresseerd bent in dit relaas, zie dit draadje op het forum, dan krijg je een indruk. ;)

Welkom bij de club, trouwens! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Technically_Artist
De nieuwe regels gaan in op 1 april. Dus onder de 360fps met 0.2g tot die tijd.
 
Ik zou alleen persoonlijk mijn AA afstellen op de nieuwe regels; 1,2J bij .30 gram BB's anders sta je straks weer alles opnieuw af te stellen/ geld in je AA te steken.
 
Hoe gaan ze dit testen op het veld, moet je een magazijn hebben met 0.30 bb's om door de fps keuring te komen ?
 
Jij neemt een lege mag mee naar de FPS meting en zij stoppen er wat van hun eigen 0.30 in jouw mag of hebben zelf een mag al gevuld liggen met 0.30. (Ligt er beetje aan hoe exotische replica je hebt en of je replica alle mags pakt)
 
Een speedloader met 0.30 en een chrono, meer hebben ze niet nodig hoor. trouwens, als je bij de fps in orde bent hoef je jezelf toch geen zorgen meer maken over in het veld?
 
Een speedloader met 0.30 en een chrono, meer hebben ze niet nodig hoor. trouwens, als je bij de fps in orde bent hoef je jezelf toch geen zorgen meer maken over in het veld?

Snap wat je bedoelt Sherlockzor, maar volgens mij bedoelde de vraagsteller niet perse field-tests maar meer gewoon normale FPS aan het begin vd dag.
 
Snap wat je bedoelt Sherlockzor, maar volgens mij bedoelde de vraagsteller niet perse field-tests maar meer gewoon normale FPS aan het begin vd dag.

Hoe gaan ze dit testen op het veld, moet je een magazijn hebben met 0.30 bb's om door de fps keuring te komen ?

hmm dan is de vraagstelling niet heel duidelijk, maar ik kan het vergeven aangezien hij/zij/het nieuw is :D
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Volgensmij is dit met 0.20 bb's. Althans, dit is toch bij het lokale veldje zo.

Wordt gemeten bij binnenkomst
 
Ik las ergens dat als je replica onder de 500 fps schiet dat je om zover en nauwkeurig te schieten max 0.25 bb met elektrische replica,s.
Waarom. Dan testen met 0.30
Boot outdoor

Ook noeuw
 
Ik las ergens dat als je replica onder de 500 fps schiet dat je om zover en nauwkeurig te schieten max 0.25 bb met elektrische replica,s.
Waarom. Dan testen met 0.30
Boot outdoor

Ook noeuw
Voor outdoor
Ook nieuw

Lekker die autocorrect, zal wel komen dat ik nu in Denemarken ben,is ook niet te lezen.
 
Ik las ergens dat als je replica onder de 500 fps schiet dat je om zover en nauwkeurig te schieten max 0.25 bb met elektrische replica,s.
Waarom. Dan testen met 0.30
Boot outdoor

Ook noeuw
Omdat die informatie simpelweg niet klopt. Daarnaast is de meting niet om te kijken hoe nauwkeurig die schiet, maar om hoe hard.
 
  • Leuk
Waarderingen: iDylan