Mogelijke komende wijziging door de NABV.

TBC Medic

Well-Known Member
13 mrt 2018
53
37
Trophies
5
Via via werd ik getipt over een topic op een ander forum. Hierin wordt gesproken over komende wijzigingen op het regelement door de nabv.

Oa. Om joule creepen tegen te gaan. En een rof regel voor dmr.
 

Bijlagen

  • IMG-20180605-WA0001.jpg
    IMG-20180605-WA0001.jpg
    118,8 KB · Weergaven: 1.213
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Opzich is er hier al een uitgebreid topic over deze joule creep discussie. Denk dat dit wel goed iets is. Echter vraag ik me af wat leidend gaat zijn, joule of fps? En wat zijn de marges? Erg benieuwd hoe dit in zijn werk gaat treden.
 
Opzich is er hier al een uitgebreid topic over deze joule creep discussie. Denk dat dit wel goed iets is. Echter vraag ik me af wat leidend gaat zijn, joule of fps? En wat zijn de marges? Erg benieuwd hoe dit in zijn werk gaat treden.

Uhm Joules = gelijk aan een FPS waarde afhankelijk van het gewicht, dus de max joule waarde per categorie geld gewoon en als je daar over gaat door creep dan ben je de pineut. Ik snap wel enigszins wat je bedoelt maar er staat dat ze waardes gaan omrekenen naar energie dus dat zal wel leidend zijn dan en mogelijk bij dingen die creepen zoals HPA en snipers dat ze zwaarder gaan testen. Ik ga het wel zien.
@TBC Medic heb je ook een link naar het topic of is dat niet mogelijk?


EDIT: beetje kut voor mensen die bezig zijn met een DMR, heb je het net goed, moet je weer 20 FPS eraf schaven.
 
Uhm Joules = gelijk aan een FPS waarde afhankelijk van het gewicht, dus de max joule waarde per categorie geld gewoon en als je daar over gaat door creep dan ben je de pineut. Ik snap wel enigszins wat je bedoelt maar er staat dat ze waardes gaan omrekenen naar energie dus dat zal wel leidend zijn dan en mogelijk bij dingen die creepen zoals HPA en snipers dat ze zwaarder gaan testen. Ik ga het wel zien.
.

Nee ik weet hoe joule berekend wordt. Echter was mijn vraag meer wat er gebeurd als je heel licht creept standaard al vanuit je set up op een AEG. Dan iets fps dus waarschijnlijk verder naar beneden doen om de joule waardes op 0.30 goed te krijgen.
 
Beetje vage speculatie dit, of niet? Ik wacht wel tot de officiële bevestiging. Op zich goede zaak dat er meer gemeten gaat worden met het gewicht bb's waarmee je schiet, is niet meer dan logisch. Alhoewel ik de haat aan M4 DMR's snap, denk ik niet dat je daar regelgeving over kan gaan maken. Welk model zou dan wel/niet mogen? Wordt een beetje arbitrair dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
Dus eigenlijk heeft een dmr class geen nut meer in de toekomst?
 
Nee ik weet hoe joule berekend wordt. Echter was mijn vraag meer wat er gebeurd als je heel licht creept standaard al vanuit je set up op een AEG. Dan iets fps dus waarschijnlijk verder naar beneden doen om de joule waardes op 0.30 goed te krijgen.

Als je licht genoeg creeped met een AEG om over de joule waardes heen te gaan, dan zit je met een .20 waarschijnlijk op het randje, wat mij ook niet echt slim lijkt maar goed dat is puur een mening. Denk dat dit simpel is en 1.2 joule max is 1.2 joule max dus erover is afgekeurd, het is nu niet veel anders alleen kijken we niet verder dan een .20.

Dus eigenlijk heeft een dmr class geen nut meer in de toekomst?

Want?
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
@Rebelattack heb je een pb gestuurd met een linkje.

Ik las dit en wilde dit hier delen ter info. Zelf heb ik niks te maken qua bestuur of iets met de nabv. Ben slechts een boodschapper :)
 
Haha ik herken de site layout meteen :rolleyes:

Wat mij betreft regels gisteren nog invoeren.
Ik ben het eigenlijk met alles wel eens.
Inderdaad beetje vervelend voor de DMR switch van 450 naar 430, maar begrijp de stap goed.
Alleen de 2RPS voor DMR, weet niet of dat wel te doen is met de meeste mosfets. (volgens mij met de King kong wizard 2 wel)
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
Ik heb hier toevallig afgelopen zaterdag nog over gesproken met een hoge van de nabv en die wist mij te vertellen dat de nabv inderdaad wil overschakelen naar Joules metingen met dank aan de hpa lui die express joule creepen en daar soms nog over opscheppen ook nog.

Echter staan de definitieve joules waardes en invoerdatum nog niet vast omdat men simpelweg nog niet genoeg data heeft om te weten hoe het effect zal zijn in game.

Edit:
De 2 rps voor dmr hoop ik enkel voor aeg en hpa replica's. Ben het beu dat gas altijd het slachtoffer moet zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Toothpick
Lijkt me toch dat ze 2 RPS zullen vertalen naar een 0.5 sec delay anders lijkt me het toch wel heel moeilijk meten met een semi only replica?

met dank aan de hpa lui die express joulecreepen ? ja hoooooooor we zijn er weer .

Beetje vermoeiend zo langzamerhand .

Ik snap je wel, maar het is toch wel enigszins de grootste boosdoener, ik had mijn P* afgesteld en zonder te kutten met de dwell setting, dus standaard dwell uit de fabriek, zat ik al bijna op 0.3 joule in creep tussen een .2 en .32 gram. Let er op dat dit dan ook vooral geld voor P*, Wolverine en dergelijke systemen en dat Tippmann hier niet de veroorzaker van is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
die 0.5 delay willen ze wss een harde verplichting maken voor de dmr
vanwege de combi blade trigger titan

plus als gas geen delay krijgt dan heb die van mij ook geen delah

ik heb liever een trigger pull contolle als je het mij vraagt
 
Laatst bewerkt:
Je weet zelf of je hieronder valt Robin. Niet teveel op happen als je bij de "goeie" hoort.

Nope als HPA speler word je altijd verdacht , heb een x radar thuis daar kun je niet zien hoeveel joule je schiet al denk ik dat ik onder de marge zit met 0.28 g bb,s en een fps van rond de 340 , even los van dat hpa gebeuren denk ik dat op joule meten een goed idee is .
 
Nope als HPA speler word je altijd verdacht , heb een x radar thuis daar kun je niet zien hoeveel joule je schiet al denk ik dat ik onder de marge zit met 0.28 g bb,s en een fps van rond de 340 , even los van dat hpa gebeuren denk ik dat op joule meten een goed idee is .

Als je FPS meet en je gewicht weet dan meet je joules :|.
 
Als je FPS meet en je gewicht weet dan meet je joules :|.

Ik geef alleen maar aan dat die x radar geen joule meet hij wel erg compact dus neem ik hem mee tijdens een skirm , die tippmann varieerd nogal en dat weet ik zeker dat ik goed zit .