Eerste locatie met sniper limiet en single only

OFF TOPIC
... ....
Ik had hem ook al PM gestuurd met links er in dat we hier niet teveel off topic gingen ;)

Full camo is niet toegestaan. NABV regel is dat een broek wel mag, verder niet.
klopt dus als jij locatie oprijd heeft NABV er theoretisch pas wat over te zeggen. Dit omdat bij de openbare weg de wet geldend is en dan mag het wel. Maar zodra je de poort binnen rijd ben e de sjaak. Maar ik vind het goede regel anders komt men straks totaal omgehangen het veld op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Robin2k7
Ik had hem ook al PM gestuurd met links er in dat we hier niet teveel off topic gingen ;)


klopt dus als jij locatie oprijd heeft NABV er theoretisch pas wat over te zeggen. Dit omdat bij de openbare weg de wet geldend is en dan mag het wel. Maar zodra je de poort binnen rijd ben e de sjaak. Maar ik vind het goede regel anders komt men straks totaal omgehangen het veld op.

Ja zie het voor je met plate carrier helm en god weet wat haha
 
Kan me er opzich wel in vinden. Afgelopen zondag bij wildmountain ook veel snipers, loste ze prima op door aan t einde van de dag een sniper missie te doen. Denk dat andere velden ook gewoon een sniper missie/opdracht moeten verzinnen mochten ze een dag veel snipers hebben. Balls heeft een missie die alleen snipers mogen doen, zo haal je de snipers weg bij de aeg's en zet je ze tegen over elkaar. Werkt ook prima :)
 
WARNING OFFTOPIC POST! :p

...en dat is hetzelfde als met het joulecreep verhaal tussen sniper en HPA, waar sommige zeggen, HPA is wel erg maar een sniper niet.

Erg of niet (zelf (nog) geen echte mening over), feit blijft wel dat een assault HPA een veel kortere MED heeft dan een sniper. Dus ik zou mij best kunnen indenken dat een assault HPA met een flinke joulecreep meer AUWie doet dan een sniper met dezelfde joulecreep.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
WARNING OFFTOPIC POST! :p

Erg of niet (zelf (nog) geen echte mening over), feit blijft wel dat een assault HPA een veel kortere MED heeft dan een sniper. Dus ik zou mij best kunnen indenken dat een assault HPA met een flinke joulecreep meer AUWie doet dan een sniper met dezelfde joulecreep.

Ja maar dan heb je nog het principe van 140 FPS verschil, gaat ook nog eens exponentieel omhoog vanwege ^2 en het feit dat snipers nog eens met .40+ schieten, betere behoud van energie, waar een gemiddelde HPA op 360 FPS toch wel stopt bij .32 gezien het daarna aardig duur wordt om met zwaarder te spelen, oftewel een sniper zal veel meer creepen en deze energie ook gedurende de vlucht veel beter vasthouden. Daarbij 5 vs 15m is nou ook weer niet aanzienlijk, maar ik ga er vanuit dat beide toch wel op een redelijke afstand schieten over het algemeen, ook al zullen kortere afstanden zeker vaker voorkomen bij een assault rol. Ik snap het ook wel, zeker als het HPA spelers zijn die dan ook de RPS op 60 zetten en iedereen een mag dump geven, a la het filmpje van een speedsoft team van een paar maanden geleden.

Het ging mij hier vooral om dat men of allen over een kam moeten scheren of er niet aan moet beginnen, en niet dat er uitzonderingen gemaakt worden. Op die manier ga je alleen maar verdeling creëren in de hobby/sport en krijg je de milsim vs speedsoft kampen of dergelijke, maar goed imma be out of this for a while.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Sadiek
Pijn is fijn ik schiet je met 12 bps voor je takken fps is rond de 340 auuuuuuuuu auuuuuuuuu ik denk eerder dat mensen schrikken van het geluid en dat het daarom harder lijkt .

HPA oppositie ga ik vanaf nu verwennen , ik ga oordopjes uit delen voor het harde geluid en neem een speciale Hpa rode kruis kit mee om de rode plekje in te poederen , komt goed .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De locatie waar o.a. @Guido van Malde druk mee bezig is (Airsoft No Limit) heeft zijn eerste event op 31 maart en 1 april

https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/31-03-01-04-the-first-one-zuid-63.3965/#post-60981

Interessant uit de pre-aankoop briefing vond ik:

- Beperkt aantal snipers/dmr (losse kaarten!)

- Single shot only

- Aankomst in full-camo is weigering op event

Vooral de eerste twee zijn wat mij betreft briljant! Het is geen speciaal "tacsim" event dus dat betekent dat hier standaard op Single Only en met gelimiteerde sniper aantallen gespeeld gaat worden. Interdasting!!!

Wat say you?
 
Hoi strijders,

Ik zal meteen het e.e.a verduidelijken.
Als eerste, super dat het leeft en dat mensen hier ook hun mening op geven.

Wij hebben idd een beperkt aantal DMR/snipers op onze events. We hebben op een aantal forums gekeken naar meningen van diverse spelers, orga's etc. Om duidelijkheid te creeren hebben we aparte tickets en op de skirm zelfs aparte ticketbandjes.

De single shot only zal voor elke skirm zijn, maar zoals ik hier in sommige reacties lees is er wel ruimte voor support AA's.
Voor support geldt dat zij het "sodemieterop" of "21/22/stop" drill moeten hanteren. Voor de militairen onder ons is dit niet onbekend. Wij verbieden full auto in de vorm als een irritante spray van bb's en willen back to basics.
Speedtriggering zal ook verboden zijn, wij letten nu ook op de ontwikkelingen omtrent de ROF limits, maar daar hebben we ons nog niet in verdiept..volgt mogelijk.

Het in full camo is niet meer dan de standaard regel van de NABV. En ja een broek met daarop normale burgerkledij is niet verboden. Hoe dan ook, zijn er omkleedmogelijkheden bij ons.
 
Dit vind ik ook wel een vrij opvallende voorwaarde. Nu heb ik wel begrepen dat het verschijnen in full camo 'frowned upon' is, maar om nu de volledige toegang te weigeren is wel weer even een stapje verder. Is dit bij andere locaties ook het beleid?

Overigens heb ik geen enkel bezwaar tegen dit beleid. Ik zou zelf ook nooit in full camo in de auto stappen of over straat gaan. Dat komt het imago van de sport mijns inziens namelijk niet ten goede.

Full camo is het beleid van de nabv, dit houdt niet in dat je niet alvast je broek mag aandoen, zolang er maar een burger gedeelte boven zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jasper en Toothpick
OFF TOPIC
Tap je mags met valves die op een HPA slang passen, slang gaat naar fles met regulator, lucht komt in HPA tapped mag vanuit fles en afhankelijk van de afgestelde PSI op je regulator schiet je een bepaalde FPS. Wordt bijvoorbeeld veel gebruikt bij speedsoft, soms zelfs zo dat er een drum mag uit dezelfde rugzak komt die in de mag feed. Je krijgt vooral constantere prestatie en praktisch geen last van cooldown effect, omdat er geen fase overgang plaats vind in je mag.

Zo dat lijkt me super chill ten opzichte van GBB ^^
 
....

De single shot only zal voor elke skirm zijn, maar zoals ik hier in sommige reacties lees is er wel ruimte voor support AA's.
Voor support geldt dat zij het "sodemieterop" of "21/22/stop" drill moeten hanteren. Voor de militairen onder ons is dit niet onbekend. Wij verbieden full auto in de vorm als een irritante spray van bb's en willen back to basics.......
dus alle sprayers hanger er een drummag onder en zijn opeens support of tikken een support gun ergens op de kop. :);)
 
Vaak wel. Ik speel ook HPA en ben daarom niet blij met AEG spelers die niet willen investeren maar wel op mij klagen die wel geld voor zijn hobby over heeft. En daarom ben ik opeens een cheater. Dit terwijl ik gewoon singleshot speel met een GBB die door middel van nippels in het magazijn een HPA geworden is.

Nee het zijn de speedtriggers die als full auto schieten die voor problemen zorgen niet HPA (ps er zijn ook GBB en EAG's met speed triggers)
....niet blij met AEG spelers die niet willen investeren..... ik denk dat dit geen goed argument is. Het is eerder een voorkeur voor type replica en wel/niet AEG keuze. Ook een AEG kan een aardig kapitaaltje kosten om deze te verbeteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: John Wick
....niet blij met AEG spelers die niet willen investeren..... ik denk dat dit geen goed argument is. Het is eerder een voorkeur voor type replica en wel/niet AEG keuze. Ook een AEG kan een aardig kapitaaltje kosten om deze te verbeteren.
Jup AEG kan ook veel kosten. Maar het type speler dat ik bedoel wil voor 100,- een AEG kopen en klaagt dan als andere verder komen. Met geluk steken ze er net 50,- aan upgrades is. Maar als zo'n HPA speler met zijn Daytona/Tipperman/ GBB op HPA dan verder komt is het niet leuk omdat zij niet zo ver komen en dus zal die HPA gebruiker wel cheaten.

Ik heb nu nog 2x AEG (L85a1 en L22a2) en ook die hebben al redelijk wat centen gekost om te upgraden. Maar als een ander verder dn mij kan schieten zie ik de uitdaging om je zo te benaderen dat ik je wel kan hitten ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: husky, Jan en Robin2k7
Hmja,ik heb nu 2 X achter elkaar een single shot event meegemaakt van Critical Hit.
Was hardstikke leuk....maar voorlopig wel mijn laatste single shot event. (op cqb/indoor na dan)
Ik vind de charme van deze sport dat je een machinegeweer kan kopen en er full auto mee kan schieten.
Anders had ik wel een sniper of DMR gekozen.
Dus 1 a 2 X per jaar zal je mij wel naar een single shot only event krijgen maar daarna ga ik toch liever naar velden als B&A en RSL.
ROF-limiet ben ik helemaal voor.
Tussen de 800 tot 900 BB's per minuut.
Keep it real. :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik vind de naam "Airsoft No Limit" wel een heel ongelukkig gekozen naam voor een veld met buitengewoon meer regels dan normaal...

Maar goed ik denk dat semi only niet heel veel gaat uitmaken als het veld leuk is maar ik denk dat het het verbieden van "speedtriggering" lastig is om te handhaven. Wanneer wordt iets als "speedtriggering" gezien? Dan krijg je alleen maar onduidelijkheid.
 
Ik vind de naam "Airsoft No Limit" wel een heel ongelukkig gekozen naam voor een veld met buitengewoon meer regels dan normaal...

Maar goed ik denk dat semi only niet heel veel gaat uitmaken als het veld leuk is maar ik denk dat het het verbieden van "speedtriggering" lastig is om te handhaven. Wanneer wordt iets als "speedtriggering" gezien? Dan krijg je alleen maar onduidelijkheid.
Ik ben van mening dat menig marshall wel kan inschatten wanneer jij teveel je best doet met de trigger. Verder is het subjectief. Over 40 meter beetje je best doen qua snelheid lijkt mij een minder probleem dan iemand die het doet over 10 meter.


Zoals altijd: gezond verstand gebruiken
 
Ik vind het goed dat een veld probeert direct aan de speler zelf meningen probeert te vragen door middel van een forum. Daar valt niet over te twisten.

Maar jeetje; wat een regels allemaal op het veld. Straks lopen we met alleen een barrel rond en gaan we bb's blazen. We zijn dus nu zo ver dat we alles gaan aanpassen omdat een kleine groep airsofters zich niet kan gedragen? Waarom pakken we dat niet aan?
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en chris93
Ik vind het goed dat een veld probeert direct aan de speler zelf meningen probeert te vragen door middel van een forum. Daar valt niet over te twisten.

Maar jeetje; wat een regels allemaal op het veld. Straks lopen we met alleen een barrel rond en gaan we bb's blazen. We zijn dus nu zo ver dat we alles gaan aanpassen omdat een kleine groep airsofters zich niet kan gedragen? Waarom pakken we dat niet aan?

Like i Said; meer controle door de Marshalls op magdumpende sproeipoezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Zit er aan te denken om een Scar H mk17 gbb aan te schaffen , in de real deal word het meest single geschoten , ful auto word niet aangeraden , de recoil is enorm de beste resultaten zijn daarom ook in single shot , dus lijkt mij dit een geweldig platform in DMR .

Toch veel leuker inderdaad dan dat domme gesproei ?

Liever 5 kills op een dag met mooie gerichte schoten dan 20 man die je met zo,n waterstraal vol kliederd dan is de lol er snel af toch ?
 
  • Leuk
Waarderingen: husky