DMR platform keuze

Crix

Well-Known Member
21 feb 2018
562
252
Trophies
14
Hoi forumleden,

Na verschillende builds en een aantal jaar spelen is mij interesse getrokken naar een dmr build.
Echter kom ik er niet uit wat nou het ideale platform hiervoor is.
De regels zijn hiervoor inmiddels recht getrokken, 1.7J en geen full auto. (beter dan voorheen dus haha)

De zoektocht begon bij een LCT VSS of VAL,
Waar ik helaas af knapte op de hoge receiver. De russische NPO AEG leek hierbij de oplossing te zijn:
https://www.kula-tac.com/product-page/vss-vintorez-npo-aeg
Een goed vss of val platform dus (wel aan de prijs voor een gun die ik vervolgens half leeg trek)
Na wat rekenen en omdat ik de dmr graag op hpa heb, wordt het wel een erg duur grapje voordat ik hem compleet heb. (denk aan 1000+ en dan nog een mooie passende scope)

Wat zijn andere dmr platforms die ook geaccepteerd worden als dmr?
Een m4 zit ik dus niet per se op te wachten, ondanks de goede aftermarket support.

Nu viel mijn oog ook op bijvoorbeeld een Sig 550 en de lange G3 modellen.

Zijn er andere opties die ik tot nu toe over het hoofd heb gezien?

Qua upgrades zal het bij vrijwel alle modellen op ongeveer het zelfde uitkomen.
(inner barrel, flat of r hop en een mancraft pdik).

Mijn vraag aan jullie: wat vinden jullie een gave basis voor een DMR build?
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Ik lees dat je graag geen M4 platform wil. Daar heb ik begrip voor, dat is ook een van de redenen dat ik oorspronkelijk de FAL heb aangeshaft als DMR. Maar het tunen van een DMR, zeker op HPA, vergt best wel wat geduld, en goede aftermarket parts kunnen er zeker bij helpen. Mocht je toch een M4 overwegen zou ik de langste versie van een Wolverine MTW aanraden. (misschien zelfs met mechanische reaper engine?). voordeel daarvan is dat je nooit alignment issues heb door de manier waarop hij in elkaar zit.
En lekker compatible met real steel en airsoft parts.

Verder zou ik een M14 EBR afraden, squadmaat had die en die is gewoon niet goed aan de praat te krijgen op HPA. Niet alleen een persoonlijke anecdote, we kwamen ook veel vergelijkbare verhalen tegen online.

Ik weet niet of je voorkeur hebt voor merk HPA engine, maar je zou eens lid kunnen worden van de wolverine facebook groep en deze vraag daar kunnen stellen. Genoeg mensen die daar een niet-M4 platform omgebouwd hebben naar HPA.

Edit: ik wil de belangrijkheid van toegang tot goede onderdelen nog eens extra benadrukken. Mijn fal heeft het bijvoorbeeld nooit goed gedaan als DMR omdat de hopup unit simpelweg niet zo goed is. En hij is proprietary, dus ik kan hem niet zomaar vervangen met iets anders. Er zijn altijd wel oplossingen, zoals zaken zelf modden, printen of laten maken op een draaibank, maar het is maar hoe veel tijd en moeite je wilt doen...
 
Laatst bewerkt:
Ik vind zelf de SR-25 altijd nog wel een tof model voor een DMR, maar het is wel een van de meer voorkomende. Voor de rest kan een SVD heel cool zijn. Dat zijn modellen die logisch zijn voor de rol, maar zou je iets minder conventioneel willen gaan dan kan een L85/86 cool zijn, de AUG ook en misschien wel een MASADA of een SCAR-H.
 
Ik heb reeds een aug in mn verzameling, maar de vervelende triggerpull vind ik maar niets helaas. Een Scar-H is ook een erg gave optie die je veel te weinig op het veld ziet..

opties opties haha
 
...

Edit: ik wil de belangrijkheid van toegang tot goede onderdelen nog eens extra benadrukken. Mijn fal heeft het bijvoorbeeld nooit goed gedaan als DMR omdat de hopup unit simpelweg niet zo goed is. En hij is proprietary, dus ik kan hem niet zomaar vervangen met iets anders. Er zijn altijd wel oplossingen, zoals zaken zelf modden, printen of laten maken op een draaibank, maar het is maar hoe veel tijd en moeite je wilt doen...
Dit is inderdaad wel een probleem waar ik met het onderzoeken al tegenaan loop. Dit is de reden dat de sig550 ook al af lijkt te vallen. De enige hop ups beschikbaar lijken van goedkoop plastic.

een teammate heeft ook een mtw en is er erg over te spreken. De inferno engines zijn ook erg goed en spelen fijn. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van een m4 dmr, maar het heeft zeker voordelen.
De mancraft is van nature al semi en lijkt voor 230 euro een goede keuze, vandaar dat ik deze noemde.

Het tunen et cetera ben ik inmiddels gewend van mijn sniper, m'n custom capa en andere builds. Aftermarket support is hierbij inderdaad alles, wat de keuzes helaas dus weer uit dunt
 
Misschien een vreemde vraag, maar wat is de winst van een goed in elkaar gezette dmr?
Is de 0.5 joule extra inruilen voor je full auto mogelijkheden het echt waard?

Na veel tunen is mijn sniper echt wel een stuk preciezer op afstanden dan assaulters, maar ook dit was een redelijk lange weg om te optimaliseren en je zit op 2.3 joule.

als het verschil tussen de assault klasse en dmr klasse erg klein is, loont het misschien meer om een assault build volledig te richten op afstand en accuratie. Wat zijn jullie gedachten hier over?
Dan is een mtw wel weer een erg goede kanshebber voor mij.
 
Misschien een vreemde vraag, maar wat is de winst van een goed in elkaar gezette dmr?
Is de 0.5 joule extra inruilen voor je full auto mogelijkheden het echt waard?

Na veel tunen is mijn sniper echt wel een stuk preciezer op afstanden dan assaulters, maar ook dit was een redelijk lange weg om te optimaliseren en je zit op 2.3 joule.

als het verschil tussen de assault klasse en dmr klasse erg klein is, loont het misschien meer om een assault build volledig te richten op afstand en accuratie. Wat zijn jullie gedachten hier over?
Dan is een mtw wel weer een erg goede kanshebber voor mij.

Ligt aan je speelstijl, maar in principe kan je wel wat meters persen uit die 0.5 joule zeker als je iets pakt met een V2.5 GB of zorgt dat je een kortere DMR maakt zodat je een goede ratio krijgt op je cylinder vs barrel en daardoor de zwaardere bbs efficiënt kan verschieten. Het is natuurlijk geen accuracy door volume build ;), dus ja je moet wel wat meer fine tunen om die schoten goed te krijgen op range. Wil je gewoon liever aanvallender kunnen spelen en niet moeilijk moeten doen met je MED dan zou ik gewoon een assault build tunen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Ik heb zelf de ICS L85 als DMR build.
Super replica om aan te knutselen door het makkelijk demonteren.
Maar door de hopup unit en afwijkende trigger enzo soms pain in the ass.
Reacties op het het veld zijn dan natuurlijk wel leuk door het exotische model, en ook nog extra als het dan nog goed werkt en lekker schiet :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Misschien een vreemde vraag, maar wat is de winst van een goed in elkaar gezette dmr?
Is de 0.5 joule extra inruilen voor je full auto mogelijkheden het echt waard?

Na veel tunen is mijn sniper echt wel een stuk preciezer op afstanden dan assaulters, maar ook dit was een redelijk lange weg om te optimaliseren en je zit op 2.3 joule.

als het verschil tussen de assault klasse en dmr klasse erg klein is, loont het misschien meer om een assault build volledig te richten op afstand en accuratie. Wat zijn jullie gedachten hier over?
Dan is een mtw wel weer een erg goede kanshebber voor mij.

Zoals rebel al aangaf ligt het aan je speelstijl. Vergeet niet dat je ook zwaardere BB's mag schieten, tot 0.40 (zou ik zeker doen), waardoor je met een goede hop zeker meer range haalt.

Persoonlijk merkte ik dat ik door mijn speelstijl toch altijd op ranges zat die een goede assault ook kon halen, dus ben ik overgestapt op een assault platform.

Maar het verschil op range tussen een goede DMR en goede assault merk je echt wel, zeker bij een op hpa waar je precies op de joule limiet kan zitten en kan spelen met het volume.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Ik had het nog even nagevraagd er is wel een kleine aanpassingsmogelijkheid met de mancraft door middel van spacers, maar heel bijzonder is het niet begreep ik eruit.
 
Ik had het nog even nagevraagd er is wel een kleine aanpassingsmogelijkheid met de mancraft door middel van spacers, maar heel bijzonder is het niet begreep ik eruit.
Zeker voor het fijne werk niet ideaal dus.