ASP SVU (OTs-03as) Technical instructional (Disassemble, Reassemble)

Seagon

Dutch Monkey DM-09, DTS Blue Team
5 jul 2014
347
142
Trophies
16
Nu zat ik te twijfelen of dit nou Technische hulp is of Review, maar het is een beetje van beiden denk ik.

https://youtu.be/QQ02ZKvHGXk

Disassembly en Reassembly instructional met wat info over full auto disable by yours truely :smile:

Ik krijg later nog een vervangende nozzle binnen en een unlocking tool beiden van Real Sword.

Ik zal er hopelijk binnenkort wat meer van een review van maken :smile:

En natuurlijk met onze eigen, lieftallige CAT (Curious Assistant Technician) :wink:
 
Ik zag dat taiwangun hem nu ook verkoopt of had je hem daar ook vandaan? Iig heel mooi ding.
 
Sinds release liggen ze werkelijk overal, ook Frankrijk en Spanje.

Ik heb deze origineel bij Evike vandaan.
 
Schiet lekker, full auto is niet super snel, maar het is eigenlijk ook gewoon een dragunov.
ongeveer 440 fps maar uitschieters naar 465 en underperformers van zelfs 250.

Heeft een upgrade van nozzle gehad en dat verbeterd een heel stuk. komt iets vaker op ~460 en veel minder onder de 400.
Nog even kijken naar cylinder / piston head en rubber op een later punt, maar het is te overzien)

torque motor, maar lijkt best snel te gaan, schoten zijn redelijk snel.

Ik heb m verder nog niet kunnen testen op een veld of op korte/lange afstand doelen.
Komt binnenkort.

Ik heb net een BW3 plugin mosfet gekocht zodat ik de sniper delay er op kan zetten omdat ik de veer niet wil vervangen.
 
Ziet er wel goed uit als een evt toekomstige sniper/DMR.
Maar de standaard gb is dus niet veel soeps?
 
De standaard GB is prima. CYMA als het goed is.
Real Sword kloon.

Alleen de air seal is niet optimaal. Technisch is het allemaal in orde. Hopup unit is goed.

Nog wel, de originele T3 gearboxes (Real sword en CYMA) waren ontworpen voor single auto. Als je de AOE niet aanpast kan full auto fire je piston / gears naar de knoppen werken.

Maar voor sniper wil je full auto sowieso niet. 2s delay er op en dan komt het wel in orde.

Als ik het mee maak laat ik het weten :wink:

Sommiggen zeggen dat als je een degelijke sniper wilt hebben zonder naar HPA te gaan dit een briljant platform is.
Ik heb zelf geen HPA ervaring, maar dat klinkt best goed.
 
Full auto daarmee is vloeken in de kerk idd.
Zelf zou ik de FPS naar 350 willen en dan gewoon sneller single shot kunnen schieten.
Ik heb een keer geschoten met een 2 sec delay en dat vond ik niks.
Maar ik ga het eens in de gaten houden. Het is een leuke sniper voor een leuke prijs.
 
Ik weet dat deze van JG is maar mogelijk duidde je ergens anders op met het CYMA verhaal. Leuk platform voor een DMR setup doordat het een bullpup is blijft het compact ondanks de lange inner barrel. In essentie is het dus een real sword gearbox en kan je daarvan onderdelen gebruiken? Welke dingen zijn bijvoorbeeld wel nog v2/v3 compatible, piston, piston head, cylinder of helemaal niks? Ik zou er zelf eerder een semi only op 360 fps maken, de 2 sec delay ligt mij niet zo en full auto is ook niet nodig op een goeie HT motor(wat de JG al is), mosfet en lipo.
 
Full auto op dit model is zeker niet vloeken in de kerk.
Dit model is de OTs-03AS (A staat voor Automatic en S staat voor Bipod).

Het is vanuit real steel functionaliteit. Alleen in airsoft heeft het geen nut met de FPS regels tenzei je het als assault rifle wilt gaan gebruiken.

SVU (A) komt real steel ook met een 20 round box mag ipv de standaard 10 round dragunov box mag juist omdat het full-auto heeft. (wordt alleen in nood/paniek gebruikt overigens).

De originele SVU (zonder A) had gewoon 10 rd, maar werd snel aangepast naar 20 round full auto.

Semi op 450 max zou al kunnen. dat mag zonder delay.

De T3 is in feite een V3 maar dan met een extra gear tussen in (4 gears in line) en de motor zit verder naar achteren.

Ik ga er van uit dat cylinder, heads etc allemaal passen, maar dat zal je zelf moeten bekijken omdat ik die onderdelen niet los heb liggen (nog).

CYMA heeft origineel de T3 van Real Sword gekopieerd, die zit als het goed is in de SVU van wat ik vernomen heb.
Kan ook zijn dat JG het zelf heeft nagemaakt, maar dat weet ik ook niet zo 1, 2, 3.

Er is helaas weinig documentatie bekend over deze replica.

Real Sword en CYMA SVD onderdelen zijn vrij te gebruiken in elk geval, alleen Real Sword SVD onderdelen zijn heel slecht te vinden.
 
Full auto sniper, really? :eek:

En zijn er terreinen die 450 FPS semi only toestaan? Met een goeie trigger response schiet je echt super snel dan, en heb je dan ook geen minimum afstand van 20m?

Maar laat maar weten wat je ervaringen zijn met deze buks, ik ben benieuwd! :blush:
 
VOlgens mij was 450 semi een wijd geaccepteerde vorm. Misschien is dat later aangepast, dat weet ik niet. Per veld / evenement type kan het wel verschillen.

en inderdaad, de real steel OTs-03 A / AS is een full auto bullpup Dragunov.
De compensator/demper is ontworpen om een deel van de recoil op te vangen van het gebruikte kaliber.

Maar, zoals ik ook zei wordt het enkel in paniek situaties gebruikt waar je veel lood het veld in moet sturen voor een verdedigingsactie.

Ik zal laten weten wat mijn ervaringen zijn wanneer ik haar klaar heb en ingezet heb :smile:
 
1 van de weinige die 450 fps zonder delay toestaan is veluwe airsoft...b&a laan het in iedergeval niet toe...
 
450 fps semi zonder een delay is wel officieel opgenomen in de regels van de NABV maar het is niet heel gebruikelijk bij organisatoren, vaak is het of 450 of 500 fps en dan beide met de 2 sec delay. Daarom heb ik dan liever 360 fps met een snappy trigger response op semi, kan dan ook full auto gebruiken(aoe doe ik bijna standaard) voor de nood situaties en heb geen 20 meter minimum engagment distance.

Op taiwangun staat bij het merk dat het een JG (Jing Gong) is maar ik weet het ook niet zeker. Iig is het T3 Real Sword compatible gearbox dus dan kan ik daar op googlen. Ooh als de trigger gelijk is aan een v3 dan kan je mogelijk een trigger board gebruiken van jefftron of gate :eek: .

Ook heel vet dat je er zoveel over weet, en een box mag onder dit ding zou ook wel heeeel vet zijn xD.
 
Ik weet niet of een drop in mosfet gaat werken. De V3 she'll is net wat anders dan de T3.

Zelf heb ik gisteren de AEG Wizard bw3 binnen gekregen. Gewoon een plug in.

Let wel, met box mag bedoelde ik niet zo'n kist maar de standaard curved box die de svd ook gebruikt.

En idd, er zijn velden die hun eigen regels hebben met "DMR".

Ik heb daarvoor nu ook die mosfet :)
Binnenkort krijg ik een 9,9 Li-Fe binnen om het allemaal af te ronden :)
 
Seagon;24379 zei:
Ik weet niet of een drop in mosfet gaat werken. De V3 she'll is net wat anders dan de T3.

Zelf heb ik gisteren de AEG Wizard bw3 binnen gekregen. Gewoon een plug in.

Let wel, met box mag bedoelde ik niet zo'n kist maar de standaard curved box die de svd ook gebruikt.

En idd, er zijn velden die hun eigen regels hebben met "DMR".

Ik heb daarvoor nu ook die mosfet :)
Binnenkort krijg ik een 9,9 Li-Fe binnen om het allemaal af te ronden :)

Ah dat is jammer :(, inderdaad je kan wel een programmable mosfet die je normaal kan wiren gebruiken, slim om er ook een aan te schaffen want er zijn niet veel velden die zonder 2 sec delay spelen. Goed compartiment inderdaad voor Li-Fe batterij, trouwens als je de handguard erafhaalt wat zit er onder de shrinktube op de bekabeling, is te zien in de eerste paar minuten van je video, is dat de fuse/zekering? Het is dat ik net een ICS Uk1R heb aangeschaft en nog een E&L Ak of ASG CZ805 Bren wil, man er zijn te veel coole replica's.
 
Je kan het uiteinde van de draad afhalen en er zit inderdaad een zekering in.