Hulp met uitkiezen eerste replica.

KingCorrosiv

Member
5 nov 2019
8
4
Trophies
2
Hallo allen, heb me een maandje of zo geleden voorgesteld en aangegeven dat ik stappen ging zetten om in de wonderlijke wereld van airsoft te duiken. Dat is gelukt! Ik wacht op dit moment op mijn ledenpas en tja dan zit je toch met de vraag: welke replica moet ik in godsnaam kopen? ik heb zelf al even gezocht en ook aan mijn neef gevraagd (ook NABV lid). Zelf vind ik en G36C heel erg vet maar ik hoor weer van mijn neef dat het geen goed platform is om mee te beginnen en wees mij naar een AK of M4 (vond zelf de CYMA CM048A wel gaaf), maar wat vinden de mensen hier? afblijven van de G36C of kan het geen kwaad?
Also als mensen nog aanraders hebben voor een G36C, AK, M4, Romeinse ballista, prehistorische boog en alles ertussen in hoor ik dat natuurlijk ook graag!
 
Niks mis met een G36, intern veel voor te krijgen, misschien extern wat minder maar goed dat is de keuze die je maakt. Al met al niet zo zeer een probleem zou ik zeggen. Het is meer dat de meeste beginnen met een AK of M4 en dus daar meer beschikbaar voor is qua externe onderdelen plus er is makkelijker iemand die je een magazijn kan lenen of iets kan fixen als het een klein probleem is.
 
  • Leuk
Waarderingen: KingCorrosiv
ik heb zelf al even gezocht en ook aan mijn neef gevraagd (ook NABV lid). Zelf vind ik en G36C heel erg vet maar ik hoor weer van mijn neef dat het geen goed platform is om mee te beginnen

Laat je neef lekker lullen, de g36 is een prima optie om mee te beginnen. Intern v3 gearbox met modificaties, dus goed te upgraden. De g36 wordt genoeg gebruikt waardoor g36 specifieke onderdelen goed te krijgen zijn, zowel intern als externe onderdelen. Je hebt genoeg goede keuzes als het om g36's gaat qua modellen en merken. Cyma of jg als je het betaalbaar wilt houden, ics als je iets luxer wilt doen.

Mijn advies: https://www.taiwangun.com/en/electric/cm-011-high-speed-cyma?from=listing&campaign-id=19
Is een cyma met een aantal upgrades er al in. Andere loop, bucking, nub en een deans connector erop (50 ish euro) en je hebt een heel erg degelijke replica in je handen voor niet heel veel geld.
 
  • Leuk
Waarderingen: KingCorrosiv
Ik heb zelf als beginreplica ook een G36c gehad, een erg leuk ding! En wat de rest ook zegt, laat je neef zeggen wat ie wilt, maar wat ie zegt klopt niet helemaal. Daarna heb ik een M4 van specna arms gehad en mijn laatste 2 replica's zijn M4's van Ares amoeba geweest. De specna arms is echt een werkpaard en heb ik nooit kuren mee gehad (een aantal vrienden runnen die van hun al dik 2 jaar), een van mijn amoeba's was fabrieks af niet helemaal 100% maar dat heb ik toen gefixt en de andere heeft het altijd al super gedaan (en nogsteeds). Die replica staat nu toevallig ook te koop en met alle upgrades is het ook een goede beginreplica. Mocht je interesse hebben voorzie ik je graag van meer informatie!
 
  • Leuk
Waarderingen: KingCorrosiv
Laat je neef lekker lullen, de g36 is een prima optie om mee te beginnen. Intern v3 gearbox met modificaties, dus goed te upgraden. De g36 wordt genoeg gebruikt waardoor g36 specifieke onderdelen goed te krijgen zijn, zowel intern als externe onderdelen. Je hebt genoeg goede keuzes als het om g36's gaat qua modellen en merken. Cyma of jg als je het betaalbaar wilt houden, ics als je iets luxer wilt doen.

Mijn advies: https://www.taiwangun.com/en/electric/cm-011-high-speed-cyma?from=listing&campaign-id=19
Is een cyma met een aantal upgrades er al in. Andere loop, bucking, nub en een deans connector erop (50 ish euro) en je hebt een heel erg degelijke replica in je handen voor niet heel veel geld.

Ik sluit mij hierbij aan.

Ikzelf zit er zelfs nog aan te denken om ook een Cyma CM.011 High Speed te halen als 'uitleen' replica voor eventuele introduces. De geupgrade gearbox voor dit geld vind ik alleen al interessant en er zijn zat upgrades te vinden. Het geheel valt eventueel, als je wilt, zelfs te combineren met een drummag, dus je kunt er eigenlijk zelfs qua magazijnkeuze alle kanten mee op.

Veel mensen vinden de G36 replica geen goede keuze omdat deze ook wel eens gebruikt worden als huurkits bij sommige orga's, wat men dan ziet als 'mindere' replica's. Terwijl ze buiten Nederland zeker wel populair zijn, met als gevolg dat er ook best wel veel upgradeparts voor te vinden zijn. Bij de M4's heb je wel meer keuze, maar je wordt zeker niet beperkt door te kiezen voor een G36. Lekker gaan voor een G36 en doen wat jij wilt!

De Cyma AK's die je verder noemt zijn trouwens ook prima. Heb er eerder ook 1tje gehad, waar ik destijds een uitgebreide review over heb geschreven. Puur ter extra info.
 
Laatst bewerkt:
Thanks all!

Dan heb ik bij deze besloten om inderdaad voor een g36 te gaan. moet alleen dan even kijken welken want die ICS g33 ziet er toch wel HEEEEEL netjes uit. Maar ik ga zeker ook naar JG en Cyma kijken.

@Kroeskoppie Ik ga je review ook eens even door spitten thanks!

moet alleen wel zeggen dat ik (en ik denk @victor ook) teleurgesteld ben dat niemand een aanrader heeft voor een Romeinse ballista. Die helpen mensen dan weer heel goed met hits nemen :D.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie en victor
De Ics g33 versie is naar mijn mening kwalitatief beter dan de JG of de cyma.
Ik heb er zelf ook een g33 van ics en die schiet geweldig.. En nooit problemen mee.
Z7Y8ue5.jpg
 
Wel even een kanttekening:
De topic starter geeft aan echt nog aan het begin van zijn airsoftcarriere te staan.
Ik doe daarmee de aanname dat hij nog niet zo goed voor ogen heeft wat upgraden kan doen en wát je dan aan zou willen pakken.
Dus een eerste replica zou iets moeten zijn wat je oppakt en direct mee gaat skirmen.
Dan snap ik die neef wel. Neem dan iets wat "iedereen" heeft, heb je dan vragen, dan kan bijna iedereen je ook helpen.
Het is makkelijker te beginnen met iets mainstreams, hoe saai dat wellicht ook is.

Persoonlijk ben ik achteraf blij met een "standaard" m4 gestart te zijn.
Ik ben alleen gestart dus zonder mensen die ik kende. Vragen die ik had konden door jan en alleman op een skirm wel beantwoord worden en dat vond ik destijds als totale noob wel relaxt :)
 
Dus een eerste replica zou iets moeten zijn wat je oppakt en direct mee gaat skirmen.

Zoals een jg g36 bijvoorbeeld? KingCorrosiv vraagt niet of die met een ktw Winchester moet beginnen, maar met een van de 3 mainstream (m4,g36,ak) replicas.

Een g36 aeg is direct mee te skirmen, upgrades zijn simpel, bijna universeel en goed beschikbaar. Informatie over gebruik is goed te vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Nou guys uiteindelijk is het toch geen G36 geworden XD. Ik hou de ICS G33 zeker in mijn achterhoofd voor later, maar ben bij Shogun in Wormerveer geweest en heb daar een G&G CM-16 Raider L opgehaald. Ik ga 15 februari eerst is skiamen in Assendelft en dan gaan we verder kijken naar upgrades, sidearms en verdere gear. Thanks voor de hulp tho mensen!
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en Crix
Veilige keuze zou ik zeggen. Prima apparaat!