Zo stil mogelijke assault: ASG CZ Bren 805A2 op HPA

Kevinvr

Well-Known Member
Trophies
16
Ben nagenoeg klaar met mijn eigen projectje van de afgelopen tijd. Ik merkte in mijn speelstijl dat ik met regelmaat op onverwachte posities weet uit te komen, vlak bij/naast/achter de vijand. Hoewel ik met m'n standaard trouwe M4 AEG (dank @Rebelattack ) prima de tegenstander kan uitschakelen, is dan na de eerste kill gelijk mijn positie vergeven.

Ik was wel toe aan iets stillers, maar het moest nog steeds een assault zijn. Liefst geen M4, want daar loopt iedereen mee rond, en ik heb er al 1. Als het wel M4 mags kan slikken is het wel fijn, maar SCARs zijn lelijk (no offense). Het moet niet te lang zijn, want zonder silencer wil ik het ook indoor kunnen gebruiken. Ik kwam al snel op de Bren uit, die met een magwell conversion M4 magazijnen kan pakken, en die met zijn standaard V3 gearbox een goede kandidaat was voor een HPA conversie. En dat is gelukt!

mNLWIkE.jpg


De inner barrel is vervangen door een modify hybrid precision barrel (6.03), met een daarbij horende flat hop bucking. De extra randen die in de barrel groeven vallen zorgen voor een uitstekende airseal. De HPA engine is de Wolverine Reaper, aangezien dit een van de meest stille engines op de markt is.

De slang loopt via de grip naar buiten. Hiervoor moest wel de motor cage uitgeboord worden. Hij kon niet weggelaten worden, want een schroefje onderin de grip is het enige punt (samen met de vorm van de receiver) dat de hele gearbox assembly op zijn plek houdt in de receiver.

Gister voor het eerst mee naar een veld geweest, gewoon om uit te proberen. Ik verwachte nameljk nog wel wat werk te hebben aan de alignment of de hopup. Niets was minder waar! Hij schiet perfect, en na wat tunen met de hopup en de PSI haal ik er betere range en accuracy uit dan met de M4.

Als finishing touch een zelfgemaakte silencer met verschillende soorten/diktes schuim. Het verschil is gigantisch. Zonder silencer hoor je toch wel een scherpe klap bij het vuren, met silencer is dit ontzettend dof en hoor je het al niet meer na 10m.

Mochten mensen interesse hebben in wat details van de build, zoals waar je op moet letten met drop-in engines, en hoe je je eigen silencer maakt, geef dan even een gil en dan ga ik er wat meer in detail op in.
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat je hoeft te doen is de complete hyperlink naar de afbeelding ( in jou geval ; https://i.imgur.com/mNLWIkE.jpg ) via het Image knopje hier op het forum te plakken. Belangrijk is dat je link daadwerkelijk op de extensie ( in dit geval .jpg) eindigt, anders link je niet direct.
mNLWIkE.jpg
 
Ik weet niet hoe het met de wolverine zit, maar in principe kan je meestal via dwell zorgen, dat op het gewicht dat je verschiet, het geluid kan minimaliseren doordat er zo min mogelijk resterende lucht achter zit.

Voor de rest cool en idd de silencer mod helpt altijd.
 
Mochten mensen interesse hebben in wat details van de build, zoals waar je op moet letten met dro-in engines, en hoe je je eigen silencer maakt, geef dan even een gil en dan ga ik er wat meer in detail op in.

GIL :D

Tof project. Als je inderdaad wat meet details zou kunnen delen.... graag!
 
Ik weet niet hoe het met de wolverine zit, maar in principe kan je meestal via dwell zorgen, dat op het gewicht dat je verschiet, het geluid kan minimaliseren doordat er zo min mogelijk resterende lucht achter zit.

Bij de meeste HPA engines klopt dit verhaal, maar bij de reaper niet. Die schiet altijd een vaste hoeveelheid lucht die eerst in een soort kamer wordt geladen. Ben zelf ook niet 100% ingelezen in de technische details, maar komt er op neer dat de dwell setting bij de reaper bijna niks doet en je deze het beste op maximaal kan laten staan. Ditzelfde mechanisme zorgt er ook voor dat de reaper een van de stilst mogelijke engines is.

@victor , ik zal later wanneer ik iets meer tijd heb wat posten over de details (en fails) van de build. Heb bijvoorbeeld ook een triggerboard gesloopt bij mijn eerste poging :rolleyes:
 
Bij de meeste HPA engines klopt dit verhaal, maar bij de reaper niet. Die schiet altijd een vaste hoeveelheid lucht die eerst in een soort kamer wordt geladen. Ben zelf ook niet 100% ingelezen in de technische details, maar komt er op neer dat de dwell setting bij de reaper bijna niks doet en je deze het beste op maximaal kan laten staan. Ditzelfde mechanisme zorgt er ook voor dat de reaper een van de stilst mogelijke engines is.

Ah zo ja er zit dus een vaste kamer, dus je hebt (bijna?) geen dwell, ja dan gaat het niet. Betekent wel dat de consistentie heel goed moet zijn gezien (afhankelijk van de regulator) het volume dan altijd gelijkt blijft tov van een valve die moet sluiten.
Ik heb het geprobeerd maar de tank trekt me niet, misschien in de toekomst met een HPA tank in de stock. Voor de rest heel cool en iig unieker dan de gemiddelde M4 :).
 
mooie build!

ik ben me ook iets meer aan het verdiepen in een poging de boel wat stiller te krijg en wil komende weken een poging doen om een silencer te maken
dus ik ben heel benieuwt hoe jij het hebt aangepakt;)
 
Bij de meeste HPA engines klopt dit verhaal, maar bij de reaper niet. Die schiet altijd een vaste hoeveelheid lucht die eerst in een soort kamer wordt geladen. Ben zelf ook niet 100% ingelezen in de technische details, maar komt er op neer dat de dwell setting bij de reaper bijna niks doet en je deze het beste op maximaal kan laten staan. Ditzelfde mechanisme zorgt er ook voor dat de reaper een van de stilst mogelijke engines is.

@victor , ik zal later wanneer ik iets meer tijd heb wat posten over de details (en fails) van de build. Heb bijvoorbeeld ook een triggerboard gesloopt bij mijn eerste poging :rolleyes:


Ik heb zelf de reaper in me G28, de Dwell settings bij een reaper is niet de dwell setting ma de nozzle setting. hoe hoger je de dwell zou zetten hoe verder de nozzle na achter komt. hoe lager je de dwell hoe minder de nozzle doet. dus kan zijn dat je bb dan niet afgeschoten wordt. omdat er niks zit. Reaper is wel een stuk stiller.
 
Terug
Bovenaan