Zelf gemaakte FORT VANT-VM Shield

DeroxAxe

Member
Trophies
4
Het is al een hele poos geleden dat ik hier aan heb gewerkt, maar toch wil ik het nog even delen met jullie, Vooral omdat ik zo trots ben op het resultaat.

Kort nadat ik en een vriend begonnen met airsoft zagen we vaak filmpjes van mensen die assault shields gebruikte voor in CQB scenarios. Maar vaak waren het gewoon plexiglas platen met handvaten, natuurlijk effectief maar wij wouden nog een stapje verder. We besloten de FORT VANT-VM shield te maken. We hadden wat afmetingen gevonden op het internet en begonnen toen eigenlijk meteen met het samen stellen van de matrialen die we zouden gebruiken.

Aller eerst begonnen we met de 'base' dit bestond uit een 2mm dikke stale plaat.
sTYoiZ2.jpg


Toen hadden we alles afgetekend, en vervolgens was het tijd om hem op maat te knippen.
xVbd84e.jpg


Na dat alles op maat was hadden we een buis uitgekozen voor het handvat. En daarna hadden we het gat voor het viezier gemaakt.
BcO6NEd.jpg


De volgende stap was het lassen van het handvat, dit verliep niet helemaal zonder problemen, maar alles was uit eindelijk toch goed gekomen.
K8qceDC.jpg


Het vizier was de volgende stap, ook dit was even na denken maar is uit eindelijk ook prima gelukt. Helaas heb ik geen fotos van het viezier en hoe het gemaakt is. Ook gebruikte we schuim om het schild op te vullen en om er voor te zorgen dat het schild geen 100kg werd.

yeRpg8f.jpg


Toen alles passend was besloten we het viezier open te slijpen voor het plexiglas wat in het viezier moest komen. Ook hadden we de buiten afwerk plaat gemaakt voor het viezier.
1wJdner.jpg


Nu was het dan ook eindelijk tijd om de gaten en bouten te prepareren. de base plaat houd alles vast met groten bouten en moeren en in het schuim hadden we aluminium buisjes gemonteerd waar alle bouten door heen konden.
Nq6gr74.jpg
mtkeMqO.jpg


Na dat al het metaal werk klaar was heb ik mijn moeder overgehaald om de naaimachine uit de kast te halen en een omhulsel te maken voor het schild. Dit bestond uit een groen kleurige stof die vaak voor buiten meubels word gebruikt.
D5Ihjkw.jpg


Na dat de basis klaar was kwam het moeilijke werk alles precies zo te kijgen dat het viezier en de bouten er in konden. Ook hadden we de onderste vlap er op gemaakt. deze zit vast met klitterband zodat deze omhoog en omlaag kan of helemaal er af. Daarna hadden we de klitterband strip aan de voorkant vast gemaakt. hier kunnen patches op geplatk worden.
FArZqbP.jpg


En dan was het eidnelijk de hoogste tijd om alles te spuiten en in elkaar te zetten.
hZL9AYS.jpg
DAFyz73.jpg

En dit was dan het eind resultaat. Ik vond het een erg leuk project om aan te werken en ik denk dat het resultaat ook zeer goed gelukt is.

8a86c173e3b3077f470d44aa45fce834.jpg

^The real one^

Totaal heeft dit ongeveer 100 euro gekost (of meer ik weet niet precies alle prijzen meer.)
Metaal - Gratis
Schuim - €15,-
Bouten, moeren en handvat - €10,-
Plexiglas - €11,-
Stof - €50,-
en nog wat dingetjes waar van ik de prijs niet meer weet.

Het schild is totaal 10kg (9.98kg). het is te doen maar word op een gegeven moment wel zwaar. daarom willen we nog een harnas maken die het meesten van het gewicht zal dragen, net zo als bij de echte FORT VANT.

mVCL0Ok.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er heel erg mooi uit en weegt ook genoeg om ervoor te zorgen dat het geen "plastic schildje is dat de hele dag lekker mee kan" is geworden.
 
Respect, mooi schild geworden. ASURA maakt volgens mij wel replica's van VM, maar lang niet zulke heavy duty ones. Mooi craftmanship! Nu nog eentje met een rij strobes :D
 
Respect, mooi schild geworden. ASURA maakt volgens mij wel replica's van VM, maar lang niet zulke heavy duty ones. Mooi craftmanship! Nu nog eentje met een rij strobes :D
Haha ja dat wouden we nog maken, maar heb nog niet een idee hoe. En ik heb inderdaad replicas gezien zoals deze. Maar dan betaal je 300+ euro, dat vond ik een beetje te veel. Dus vandaar dat we deze hebben gemaakt
 
Heel vet jongens!!! En tof dat jullie het gewicht ook hoog hebben gehouden. Dan heb je ook nog nadeel aan het schild net als bij een echte. Tegenover zon plastic fantastic ding wat je met je pink nog kan dragen ;)
 
Helaas spelen we niet zo vaak binnen, en de laatste keer dat ik hem mee had mochten we hem niet gebruiken.
 
Terug
Bovenaan