www.powair6.com

Komt vast wel goed. Dit is een betrouwbare shop.
Misschien komt het iets later dan gedacht maar met wat geduld kom je een heel eind.

Dat zeker, maar als hun aangeven 3-5 binnen in m'n huis zou zijn, naja dan vind ik dat ze zich daarin moeten houden.
Anders bestel ik t ergens anders. Als hun hadden gezegd, ja het kan tussen de 3-10 werkdagen duren, dan had je me ook niet gehoord, maar sinds dat die volgens hun op de post is gegaan, is er niks veranderd, of duidelijkheid naar voren gekomen.

Plus je besteld iets met de verwachting dat het bijv voor een scrim oid binnen is, als je dan zonder niet eens kan deelnemen omdat een bedrijf zich niet aan z'n woord kan houden, naja dan voelt dat afentoe best wel fucked up .

Heb ookal genoeg reviews over La Poste gelezen dat er pakketjes verdwenen zijn, en na 4 maanden weer opduiken in Frankrijk, zelfs recente, in alle talen dus dat helpt ook niet bij de onduidelijkheid.:rolleyes:
 
Niet om iemand aan te vallen, maar zeker bij bestellingen die voor een bepaald tijdstip binnen moeten je gewoon ruim rekenen met levertijden.
Het hele voor 21:00 besteld morgen in huis, 3 tot 5 dagen levertijd, en weet ik wat nog meer voor beloftes zijn allemaal heel leuk, maar er zijn te veel tussenschakels en dat verhoogd de kans op niet op tijd kunnen leveren alleen maar.
Dus zorg voor een ruime marge, of heb niet te hoge verwachtingen.

Tuurlijk is het heel vervelend als de toegezegde levertijd niet gehaald word.
En zouden alles het liefst van te voren met 100% zekerheid weten, maar helaas is dat niet reëel.
 
Misschien komt het iets later dan gedacht maar met wat geduld kom je een heel eind.

Daar heb je opzich wel gelijk in maar ik snap @ZappsZ in deze wel. Ik heb ook wel eens wat besteld bij een bekende nederlandse winkel die claimde dat als je voor een bepaalde tijd besteld dat je het dan de volgende werkdag in huis hebt. En volgens hun site was het ook gewoon op voorraad, daarom heb ik bij hun besteld. Ik had het namelijk echt die zaterdag nodig, dus ze waren niet de goedkoopste maar wel de enige die hem op voorraad hadden. Ik baalde als een stekker toen mijn pakketje de donderdag na het weekend dat ik het nodig had pas binnen kwam.
 
Niet om iemand aan te vallen, maar zeker bij bestellingen die voor een bepaald tijdstip binnen moeten je gewoon ruim rekenen met levertijden.
Het hele voor 21:00 besteld morgen in huis, 3 tot 5 dagen levertijd, en weet ik wat nog meer voor beloftes zijn allemaal heel leuk, maar er zijn te veel tussenschakels en dat verhoogd de kans op niet op tijd kunnen leveren alleen maar.
Dus zorg voor een ruime marge, of heb niet te hoge verwachtingen.

Tuurlijk is het heel vervelend als de toegezegde levertijd niet gehaald word.
En zouden alles het liefst van te voren met 100% zekerheid weten, maar helaas is dat niet reëel.

Ik snap dat er ruim gerekend moet worden, dat is ook meer dan logisch, maar ik had ze daarvoor expres een e-mail gestuurd met de verwachte levertijd naar Nederland + hoeveel buffer dagen ik rekening zou moeten houden.
Volgens hun was er geen enkel probleem, buffer dagen waren overbodig en zou het pakketje binnen de 3-5 werkdagen binnenkomen, daar het bij "veel" van hun klanten uit NL voorkwam dat hij de 3e dag al binnen was maar dat 5 werkdagen toch wel de max was dat mensen moesten wachten.

Nou helpt het niet bepaald dat de track en trace gewoon geen informatie verleend, en dat het pakketje tot de dag van vandaag maar 1 update heeft gehad en dat was : Your Colissimo will soon be handed over to us! It is being prepared by the sender. If you have any questions, you can contact your sender or their customer service.

Ik snap dat er allerlei factoren kunnen zijn waardoor het pakketje vertraagd zou zijn, maar een update op de track en trace zou niet al te moeilijk zijn, op z'n minst dat het pakketje in transit is naar Nederland, of aangekomen bij de leverancier/post bedrijf.
Ook na direct contact met 3 verschillende partijen ( Verzender, Transporteur Frankrijk naar Nederland, en Transporteur Ned ) was het pakketje nergens te vinden.

Zoals ik eerder al zei, ik wacht op m'n gemakje tot woensdag, dan hebben ze 7 á 8 werkdagen gehad om überhaupt duidelijkheid te verschaffen.
Was meer een vraag of andere mensen het zelfde probleem hadden gehad, en of dat met de zelfde verzender overeenkwam.
Daar de verhalen over La Poste en Colissimo totaal niet positief zijn, pakketjes verdwenen, pakketjes vernield, schade aan de producten en zo gaat de waslijst maar door.
 
Dat begrijp ik heel goed, en zeker omdat je ook nog zelf ff bij de shop gecheckt hebt.

En dat track & trace niet werkt is natuurlijk helemaal bal.
Het hele punt van het systeem is juist om de status te kunnen checken toch.

Vervelend van de situatie en ik hoop dat je het pakketje optijd binnen krijgt om er volgend weekend lekker mee los te gaan.

Succes met deze situtatie.

greetings
 
Dat begrijp ik heel goed, en zeker omdat je ook nog zelf ff bij de shop gecheckt hebt.

En dat track & trace niet werkt is natuurlijk helemaal bal.
Het hele punt van het systeem is juist om de status te kunnen checken toch.

Vervelend van de situatie en ik hoop dat je het pakketje optijd binnen krijgt om er volgend weekend lekker mee los te gaan.

Succes met deze situtatie.

greetings


Ja ik neem altijd het zekere met buitenlandse shops, daar ik vaker iets bestel uit het buitenland, vanwege betere prijzen bijv of veel meer in stock etc. Meestal gaat het gewoon goed, maar af en toe zit er een vervelende situatie tussen zoals deze, helaas tis niet anders.

Ik weet eerlijk gezegd niet of de track en trace gewoon traag is, niet geupdate word of dat er gewoon niks veranderd is aan de status van m'n pakket, zou al het bovenstaande kunnen zijn, maar ze blijven me van 't kastje naar de muur sturen, belachelijk eigenlijk maarja, buitenlandse bezorgdiensten, met name de Franse staan niet zo super goed qua reputatie.

Hoop het inderdaad ook, anders is 't te hopen dat k de scrim kan annuleren anders is daar ook een bedragje van door m'n neus geboord, maar goed niet te ver vooruit lopen op de feiten. Ga morgen nog eens contact zoeken met LaPoste en Colissimo, in de hoop dat ze wat duidelijkheid kunnen bieden maar betwijfel het.

Goed we laten het eventjes afkoelen, en ik zal zeer zeker een update plaatsen mits er 1 plaats vind.
 
Daarnaast is een levertijd altijd een indicatie en niet een gegarandeerde levertijd. Kan van alles mis gaan bij tussen liggende partijen.

En dan blijf ik altijd nog van mening: Wanneer je het met 'spoed' nodig hebt, bestel het in een shop in NL of rij even langs een van de lokale Airsoftshop bij jou in de buurt (ja, dan ben je wat duurder uit, maar dan weet je wel zeker dat je het op tijd binnen hebt voor je skirm) natuurlijk moet je rekening houden met langere levertijden wanneer je uit het buitenland besteld.
 
Wat ik mij herinner is dat bij Powair idd de track and trace erg achter liep. Ligt er heel erg aan op wat voor manier ze het verzenden. Ene mogelijkheid houd T&T precies up to date en bij de andere manier loopt de T&T een week achter zeg maar.
 
Daarnaast is een levertijd altijd een indicatie en niet een gegarandeerde levertijd. Kan van alles mis gaan bij tussen liggende partijen.

En dan blijf ik altijd nog van mening: Wanneer je het met 'spoed' nodig hebt, bestel het in een shop in NL of rij even langs een van de lokale Airsoftshop bij jou in de buurt (ja, dan ben je wat duurder uit, maar dan weet je wel zeker dat je het op tijd binnen hebt voor je skirm) natuurlijk moet je rekening houden met langere levertijden wanneer je uit het buitenland besteld.

Helaas gaat rijden zonder rijbewijs niet even + de magazijnen waren nergens in NL vinden, en ik geloof dat de dichtstbijzijnde shop in de buurt, alsnog 4 uur met het OV is.. ( Heen alleen )

Levertijd is een indicatie, vandaar de 3-5 werkdagen, niet de 7-8-9-10. Als een maatje van je zegt, ik ben er om 19:00, maar hij komt niet opdagen zonder een berichtje of iets dat die later is of niet meer komt, baal jij ook als een stekker dat ze niet even het fatsoen hadden om je op de hoogte te houden. Idem dito met een pakketje in mijn ogen. Vooral als dat pakketje nergens te vinden is, en iedereen z'n handen er vanaf trekt.



Wat ik mij herinner is dat bij Powair idd de track and trace erg achter liep. Ligt er heel erg aan op wat voor manier ze het verzenden. Ene mogelijkheid houd T&T precies up to date en bij de andere manier loopt de T&T een week achter zeg maar.

Ja ik voor de DPD Colissimo gekozen, blijkt al een slechte rep te hebben. Volgende x gewoon voor GLS, al was de levertijd 2x zo lang.
Tis vervelend als je vrij moet vragen om een pakketje aan te nemen, buren nemen het niet aan, en 't dichts bijzijnde ophaalpunt zit toch al weer 10 km verder op.

Maar goed, we wachten het allemaal eventjes af verder.
Blijkbaar ben ik de enigste met de "pakket in limbo" problemen, dus misschien gewoon een ongelukkige tijd van orderen oid.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even terug gekeken. En ik had hem via DPD maar had hem binnen 5 dagen binnen. Les voor de volgende keer ;)!
 
Ik heb even terug gekeken. En ik had hem via DPD maar had hem binnen 5 dagen binnen. Les voor de volgende keer ;)!

Ja ik heb hem dus via DPD colissimo laten leveren, had 3 opties geloof ik, afhalen, DPD Colissimo en GLS. Heb persoonlijk geen goeie resultaten met GLS, DPD was altijd wel redelijk, lieten op tijd weten welke dag ze kwamen etc. Weet alleen niet of dat met Colissimo ook zo is.

Update :

Contact gehad met Powair6, ook hun waren niet in staat om het pakketje te traceren. Indien ze morgen geen duidelijkheid hebben hoor ik hun plan van aanpak, wat ik daarvan moet verwachten, ik zou het niet weten, maar goed in ieder geval word er nu van 2 kanten achteraan gezeten, waarvan 1 de leverancier is dus dat scheelt al weer.
 
Ik heb daar ooit een barrel besteld en gekozen voor premium delivery oid, zodat ik het binnen 2 dagen in huis zou hebben.

Het werden uiteindelijk 3 dagen. Powair heeft het netjes optijd gepost en lag absoluut niet aan hun. Helaas is de post in frankrijk niet zo snel als dat bedrijven zouden willen. Afgelopen winter 5 maanden in frankrijk geweest en zelfs binnen frankrijk duurt het soms een week voor je je pakketje hebt.
 
Vanochtend contact gehad met powair6, hun konden tot op heden het pakketje nog steeds niet traceren. De track en trace werd ook niet geupdate, stond nog steeds het zelfde dus, wederom raar verhaal.

Ben maar even wat boodschappen gaan doen om de frustratie eraf te lopen ( Heh bah, geen pakketje dit zus zo je kent het :rolleyes: ).
Zit op m'n gemakje m'n eitje te eten "Ding dong" Loop naar de deur, staat er een vrolijke pannekoek van de DPD, met een pakketje half fijn gesmushed. In 1tje instantie dacht ik dat het om een pakketje voor m'n pa ging, daar ik powair6 nog niet verwachtte ook vanwege het feit dat hun in het donker zaten waar m'n pakketje heen was. Bleek dus inderdaad mijn pakketje te zijn, van powair6.

De buitenkant, nou dat die het overleefd heeft is een wonder, gelukkig was alles binnen in het pakketje okay.

Al met al, zijn we op de 8ste werkdag, in plaats van de 3-5 die hun aangaven.

Eind mening Powair6 :

+ Klanten contact was prima, soms wat gebrekkig daar ze niet zo super vloeiend zijn in Engels, maar hey, het komt er en het is verstaanbaar.

+ Prijzen zijn competitief, storage word prima geupgrade

- Verpakking zou iets beter mogen, vooral omdat de buitenkant in elkaar gemushed was ( natuurlijk dit ligt bij de post, maar een extra bubblewrap aan de binnenkant zou al iets schelen )

Ondanks al het gejodel en gezang, zou ik hier nog een x bij bestellen, maar wel dingen die niet met spoed nodig zijn, daarvoor kan ik beter wat extra door zoeken denk ik naar iets in het binnenland.

Goed, nu moet ik powair6 weer ff bellen, hopen dat ik de medewerker krijg die een beetje engels verstaat en spreekt ;)