WGC shop ervaring?

Frank piele

New Member
22 nov 2021
2
0
Trophies
1
Heya! Relatief nieuw hier.
Anyway, ik bestel al een tijd onderdelen via WGCShop vanuit hongkong. De verzendkosten vallen wel mee (10-20 eurotjes voor een levertijd van 1-2 weken), je hebt namelijk 3 opties om de snelheid van je levering te bepalen. Hoe sneller=meer geld.

Echter verkopen zij ook replica's en aangezien dit uit HK komt, waar een aantal airsoft fabrikanten in de buurt zitten zijn de prijzen daar nogal 'zacht'. Echter moet je deze importeren vanuit de EU. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het importeren van replica's vanaf deze website (en HK in het algemeen).

Dank u!
 
Geen replicas, wel onderdelen.

Zelfs bij onderdelen werd mij door de douane om NABV gevraagd en mocht er aan de deur nog wat bijkomende kosten betaald worden.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Greetings
 
Vanaf 1 januari 2021 (dit is later uitgesteld naar 1 juli 2021) moet er altijd BTW worden afgedragen bij een aankoop buiten de EU, in de meeste gevallen zal dit 21% zijn.
Gaat het om een product van boven de €150, dan moeten er ook invoerrechten betaald worden (doorgaans tussen de €10 en €30, afhankelijk van de transporteur).

Informatie belastingdienst

Een replica van, zeg, €250 zal dan uiteindelijk (€250 + (250 * 0.21) =) 302,50 + invoerrechten, dus het zal uiteindelijk zo rond de €315 à €320 gaan kosten.
De verzendkosten van de verkoper komen hier natuurlijk ook nog bij, dus (in jouw voorbeeld) wordt het totaalbedrag dan zo'n €330 à €340.

Soms kan het dan uiteindelijk interessanter zijn om toch gewoon iets in Polen te bestellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Frank piele
Super bedankt voor je antwoord! Het was me een beetje onduidelijk hoe de invoerrechten in werking gingen, maar heb nu een duidelijker beeld!
 
Persoonlijk bestel ik alleen van buiten de Eu als het hier nergens te krijgen is en de prijs na alle extra kosten nog steeds redelijk oke is.
Tot op heden alleen van Rainbow8 en tapp airsoft wat dingetjes over laten vliegen en dat verliep soepel. Toch altijd zuur als je bij ontvangst nog wat tientjes af kunt tikken.