Well R4 (MP7) Metal

Voormalig-Forumlid-161220

Well-Known Member
Trophies
21
Recentelijk heb ik bij gunfire een Well R4 van metaal gekocht naar aanleiding van Reliku's topic om net zoals hem ook een AEP te gaan upgraden, gezien dit een stuk anders gaat dan een gemiddelde AEG en het daarnaast na alle upgrades vast een leuke CQB replica zal zijn.

tWwarlEm.jpg

De replica zelf komt in een degelijk bruine kartonnen doos met alleen een sticker erop die aangeeft dat het de Well R4 van metaal is. Toen ik de doos de eerste keer oppakte viel me meteen op dat het aardig zwaar was voor een MP7, nadat ik de replica ook had vast gehouden bedacht ik me opeens dat de echte MP7 helemaal niet van metaal is, maar ach dan kan het ten minste tegen een stootje en als het een succes is haal ik er nog wel een voor 60 euro van plastic XD. De rest van de verpakking was meer dan prima, alles zit vast in het piepschuim en kan nergens heen.

5o8GgVVm.jpg
Om0phGjm.jpg

Naast de replica zelf krijg je in de doos ook een hi-cap van 145 rounds, een 7.2 mAh 450 mAh en een speciale oplader voor deze batterij, omdat er geen Tamiya aansluiting is
Deze 3 items ga ik niet gebruiken, gezien ik 6 MAG mid caps heb besteld en ik voor de batterij een lipo mod ga doen en daarmee de connectors verander naar bullet of XT60 connectors in combinatie met een kleine 500-800 mAh 7.4V Lipo.

Out of the box schiet de replica 200 FPS met een respectabele 12-13 RPS op de 7.2 NiMH. De FPS zou ik naar minimaal 250 willen upgraden dmv de air seal te verbeteren en de veer te vervangen. De RPS zal verbeteren door de lipo en mosfet.

Nu naar het stukje waar ik het allemaal voor doe, upgraden :D. Voor nu probeer ik het meeste met DIY mods te doen, gezien AEP parts heel duur zijn. Het enigste wat ik mogelijk zal aanschaffen qua upgrade is een aftermarket AEP spring om de FPS op te krikken naar ~250 FPS.

Met het upgraden wil ik de air seal optimaliseren, de range en spread te verbeteren en de trigger response en rps iets te verhogen. Uiteindelijk is mijn doel dan rond de 35-40 meter range op een .2/.25 gram bb.

Gezien het meeste van het upgraden niet heel interessant is, zal ik alleen een paar dingen uitwerken met foto's. Waaronder de volledige disassembly (dus ook voor het trigger mechanisme), AEP gearbox en de lipo mod. Dit is dan vooral voor de mensen die interesse hebben in AEP's of het als guide willen gebruiken.

Ik wil Reliku ook bedanken voor het beantwoorden van mijn vragen.
 
Laatst bewerkt:
Lipo mod (Reserved):

Vandaag ben ik bezig geweest met het om solderen van de speciale connector naar een meer gangbare connector (XT60, tamiya, deans). De standaard schakeling die wordt gebruikt in deze AEP is hetzelfde als die je ziet in een normale AEG. Oftewel vanaf de negatieve pool van de batterij loopt deze eerst naar de motor, dan naar de trigger contacts, dan langs de zekering en terug naar de positieve pool van de batterij.
Wanneer iemand puur dit wil omzetten naar een andere connector is het zo simpel als het solderen van stukjes draad aan de positieve en negatieve pool van de oude connector en deze stukjes dan weer te solderen aan een de nieuwe connector.

lPUj5kqm.jpg

Ik wilde echter ook een mosfet installeren, vanwege het feit dat ik een lipo wil gebruiken en de trigger contacts van deze replica niet echt goed te vervangen zijn. De mosfet is een eigen creatie aan de hand van een schema dat online staat hier. In mijn schakeling heb ik de zekering er tussen uit gehaald en maak ik gebruik van een dual signal wire setup, maar ik zal verderop ook laten zien hoe je de zekering erin kan laten en hoe een signal wire setup eruit ziet.

Door de mosfet moet grootendeels van de schakeling opnieuw worden gesoldeerd omdat je van een enkele serie schakeling gaat naar een parallel schakeling rondom de mosfet.
dgBAsddm.jpg

Zoals in het plaatje te zien is ben ik begonnen met het solderen van de signal wires, gezien deze gaan zorgen dat de gate sluit en er daardoor stroom kan gaan lopen.
MDSZ7Rwm.jpg

Hierna heb ik de spade connectors van de motor omgezet naar bullet connectors, ik heb hier connectors nodig omdat je anders de replica niet kan demonteren.
UOFfvilm.jpg

Ik heb hierna de rest van de bedrading aan de mosfet gesoldeerd en de bullet connectors voor de ander kant gesoldeerd en dat resulteert uiteindelijk in de hier bovenstaande bedrading rondom de mosfet.
C3tGqggm.jpg

En uiteindelijk alles netjes ingepakt. Op het moment heb ik er nog geen connector aan gesoldeerd, omdat ik tijdens het solderen toch heb besloten om de batterij in een externe opslag te plaatsen. Intern is er gewoon al heel weinig ruimte en met de mosfet werd dit alleen nog maar minder. Even als voorbeeld de stock batterij is 92*14*28mm (L*B*H) en dus zijn er alleen kleine 500 mAh lipo's die nu nog passen in de MP7. Gelukkig heeft de MP7 van zichzelf een aantal gaten die dicht in de buurt zitten van de front rails, waar ik dan een kleine PEQ box plaats waar ik een ~1000 mAh 7.4V Lipo in kan stoppen.

Als men toch gebruik wil maken van de zekering die bij de replica zit dan moet de volgende signal wire worden verplaatst van de plek waar deze al zat naar de nieuw gemarkeerde plek:
c8ov7Lbm.jpg


Als er een signal wire setup wordt gebruikt ipv de dual wire, dan moet de signal wire in het volgende plaatje volledig moeten worden verwijderd en moet de rode draad vanuit de motor langs het punt komen waar nu deze blauwe draad zit en vanuit daar ook weer nog verder door naar de batterij.
jPVkt4Jm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Deze custom replica natuurlijk omdat dit lastiger is te doen dan een aeg te customizen
 
Okay effe klein beetje off topic dan
Tis alsvolgt ik ga lonex spul in mn krytac jagen(lonex red piston,lonex tapplet plate(krytac is kunstof) en merk dat het niet gebouwd is op high stress maar nu twijfel ik heel erg om dus ook de nozzle te vervangen naar een 21.13 mm nozle kwa lengte is die het zelfde als de lengte van de krytac stocknozle het is alleen dat ik de afweging maak tussen kans op misfeeds en drag(nozzle met oring) en iets meer lucht achter de bb of dat ik dus het omgekeerde idee krijg wat denk je zelf?
Stock op deze snelheid heeftie 0,0 feeding issues alleen het zijn nu kleine dingen meepakken
/back on topic
 
Wat zijn de eindresultaten van de upgrade? Is het gelukt? Wat heb je wel/niet uitgevoerd? Hoeveel FPS & RPS schiet hij nu? :)
 
Doe geen moeite xD. Denk niet dat ik hier nog echt mee verder ga. Als het goed is komt vfc met een aeg mp7 komend of het jaar erna dus dat is veel interessanter. Ik gok zo dat ik deze ook niet zo snel meer update als ik er nog mee verder ga.
 
Terug
Bovenaan