WELL AKSU

Nou. De WELL is nu meer een WE.
We zijn weer bij het begin.
Voor nu heb ik via milspec solutions een upgrade besteld om de cyclic rate (vuursnelheid) met 30% te verhogen.
Verder heb ik info gevraagd over Hepheastus. Deze hebben een handbeschermer met ingebouwde linker spangreep. Je kunt de AK dan op een MP5 manier doorladen en open zetten.
Als alternatief denk ik aan een Zenith handbeschermer. Daar is ook een topcover bij te krijgen in Pickatiny, maar een en ander zoek ik nog uit.
Het heeft een tijd geduurd maar de aanhouder wint.

Voor wie twijffelt tuasen WE en Well.
Ga voor de WE. Niet alle upgrades voor de WE passen op de Well

Tot zover voor nu
 
1000021684.jpg
 
Een paar jaar geleden een hele boel gedoe om geen spat vooruit te komen.
Intussen heb ik 11 replika's waarvan de meeste AK achtigen. Van een Cyma AKS74U haalde ik de topcover af. De maat kwam verdacht goed overeen!! De gok genomen en na een klein beetje vijlwerk sluit de cover snug aan.boutje van de topcover scharnier is vervangen door een spanbusje van de Cyma.
Even test gevuurd en alles werkt Super!!
Nieuwe topcover met picatinny rail besteld bij Taiwangun.

Ook een Zenithco stijl gastubecover en een verstelbare kolf. Handguard voor is inmidddels vervangen door een Zenithco type van 5KU
 
Eindelijk is het einde in zicht.
Gekozen voor de Zenithco kolf en rails.
De scharnierpen paste niet door het gat van de kolf. Een wel p180 schuurpapier gepakt, strookjes geknipt, strak opgerold en in de opening gedrukt. Hierna de schroefmachine gepakt, papier ertussen gemlemdxen draaien maar!!
Daarnaast heb ik aan de linker zijde van de kast een hoekje weg moeten vijlen voor de kolf. Op de handbeachermer zit nog speling.
Hier ga ik een revet voor op maat boren, zodat deze om de loop past. Daarna een bout erdoor en de buitenkant op maat maken met een vel schuurpapier en de schroefmachine.
 

Bijlagen

  • IMG-20240410-WA0000.jpeg
    IMG-20240410-WA0000.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan