Welke veer voor de SSG24?

MrKoolzuur

New Member
15 jan 2019
4
1
Trophies
2
Iemand ervaring met verschillende veren voor de SSG24? Ik hoopte dat iemand me kan vertellen welke veer aan de nieuwe eisen van 1 april voldoet. Heb nu een M140 die te hard gaat, dus verwacht dat een M120 of M130 wel zou moeten voldoen.
 
M130 moet voldoende zijn. En anders daar gewoon een heel klein stukje af knippen want als die ook te hard schiet is het niet veel.
 
Veer liever niet afknippen. beter een 120 veer met ringen om de juiste setting te vinden
deze ringen kunne je zo bestellen bij NOV.
 
Er is een tabel op de website. Misschien wat koffiedik kijken want je weet nooit hoe accuraat die zijn. Daarnaast verschilt het ook nog eens per chrono etc. Je kent het riedeltje inmiddels wel denk ik nav de nieuwe regeling, maar hij is beschikbaar op de site, misschien helpt deze input nog:

https://eu.novritsch.com/product/ssg24-spring-11/
 
m130 niet op voorraad zie ik

Ik ga denk ik een 120 en 130 bestellen met een spacer setje. moet goedkomen
 
Kijk das mooi om te horen, wat knalt ie met een m130 veer aan joule?
De m130 is er over ongeveer twee weken weer.
 
Dutch wekt hier de indruk dat hij bewust de hop up versteld om door de chrono te komen. ( al weet ik dus niet of dit daadwerkelijk zo is)

Dit is niet de bedoeling, en hier kan je voor van het veld gekicked worden en een melding bij de NABV.
 
Vandaag de ssg24 door mijn nieuwe chrono gedaan. ac6000 van Acetech.
ik kom tot deze reeks met een gebruikte m140 veer. Ik heb besloten om de veer 1 winding te knijpen om de joule/fps iets lager te krijgen.
Zie waardes op foto gebruikte bb is 0.30
 

Bijlagen

  • 20190430_171215.jpg
    20190430_171215.jpg
    776 KB · Weergaven: 609
Laatst bewerkt:
Nu missen we alleen nog de Joules ;)

En ja die kan ik omrekenen, maar daar sluit ik de joulcreep niet mee uit :rolleyes:
 
Veer verwarmd en iets ingeknepen. Twee kleine windingen van de bovenkant van de veer naar elkaar toe en dat levert dit op.
Joule nu rond de 2.1...dus ik laat het ff zo ivm veld chrono s die vast wel andere waardes gaan geven..kan altijd weer iets oprekken....dit is trouwens netjes met ingestelde hop en .30 bio...merk weet ik ff niet kan platinum rockets of g&g zijn.
Dus m140 veer, twee kleine windingen dicht geknepen.

ssg schiet nu tussen de 387 en 390 met .30 en hop zo goed als ingesteld.
Nog iemand een idee, zo ff laten, of kijken of er 0.1 joule bijkan door licht tweaken van de veer door een 1mm ringetje onder de veer te plaatse. Uitkomen op 2.2 joule.?
 

Bijlagen

  • 20190430_183531.jpg
    20190430_183531.jpg
    984,8 KB · Weergaven: 386
Ik zou het zo laten. 2 weken geleden bij Veluwe Airsoft hadden ze ook chrono's waarbij iedereen verbaasd was dat alles harder schoot dan normaal. Moesten meerder lui wisselen of gaan knippen in veren.
 
zojuist de rapax 2 joule plus versie getest, ging nergens over in de ssg, niet consistent ook niet na een schot of 250. Paar windingen verwijderd maar helaas geen verbetering. Ik ging van 404 naar 370 fps met 0.30 incl bij behorende joules.
af en tie een topper naar 424..pieken en dalen dus.
Denk dat de Nov m140 of de 130 met ringen de beste oplossing is
 
zojuist de rapax 2 joule plus versie getest, ging nergens over in de ssg, niet consistent ook niet na een schot of 250. Paar windingen verwijderd maar helaas geen verbetering. Ik ging van 404 naar 370 fps met 0.30 incl bij behorende joules.
af en tie een topper naar 424..pieken en dalen dus.
Denk dat de Nov m140 of de 130 met ringen de beste oplossing is
Weet je zeker dat je seal nog goed is want met de rapax veer lijkt me die fps heel raar
 
Inderdaad dat dacht ik ook. Dus een orginele Novri m140 erin gezet en .20 getest. kom ik rond de 480 fps uit.
Mogelijk dat de seal niet goed was. Heb gelijk met de veer een nieuwe bucking geplaatst. Ik had reeds wat spare parts besteld.
Ik plaats die rapax misschien komende week weer terug. Ik sluit trouwens slechte .30 bb ook nie uit.
 
Inderdaad dat dacht ik ook. Dus een orginele Novri m140 erin gezet en .20 getest. kom ik rond de 480 fps uit.
Mogelijk dat de seal niet goed was. Heb gelijk met de veer een nieuwe bucking geplaatst. Ik had reeds wat spare parts besteld.
Ik plaats die rapax misschien komende week weer terug. Ik sluit trouwens slechte .30 bb ook nie uit.

Volgens mij zit de grootste uitdaging bij de SSG dat deze creept als een idioot... dus inderdaad met een 140 en 0.20 bb’s val je keurig binnen de oude FPS regel. Echter nu gemeten wordt met 0.30 schiet hij ineens te hard (joule creep) laat staan als je er dan 0.40 of zwaarder in stopt....

Daar was “niks mis mee” want dat was een maas binnen de regelgeving die misschien niet perse vriendelijk was naar je medespelers, maar welke wel mocht.

P.s. ik zeg niet dat iedereen met een SSG hier perse bewust van is geweest of de replica daarvoor heeft gekocht, maar het is wel het principe waar deze replica zwaar op leunt om de extreem lange afstanden te behalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
mmmm kan, ik heb hier een veer liggen die met wat aanpaswerk 0.30 gewoon 2.1 joule knalt dus het is niet veel werk om hem goed te krijgen.
Maar uit nieuwsgierigheid loopt iedere spring sniper niet het risico om te creepen of om met de nieuwe regelgeving een "joule/veer" probleem te ondervinden. Zodra je 0.30 goed hebt en je schiet 0.40 dan creep je toch ten alle tijde wel iets. was dat ook niet deels meegenomen in het besluit.
Anders kan men beter zeggen sniper 0.40 max gewicht en chrono met 0.40gr.?
 
mmmm kan, ik heb hier een veer liggen die met wat aanpaswerk 0.30 gewoon 2.1 joule knalt dus het is niet veel werk om hem goed te krijgen.
Maar uit nieuwsgierigheid loopt iedere spring sniper niet het risico om te creepen of om met de nieuwe regelgeving een "joule/veer" probleem te ondervinden. Zodra je 0.30 goed hebt en je schiet 0.40 dan creep je toch ten alle tijde wel iets. was dat ook niet deels meegenomen in het besluit.
Anders kan men beter zeggen sniper 0.40 max gewicht en chrono met 0.40gr.?

een goed getunede sniper zal inderdaad gebruik maken van joule creep. Dat is ook waarom veel spelers zo pissed waren toen de nieuwe regels bekend werden... en gedeeltelijk terecht aangezien afstand juist het voordeel van een sniper is. maar ja wanneer houd het op he... dus tja dan komen er regels die veilig geacht worden en zoals altijd zullen de goede lijden onder de slechten.

maar inderdaad waarschijnlijk als je nu met 0.30 op het randje zit zal je met 0.40 alsnog wel iets creep hebben, maar zoals je al aangeeft is dat gedeeltelijk ingecalculeerd, want het verschil is al veel kleiner geworden en zoals je zelf al merkt zal je al moeten terugschroeven in je beschikbare energie daarbij komt ook dat 0.40 nu de max is waarbij naar mijn idee de de gemiddelde sniper eerder met aanzienlijk zwaardere ballen schoot...

overigens is dit niet perse iets wat allemaal alleen van toepassing is op een sniper hoor... met iedere replica is wel te creepen, maar met een sniper of V2.5 gaat het gewoon makkelijker ivm de grote cilinders waar je mee kan/kon spelen.

Groet,
Peter
 
mmmm kan, ik heb hier een veer liggen die met wat aanpaswerk 0.30 gewoon 2.1 joule knalt dus het is niet veel werk om hem goed te krijgen.
Maar uit nieuwsgierigheid loopt iedere spring sniper niet het risico om te creepen of om met de nieuwe regelgeving een "joule/veer" probleem te ondervinden. Zodra je 0.30 goed hebt en je schiet 0.40 dan creep je toch ten alle tijde wel iets. was dat ook niet deels meegenomen in het besluit.
Anders kan men beter zeggen sniper 0.40 max gewicht en chrono met 0.40gr.?

Bij twijfel van joule creep mag een orga ook zeggen dat je moet chrono'en met .40 ipv .30.

Echter zorg gewoon dat als je met .40 speelt dat je daarop je joule afstelt. Dan zit je er met .30 ruim binnen