Welke barrel? Specs: HK416 met standaard 275mm barrel

vanTilburg

Member
30 aug 2018
13
0
Trophies
1
Goedendag

Ik heb een HK416 waar ik nog niet tevreden ben met de accuracy/ range. Ik merk dat bij de 5 schoten nog niet alle ballen op exact hetzelfde plekje terecht gekomen.. dat kan natuurlijk niet! Hierom wil ik gaan kijken naar een betere barrel, maar twijfel ik tussen een Prometheus 6.03 en 6.05. De setting is als volgt:

AEG HK416 van VFC
Modify Bucking + Flat Hop-up (aangekocht ivm dubbele feeds bij de standaard set)

Let op: de replica wil ook nog wel eens blokkeren.. waar ik moet switchen tussen single > auto >single. De problemen zitten ergens tussen de barrel/ hop-up en bucking zoek gezien wanneer ik alles uit elkaar haal/ terug in elkaar zet de problemen verholpen zijn.
 
Even in het algemeen of je de .03 of .05 pakt gaat praktisch niks uitmaken voor een barrel. Afwerking is veel belangrijker. Beide zijn van een goed merk. Ik zou zelf voor de stalen gaan omdat er meer ervaring mee is en relatief een minder zacht materiaal. Blokkeren van de replica op semi heeft niks met de barrel of hop up te maken, maar met het te snel overhalen van de trekker en hoe semi automatisch qua mechaniek werkt in de gearbox.
 
  • Leuk
Waarderingen: vanTilburg
Heel raar dat ik dan toch steeds pech heb met mijn replica; moet wel toegeven dat ik redelijk vlug de trekker over haal op semi en deze niet altijd volledig indruk (irritante tik die ik van het paintball over heb gehouden).

Welke barrel zou jij aanbevelen? Het doel is om een betere accuracy / minder spreiding van de bbs te krijgen op ~50m. De barrel wordt 270mm lang.

Met de bucking en nub durf ik niet meer te spelen. Heb ondervonden dat flat hop het best werk, alle maple leaf setjes gaven mij teveel opstijgende bbs.
 
Welk merk bb's gebruik je? En welk gewicht?
Dit heeft namelijk ook nog al effect op het resultaat.
 
Ik gebruik de prometheus barrel 6.03 met een prowin hopup. Er zit een kleien afwijking in mn hopup hierdoor paste 9/10 buckings niet.
Dus ik gebruik nog de standaard bucking en nub. ik haal hiermee de 50-55m best accuraat. In mn planning staat een lonex hopup met maple leaf macaron en nub.
Met bovenstaande combo kan je denk ik tussen de 60 en 70 aantikken. Met accuraat bij 60 en 70 als je geluk hebt.