Wel nabv lid, maar pas nog niet binnen, mag ik in België een replica aanschaffen?

MrArnhem

New Member
4 jun 2021
4
0
Trophies
1
De titel zegt het al.. ik heb dus alle stappen voldaan mbt lid worden van de NABV. Ik kan me dus ook al inloggen en aanmelden voor evenementen op MijnNABV.

Nou heb ik dus het idee om 13 juni mee te doen aan een evenement waarvoor ik graag mijn eigen replica wil hebben. Bestellen in NL kan nog niet, omdat ze dan daadwerkelijk de pas moeten zien. Gezien mogelijke duur van de levertijd van de pas en dan nog bezorgtijd van de replica is het misschien niet mogelijk om dit alle.aal rond te krijgen voor 13 juni.

Nou heb ik een aantal dagen vrij en heb ik in principe de tijd om naar België te gaan, ben ik in overtreding als ik daar een replica koop en meeneem naar NL?

Ik heb absoluut geen zin in moeilijkheden, vandaar deze vraag.
 
Daar kopen mag. Maar zodra je op Nederlandse bodem bent, ben je in overtreding. Is dus geen oplossing :rolleyes:
 
Zodra je je op Nederlandse bodem bevindt ben je inderdaad in overtreding, zoals Eviltwin ook al aangaf.

Wat ik wel vreemd vind, je hebt je lidmaatschap proces al doorlopen, ook geef je aan dat je al kan inloggen in MijnNABV. Hiervoor heb je (voor zover ik weet) een NABV nummer nodig (welke op je pasje staat) en een eigen wachtwoord. Of kan dit tegenwoordig bijvoorbeeld ook met een emailadres ofzo?

Meestal als je je lidmaatschap proces doorlopen hebt en alles is in goede orde ontvangen door de NABV dan worden er wekelijks passen opgestuurd, dus wellicht ligt die van jou nog net op tijd in de brievenbus? Je kan de NABV even bellen om te vragen of ze toevallig inzicht hebben in welke stapeltje van pasjes jij wordt meegenomen.
 
Het is een beetje hetzelfde als een rijbewijs: al je je examen gehaald hebt mag je nog niet rijden, dat mag pas zodra je het roze pasje in handen hebt.

Het is echter totaal geen probleem om, totdat je je eigen pasje hebt, een gekochte replica bij een NABV-lid tijdelijk op te bergen (mocht je er eentje kennen natuurlijk).
 
Zodra je je op Nederlandse bodem bevindt ben je inderdaad in overtreding, zoals Eviltwin ook al aangaf.

Wat ik wel vreemd vind, je hebt je lidmaatschap proces al doorlopen, ook geef je aan dat je al kan inloggen in MijnNABV. Hiervoor heb je (voor zover ik weet) een NABV nummer nodig (welke op je pasje staat) en een eigen wachtwoord. Of kan dit tegenwoordig bijvoorbeeld ook met een emailadres ofzo?

Meestal als je je lidmaatschap proces doorlopen hebt en alles is in goede orde ontvangen door de NABV dan worden er wekelijks passen opgestuurd, dus wellicht ligt die van jou nog net op tijd in de brievenbus? Je kan de NABV even bellen om te vragen of ze toevallig inzicht hebben in welke stapeltje van pasjes jij wordt meegenomen.

Ik heb inderdaad al een 8-cijferig nummer waarmee ik kan inloggen en waarmee ik mijn aanmeldings proces kon volgen.

Vandaag zag ik ineens dat ik alle functies van mijnNABV kan gebruiken. Vandaar dat ik even dit topic heb geopend. Maar ik ging er al enigszins vanuit dat het nog niet legaal zou zijn als ik nu een replica in mijn bezit zou hebben.

Ik hoop het pasje dan maar volgende week te ontvangen!
 
Het is een beetje hetzelfde als een rijbewijs: al je je examen gehaald hebt mag je nog niet rijden, dat mag pas zodra je het roze pasje in handen hebt.

Het is echter totaal geen probleem om, totdat je je eigen pasje hebt, een gekochte replica bij een NABV-lid tijdelijk op te bergen (mocht je er eentje kennen natuurlijk).

Goede vergelijking inderdaad! Helaas geen bekenden met lidmaatschap. Probeer m'n vriendengroep zover te krijgen, eentje heeft zich inmiddels ook aangemeld. Die zullen mogelijk dit trucje wel toepassen als ik mijn pas binnen heb ;)
 
Na jouw verhaal, is mijn verwachting dat je het pasje, nog van het weekend of vlak er na krijgt.. But don't pin me down for that
 
Zou dat ding gewoon in NL kopen.
Kopen mag ook in NL. Alleen krijg de je replica pas mee op vertoon van pas.
Zou gewoon gelijk vragen upgrades uit te voeren en evt richtmiddelen in te schieten.