(Web) Com-Bat (AA&Gear)

Ha, ik wou net gaan bellen en ik dacht hmmm.. eerst even m'n mail checken. En jahoor track en trace van mijn pakketje:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Gisteren maar eens een bezoek gebracht aan Com-Bat
Na 3 kwartier in de auto te hebben gezeten het pand gemakkelijk gevonden door het grote bord aan de voorgevel.
Ook fijn dat er voldoende parkeerplaatsen zijn.

Binnen in de winkel viel het meteen op dat er veel kleding, pouches, internals en koffers te verkrijgen zijn.
Alles hangt netjes en overzichtelijk aan de muren of in schappen.
Er hingen ook een stuk of 10 replica's aan de muren als showmodel. Com-Bat verkoopt deze niet vanuit de winkel maar vanuit een bedrijf in Frankrijk. Er staat wel een terminal naast de showmodellen, zodat je daar direct de bestelling kunt plaatsen.

Er waren twee medewerkers in de winkel aanwezig. 1 voor de verkoop en klantenservice en de andere in de werkplaats waar ze replica's op verzoek upgraden of repareren. Beide zeer vriendelijke gasten. Al snel werd mij een kopje koffie aangeboden(was lekker).

Helaas niet kunnen slagen in een koffer met binnenmaat 130cm. (120cm is de grootste die ze hebben).
Nou ja, ik had mijn onlangs aangeschafte sniper meegenomen om deze af te stellen op hun schietbaan.

Eerst ff ruim een half uur gepraat over van alles en nog niets met het personeel en een andere klant die daar was om 2 replica's te laten upgraden.
Vervolgens maar eens richting de schietbaan gegaan. De medewerker liep keurig mee en legde uit waar en hoe het werkte. Er was namelijk een binnenbaan van 30 meter met een electronische target. Dit hield in dat je vanaf je vuurpositie, links van je, een scherm had staan dat zou laten zien waar je bb terecht is gekomen op het doel. Helaas was er iets mis met de verbinding en werkte dit niet. Geen probleem ik had zelf genoeg zicht met mijn scope. Voor mensen die daar hun AEG af komen stellen zal dit wel iets lastiger worden.

Daarna naar de buitenbaan(60 meter) gegaan. Dit bevindt zich achter het pand en is afgelegen van de openbare weg. Omdat het praktisch windstil was was het afstellen van mijn scope en hop-up een piece of cake. De medewerker was zelfs zo lief om voorbij het 60 meter doel te gaan staan om te kijken wat mijn uiterste range was.

Uiteindelijk maar met een extra speedloader naar huis gegaan en met een goed gevoel aan een leuk gezellig dagje in de winkel. Voor ik er erg in had was ik al weer 4 uur in de winkel. Dit zegt ook iets. Vlak voordat ik richting huis ging bleken de twee geupgrade replica's van de andere klant al klaar en getest te zijn. Dit is dus ook in die 4 uur gebeurd. Netjes!

Openingstijden: 8
Parkeergelegenheid: 9,5
aankleding: 9 waar je ook kijkt, alles spreekt airsoft van plafond tot vloer waar hulzen in het beton verwerkt zijn.
aanbod gear in de winkel: 8
aanbod internals in de winkel: 9
aanbod replica's in de winkel: 6 de replica's die er hingen waren mooi maar de hoeveelheid replica's leek klein.
klantvriendelijkheid: 10
Kennis: 9
koffie: 8 XD
schietbaan 30 meter: 7 ivm kapotte targetscherm
Schietbaan 60 meter: 8 niks mis mee maar afhankelijk van de wind
Werkplaats: 9 snelle goede service

Goed bezig Com-Bat, ga zo door!
 
Zoals elders te lezen valt wilde ik weer beginnen met Airsoft, deze keer met volledig eigen gear. Afgelopen dinsdag (27-06) naar Geldermalsen gereden voor letterlijk álles; van tactical vest tot kisten en van helm tot broek.

Ik werd aangesproken door Kenneth met de vraag of hij iets voor me kon betekenen. Na m'n lijstje te hebben laten zien, gingen we aan de slag. Hij heeft me ruim 1,5 onwijs goed geholpen en geadviseerd en ik liep naar buiten met alles dat ik nodig had. Kreeg ook nog een leuke korting (waarna er helaas toch nog heeuull veel over bleef;)).

Naar verwachting komt volgende week m'n NABV-pas binnen en ik werd al uitgenodigd om de replica's dan te testen en een keuze te maken. Zeker toen ik aangaf dat ik 'm maar al te graag via Com-bat wilde bestellen!

Openingstijden: 7
Parkeergelegenheid: 9
Aankleding: 9
Aanbod gear in de winkel: 7 (helaas alléén combat-shirt niet voorradig)
Aanbod replica's in de winkel: 7 (hangen mooi op, direct gelegenheid om te testen)
Klantvriendelijkheid: 10
Kennis: 8
Service: 9
 
Ik wilde een heel verhaal gaan typen, maar de bovenste verhalen van @manderspaul en @JorisvZ zeggen al genoeg.

Vrijdag 2 aparte bestellingen gedaan. Gister werd er 1 geleverd en de andere niet. Ik had vanochtend dus even gebeld. Ook omdat de smart (dis)charger voor mn Lipo's elke keer een connection break error gaf.

Uit mn werk even langs gereden en kreeg gelijk de producten mee die nog niet geleverd waren (er was iets fout gegaan in het samenvoegen van de 2 bestellingen) daarnaast werd er gelijk naar de charger gekeken en werd alles uitgesloten. Bleek er uiteindelijk een breuk te zitten in 1 van de connectors. Nieuw kabeltje mee en ik was alweer klaar.

Super goed personeel, super goede service en een hele mooie winkel.

Openingstijden: 7
Parkeergelegenheid: 9
Aankleding: 9
Aanbod gear in de winkel: 8
Aanbod replica's in de winkel: 7 (hangen mooi, maar verder geen info kaartjes erbij)
Klantvriendelijkheid: 10
Kennis: 9
Service: 10
 
Vanmiddag mn replica opgehaald na een servicebeurt en wat kleine reparaties. Netjes binnen de afgespoken periode en prijs.
En wat een ieder hier boven al zei. Men neemt de tijd voor je en de sfeer is gemoedelijk.
Ook een dikke plus is het test rapport wat ze opstellen.
10/10 would recommend!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan, Joris en Sadiek
Kan inderdaad bevestigen wat men hierboven zegt, prima winkel.

Alleen...op een of andere manier kan ik de buitenlandse Com-Bat site/webshop, voor het bestellen van een AA niet meer vinden. Iemand?
 
Vandaag geweest en even gevraagd hoe het zat met het bestellen van replica's (Omdat ik bij hun mijn eerste replica wilde aanschaffen, ze zitten om de hoek) Helaas is het voorlopig niet mogelijk replica's bij com-bat(.eu) te kopen. Als ik het goed begrepen heb verwachten ze dat het toch nog wel even (minimaal een kleine maand) gaat duren voordat ze klaar zijn om deze weer te gaan verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Benjah
Vandaag geweest en even gevraagd hoe het zat met het bestellen van replica's (Omdat ik bij hun mijn eerste replica wilde aanschaffen, ze zitten om de hoek) Helaas is het voorlopig niet mogelijk replica's bij com-bat(.eu) te kopen. Als ik het goed begrepen heb verwachten ze dat het toch nog wel even (minimaal een kleine maand) gaat duren voordat ze klaar zijn om deze weer te gaan verkopen.

Ik had ze nog niet gebeld, dank voor je info. Euhm..even wat anders, hebben ze wel replica's ter 'bezichtiging'...?
 
Com-bat heeft replica's hangen die je kan bekijken en bij hun winkel in Frankrijk kan kopen, maar je kan ze daar niet fysiek kopen. Wat wel redelijk jammer is.
 
Voorheen een klein aantal, vandaag was de wand waar ze eerder hingen leeg. Dus niet zo zichtbaar in de winkel, maybe als je het vraagt wel.
 
Ah okey, ja ik baseerde dit ook op de video van Jan van een tijdje terug, dus dan klopt dat niet meer XD. Jammer want als airsoft winkel is een aantal replica's hangende hebben toch wel het beste om mensen geïnteresseerd te maken. Mogelijk dat het te maken heeft met het feit dat ze geen wapenverkoop papier hebben, wat ook dacht ik de reden is dat ze geen replica's daar direct verkopen?
 
Jammer inderdaad, dan zal ik maar een beetje geduld moeten hebbennnnnnnnggggg....o_O;)
 
Ik zag inderdaad dat de replica-shop van Com-Bat Under Construction was, maar dat ook de replica's uit de winkel weg zijn...

Misschien dat er iets niet in orde is met de papieren in Frankrijk, dat het tijdelijk even niet meer mag? Maar goed, de winkel in Nederland (+ webshop) is uiteraard wel gewoon nog bereikbaar en daar ben ik zeer over te spreken!
 
Ik zag inderdaad dat de replica-shop van Com-Bat Under Construction was, maar dat ook de replica's uit de winkel weg zijn...

Misschien dat er iets niet in orde is met de papieren in Frankrijk, dat het tijdelijk even niet meer mag? Maar goed, de winkel in Nederland (+ webshop) is uiteraard wel gewoon nog bereikbaar en daar ben ik zeer over te spreken!

Ik ze een paar weken terug maar eens even gebeld en ik begreep dat de standaard leverancier in frankrijk er mee is gestopt en dat er word gewerkt aan een nieuwe regeling. Maar ze kunnen nog steeds gewoon replicas bestelen begreep ik bij andere leveranciers.
 
Dat betwijfel ik enigsinds...

Er was/is idd een samenwerking met een partner in Frankrijk waardoor Com-Bat via die partner replica’s kan/kon leveren maar tegelijk wel gewoon de service en garantie via de Nederlandse shop wat het interessant maakt...

Maar voor zover bij mij bekend kunnen/mogen ze zelf geen replica’s leveren via de shop in Nederland.
 
+1 voor Peter inderdaad. Leveren via NL mag inderdaad niet, geloof ik. Ze zullen wel hard opzoek zijn naar een nieuwe partner ;-)

De service en garantie in NL was inderdaad een gouden formule die ervoor heeft gezorgd dat ik er 3 replica's vandaan heb gehaald :)
 
nee hier ben ik van op de hoogte ;)

toen ik ze belde waren ze gewoon in staat om replica's te bestelen maar hoe dit nu in zijn werk zou gaan durf ik verder niet te zegen
misschien hebben ze nog een andere leverancier of iets dergelijks.