WE-tech Hi-capa

vdmeijer

New Member
18 mei 2015
2
0
Trophies
1
Hallo allenmaal,

Momenteel ben ik op zoek naar een backup en wil een hi-capa replica wapen. Is er iemand bekend met de WE-tech Hi-capa producten?

specifieker misschien deze: "WE Hi-Capa 5.1 Dragon Silver GBB"

en wat vinden jullie van de kwaliteit van hun producten?

m.v.g.

virgil
 
Ik heb een KJW Hi-Capa, kostte mij ook € 119,95 en ik heb zo'n spijt dat ik niet meteen voor een TM Hi-Capa ben gegaan! Onderdelen niet te vinden, TM parts passen niet, ook zegt elke website van wel! 


Of dat voor de WE ook geldt weet ik natuurlijk niet maar als je je budget met zo'n 50% kan oprekken dan zou ik je TM adviseren!
 
Hallo Frank-Peter,


Super om te weten, en ja dat zit wel in het budget, dus dit zal ik ook zeker even gaan overwegen, dank je wel
 
Ik heb de normale versie van de WE Hi-Capa 5.1 op Co2.


Schiet fantastisch, helaas begonnen er na een maand of twee wel wat onderdelen af te vallen, niet hele belangrijke dingen, maar toch. Ik was o.a. m'n ambidextrous safety en m'n rear sight kwijt.


Uiteindelijk heb ik een 1911 gekocht omdat die wél in zo'n Blackhawk/IMI achtig hard holster passen en de Hi-Capa niet vanwege de vierkante trigger guard. ;(
 
Ik heb het topic ff verplaatst aangezien het geen review is. ;-)
 
 


Uiteindelijk heb ik een 1911 gekocht omdat die wél in zo'n Blackhawk/IMI achtig hard holster passen en de Hi-Capa niet vanwege de vierkante trigger guard. ;(

Als je het originele Blackhawk Serpa holster koopt dan past je Hi-Capa wel gewoon. ;-) 
 
Mijn 1911 IMI holster heb ik in Israël gekocht, dus die is écht en past niet.


Mijn Blackhawk Serpa holster ziet er echt uit, maar ik weet niet meer waar ik het vandaan heb,

dus kan de echtheid niet nagaan. Maar dat past dus ook niet. :(


I.c.m. met m'n Hi-Capa, want m'n 1911 past natuurlijk wel. ;)


Plaatje KJW Hi-Capa:

GP_KJW_614G_lg.jpg
Bron: http://www.evike.com/products/29581/


 


Plaatje WE Hi-Capa:

WE-Hi-Capa5.1M2.jpg
Bron: http://airsoft.tiger111hk.com/m21/WE/p1947/WE-Hi-Capa-5.1-M-Type-GBB-Pistol/product_info.html


De meeste Hi-Capa's die ik gezien heb hebben die vierkante trigger guard. Sommige modellen, zoals die van jou @Frank-Peter hebben dan toch een ronde trigger guard, net als een 1911 dus.
 
Wat je zegt klopt inderdaad, maar het probleem met de namaak holsters was niet mijn trigger guard maar mijn tac rail, daar bleef mijn Hi-Capa al steken. Heb het op de Airsoftmarkt bij verschillende geprobeerd. Toen gaan zoeken op www en toen zag ik dat mijn KJW wel in het originele Blackhawp Serpa paste. 
 
Ik heb zelf de TM Hi-capas 5.1 die ik gebruik voor IAPS. de TM heeft ook dat vierkante trigger guard en daar moet je toch holsters kopen die gemaakt zijn voor STI Guns.


Als je een TM hi capa gaat kopen en een hard holster wilt: https://www.youtube.com/watch?v=RdWwqc15SHQ


Voor de WE hi capa kan ik je helaas niet helpen. 


 
 
ow moet even erbij zeggen dat de TM door Japanse wetgeving met een plastic slede komt  en WE niet :p
 
Hoi 


Ikzelf heb een WE Hi-capa 5.2 K en die bevalt mij prima ,deze heeft mij nog niet in de steek gelaten(11 skirms).Het los gaan van enkele onderdelen heb ik opgelost door een beetje lock-tide


op de schroefjes te doen, en verder heb ik de raakvlakken van de slede gepolijst waardoor deze heel soepel beweegt .En verder onderhou ik hem na iedere skirm met een beetje silicone olie, dus ik heb geen slechte ervaring met WE.
 
Hallo iedereen..
Ik heb enkele dagen geleden een we hi capa dragon gekocht..heb een probleempje.. de slede blijft niet openstaan na het laatste schot..heeft iemand soms een idee hoe ik het kan verhelpen?
Dank bij voorbaat..
Mvg rudy
 
Hallo iedereen..
Ik heb enkele dagen geleden een we hi capa dragon gekocht..heb een probleempje.. de slede blijft niet openstaan na het laatste schot..heeft iemand soms een idee hoe ik het kan verhelpen?
Dank bij voorbaat..
Mvg rudy

Dit kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende is dat het palletje wat in het magazijn zit, dat na de laatste bb een uitstulping op de slide lock omhoog duwt, kapot/versleten is.
De uitstulping op de slide lock kan ook kapot/versleten zijn
De slide lock kan ook gewoon heel erg stijf zijn (WE heeft nogal wisselende kwaliteit)

Wat ook nog kan, maar bij deze temperatuur zou dat nog niet moeten gebeuren, maar als de slede te stroef loopt zou het wel kunnen, is dat de slede net niet ver genoeg naar achteren gaat.

Indien 2e hands (want volgens mij zijn ze de dragons het niet standaard uit de fabriek) zou het ook kunnen dat hij short stroked is