We kunnen stemmen voor de Ledenraad!

ik zou graag de kandidaten graag nog meer willen horen, is er een mogelijkheid om ze hier uit te nodigen? Er is helaas geen contactgegevens gedeeld waar we ze eventueel vragen kunnen stellen.
Ik heb voor de vorige verkiezingen wat videos opgenomen om het belang van de ledenraad an te stippen.

Vergeef me de vele "euh"s, ik had geen script en kreeg vragen naar me toe gegooid.

https://www.facebook.com/119409924802019/videos/847955838912628

(blijkbaar wil de site alles laden, is traag, sorry)
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
die had ik al gezien, prima filmpjes hoor. (ik edit zelf alle uuh's er ook uit haha)

Ik bedoel eerder dat we de kandidaten zelf vragen kunnen stellen.
 
Iets wat ik belangrijk vindt, gaan ze zich inzetten voor re-enactment?
Lennart de Pender, Michiel Brederode, Michel Bons, Mark-Ivo van Ooijen

Nu ik zie dat ik inmiddels genoemd bent (Michel Bons) tijd om even een klein verhaaltje op te steken voor als mensen nog zouden twijfelen.

Ik heb me vooral aangemeld als kandidaat ledenraadslid om bij de NABV zelf te kijken en om me echt in te kunnen zetten voor de airsoft sport. Ik lees veel mee op internet (meestal social media en minder fora) weet ik redelijk wat er speelt. Ook heb ik meerdere keren vrijwilligerswerk gedaan voor NABV (UAC en Dreamhack) en heb daar natuurlijk wat mensen van NABV ontmoet en af en toe kleine stukje gehoord over wat de NABV wil bereiken en dat vind ik zelf goed klinken en zou me daar voor in willen zetten.

De laatste tijd word er wat meer bereikt voor de airsoft sport en voornamelijk re-enactment / milsim zijde. O.a. de 40mm wat een verbetering is en hopelijk kunnen we binnenkort ook de smokes toevoegen als legale verbetering, en daar wil ik mij zeker voor inzetten. Ik weet dat het volgende onderwerp vaak beladen is, maar ik ben er eigenlijk van overtuigd dat we ook jongeren (onder 18) op een goede en veilige manier kennis kunnen laten maken met airsoft en dus al een beetje aan de airsoft kunnen binden. Denk bijvoorbeeld aan cursussen verplicht stellen (waar BOSS voor 18+ bijvoorbeeld optioneel is, kan het voor 18- verplicht worden).

Vorig jaar heeft de NABV natuurlijk een hoop shit over zich heen gekregen door het promoten van speedsoft op onder andere Dreamhack en in hun eigen NAC. Natuurlijk is dat voor de re-enactment zijde minder leuk, maar het kan wel helpen doordat speedsoft als minder eng gezien word door politie / gemeentes en media en daardoor het hele airsoft meer bekend word en uiteindelijk gemeentes minder met hun hakken in het zand gaan als er begonnen word over airsoft.


Als laatste nog een klein stukje over mijzelf, ik ben 32 jaar en werk als proces operator op de Shell Raffinaderij te Pernis. Ik ben eind 2017 begonnen met airsoft na bij HEL Shooter mijn 30ste verjaardag gevierd te hebben. Inmiddels zet ik mij in bij Combat City als marshall en ben regelmatig op de velden te vinden.
 
Hey, bedankt voor het reageren Michel! Duidelijk verhaal. Ik ben het met je eens dat speedsoft en iaps promotie voor de algemene airsoft acceptatie een goed idee is. Dit lijkt echter bij vele re-enacters verkeerd te vallen. Denk ook aan: 'er gaat teveel geld naar iaps, wat krijgen wij re-enactors voor terug?'

Hebben jullie al nagedacht over hoe je hier hetzij meer begrip over kan brengen, of re-enactment meer in de airsoft promotie te betrekken?
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix, Crix en Michel
Hey, bedankt voor het reageren Michel! Duidelijk verhaal. Ik ben het met je eens dat speedsoft en iaps promotie voor de algemene airsoft acceptatie een goed idee is. Dit lijkt echter bij vele re-enacters verkeerd te vallen. Denk ook aan: 'er gaat teveel geld naar iaps, wat krijgen wij re-enactors voor terug?'

Hebben jullie al nagedacht over hoe je hier hetzij meer begrip over kan brengen, of re-enactment meer in de airsoft promotie te betrekken?

Om het kort te zeggen heb ik daar nog niet over nagedacht, maar het kan zeker geen kwaad om dat stukje duidelijker te communiceren. Hoe precies gaan we zien als ik (hopelijk) gekozen word als ledenraadslid.


Misschien nog een klein stukje achtergrond verhaal leuk als extra toevoeging; tijdens Dreamhack had de NABV zelf strenge regels opgesteld (replica's zelf mochten enkel zichtbaar zijn in de arena en vervoer van/naar de arena en kleedruimte) en de vrijwilligers die voor promotie liepen mochten wel camo dragen, geen replica. Later dat weekend werden de regels al versoepeld en mochten replica's (zonder lipo/mag) getoond worden in de gehele zaal waar NABV stond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maffo