Wat zijn de verschillen en wat vragen

TiltMachine

Active Member
27 apr 2020
26
1
Trophies
5
Heren en Dames,

Na uren pluizen en speuren op het internet ben ik er matig uit wat voor een Model het zou gaan worden.

Het zal hier gaan om de Specna Arms H serie. Bij voorkeur de 06m of de 09M.
Alleen krijg ik nergens duidelijk wat de exacte verschillen zijn. Ik weet dat er een verschil is bij de sling mount op de barrel maar daar houd het wel zo een beetje op.

Ben nu voornamenlijk aan het "window" shoppen want ik heb nog niet geskirmd nog een NABV pas. Maar ik wil goed weten wat ik interessant vind.

Enkele vragen die ik per direct nog heb:
Er staat overal bij dat het een carabine is. Maar als ik hem op 310 fps zet met de geleverde veer mag ik gewoon full auto neem ik aan.
Wat voor een attachements zouder er eventueel op deze replica kunnen?
Allicht is deze al eerder gevraagd maar wat zijn de effecten van een 20 bb en een 25 bb?
 
misschien even een linkje van de exacte modellen?
als ze van dezelfde reeks zijn zal het verschil met name externals zijn, dus het uiterlijk. mogelijk een langere loop, maar dat maakt qua performance niet echt iets uit.

In Nederland werken we nu met Joule ipv FPS, maar met 310 fps zou het goed moeten zitten voor full auto/semi buiten. Binnen is altijd semi auto.

.25 zorgt vanwege het gewicht voor minder last van de wind, en schiet over het algemeen iets verder dan .20. Eigenlijk gebruikt men .20 niet echt meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: TiltMachine
Het verschil zit hem vooral in de lengte van de replica als ik het zo zie..
 
  • Leuk
Waarderingen: Maffo
Enige verschil is de lengte en mogelijk wat FPS gezien de interne onderdelen gelijk zijn met uitzondering van de (inner)barrel. Het verschil in lengte zal bij de langere wat meer FPS geven, maar niet genoeg om over de 1.2 Joule te gaan.

De rail op deze modellen is een replica van de Remington RAHG rail, deze gebruikt gewoon M-Lok attachments met uitzondering van er boven op dat is gewoon RIS. Ze hebben trouwens ook versies met de Geissele SMR rail, deze gebruikt zijn eigen type opzet stukken, maar wordt wel gebruikt door bepaalde eenheden, zou je dat interessant vinden.

Ik zou in beide gevallen gaan voor de kortere versie, buiten dat deze binnen in huisjes makkelijk hanteerbaar is, heeft de langere barrel (en dus inner barrel) geen praktisch nut als je kijkt naar de prestaties van de replica en is met upgraden een kortere inner barrel uiteindelijk goedkoper :).
Echter, dat is een tip/mening en je moet buiten dat gewoon degene kopen die je zelf mooier vindt ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: TiltMachine
Carbine is een verzamelnaam voor een bepaalde groep geweren/replica's, heeft te maken met lengte. Als je het vergelijkt met veel voorkomende dienstwapens, zijn dat veelal 'carbines' (80cm tot een meter globaal)*.

Rifles zijn de langere varianten, die accurater zijn en meer draagkracht hebben op lange afstand (real steel dan).

Daarnaast heb je ook nog de kortere CQB varianten, die spreken voor zich.

*maten zijn globaal uit m'n hoofd en komt niet 100% exact overeen met het eggie. Is maar voor het idee