Wat vragen omtrent DMRs

Kevinvr

Well-Known Member
20 feb 2018
464
341
Trophies
16
Hallo allen!

Ik ben de laatste tijd toch een beetje naar een FAL aan het kijken die ik evt. als DMR wil gaan gebruiken. Wat me echter opviel is dat de DMR rol erg anders wordt benaderd bij verschillende velden. Ik dacht dat het vrij normaal was dat een DMR een FPS limiet heeft van 400 FPS, maar bij Balls and Arrows hanteerden ze een regel van 500FPS (zelfde als sniper!) mits je 2 seconden tussen je schoten liet vallen.

Is dit normaal? Welke regels worden er nog meer gehanteerd? En als er veel verschil is, is het dan misschien handig om verschillende veren te hebben voor verschillende FPS en voor elke skirm de veer te verwisselen afhankelijk van de regels bij dat veld? Wat doen de andere mensen die DMR spelen?

En dan verder nog een regel-technische vraag: aan welke voorwaarden moet een replica voldoen om als DMR erkend te worden? De Ares FAL bijvoorbeeld wordt standaard geleverd met een fire selector die alleen op semi en safe kan, maar de replica is tot full auto in staat. Daar kan je een andere selector plate voor kopen, of een beetje hannessen met je originele plate dan ben je er ook. Zou deze replica stock als DMR door kunnen gaan, of valt hij af door de potentie tot full auto? En in dat geval, welke stappen moet je dan ondernemen om hem alleen safe/semi te maken (oftewel om te bouwen tot DMR)?

Thanks!
 
Regels omtrent DMR zijn raar, maar meeste velden hebben over het algemeen 450 FPS (en dan sommige ook dan weer met 2 sec delay), als je dat aanhoudt zit je bij de meeste velden gewoon goed. De replica moet voor de rest alleen semi kunnen, dus zolang je dit niet kan forceren of dit zo even kan omwisselen, is er niks aan de hand. Zover ik weet van iemand anders die ook een FAL heeft van ARES in een DMR config hebben hun er niks extra's aan gedaan.
 
Ik zou je upgrades inderdaad gaan richten om hem +- 440 fps te laten schieten en semi only.
Ik denk dat die 50 fps ook geen 10 meter verschil gaat uitmaken ?

Zorg wel voor een goed getunede hopup en barrel of course.

(en trigger response als het kan :p)
 
Theoretisch kun je een pistool zelfs DMR laten zijn (om even heel erg te laten overdrijven)
Als je maar aan die DMR regels voldoet. Zelf heb ik een L85A2 GBB. Bij deze hebik de fire selector aangepast dat hij niet op full auto kan. Op deze manier mag ik er als DMR mee spelen. Ik hou hem max op 450fps omdat ik er geen 2sec delay in kan maken, en die 50fps niet zoveel uit maakt. Dan doe ik wel 2 stappen naar voren :cool:
Terug te komen op "echte" DMR types, dan zou ik een L86LSW moeten gebruiken omdat deze in het echt als DMR gebruikt wordt. (Had ik maar verkocht).
 
Bedankt voor de feedback allen! Ik denk dat ik dan toch verschillende veren bij de hand ga houden, want ik ben velden tegengekomen waar 400 geldt, en bij balls & arrows als je geen 2 seconden tussen schoten kan/wil laten vallen moet je je net als andere replica's aan de 360 houden. Alhoewel ik in dat geval net zo goed een andere aeg mee zou kunnen nemen.
 
Laatst bewerkt:
Balls is geloof ik t eenige veld waar de regel anders is dan 450 fps single only. Als je daar vaak speelt handig om rekening mee te houden. Rest van de velden 450 fps single only..
 
In het echt wordt hij liever niet gebruikt, vraag maar aan de britten :p :p
Veel britten gesproken. Het "probleem" is met de L85A1. De A2 is men heel erg content over. De A3 is net uit maar ik hoorde ook al positieve dingen over. Dat scheelt als je op een FB groep zit met actief dienende bij het britse leger
 
"Ken" ook een paar RMC's, hun beweren dat het ding gewoon geen plaats heeft en onpraktisch is want de rol voor DMR is ingevuld door de L129 & de rol van light support is ingevuld door de M249. L85 daar hoor ik sowieso geen slecht woord van maar de L86LSW zeggen ze "liever niet" tegen :D
 
De L129 is ook de vervanger van de L86. Maar hij wordt nog wel gebruikt alleen niet zo veel denk ik. Al zie ik ze nog we voorbij komen op ARMY filmpjes van het britse leger zelf die op FB komen. Vaak ook nog met een susat. Terwijl ze met de L85A2 en L85A3 minimaal Specter OS hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Hey! Ik haak hier ook gelijk even aan. In de regelgeving kan ik niet precies lezen wat nu verplicht is.

Moet het mechanisch onmogelijk gemaakt worden om full auto te kunnen schieten? Of is alleen een mosfet zoals de King Kong Burst Wizard met instelling SAFE/SINGLE/BURST (met burst ingesteld op 1 schot) ook voldoende?

@Kevinvr , hoop dat je 'm zaterdag kunt uitproberen!
 
Hey! Ik haak hier ook gelijk even aan. In de regelgeving kan ik niet precies lezen wat nu verplicht is.

Moet het mechanisch onmogelijk gemaakt worden om full auto te kunnen schieten? Of is alleen een mosfet zoals de King Kong Burst Wizard met instelling SAFE/SINGLE/BURST (met burst ingesteld op 1 schot) ook voldoende?

@Kevinvr , hoop dat je 'm zaterdag kunt uitproberen!

Dit is idd voldoende, maar waarschijnlijk kan je deze ook gewoon instellen met een single single of niet? Afhankelijk van de verdere regels is het soms makkelijker om gewoon een mechanische safety in te bouwen gezien dit bij velen niet meer is dan een kleine aanpassing aan de selector plate en je een extra plate vaak voor 3 euro al hebt terwijl de mosfets die je kan programmeren naar semi semi vaak een stuk duurder zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: HiMyNameIsJoey
Dit is idd voldoende, maar waarschijnlijk kan je deze ook gewoon instellen met een single single of niet? Afhankelijk van de verdere regels is het soms makkelijker om gewoon een mechanische safety in te bouwen gezien dit bij velen niet meer is dan een kleine aanpassing aan de selector plate en je een extra plate vaak voor 3 euro al hebt terwijl de mosfets die je kan programmeren naar semi semi vaak een stuk duurder zijn.

Nice. Thanks voor je reply. Ik ga het in ieder geval uitproberen! :)