Wat voor soort bb voor een assault replica?

Roelof

Member
19 jul 2014
13
0
Trophies
1
Hallo allemaal,
Ik zit er aan te denken om een Umarex HK 416 replica aan te schaffen maar ik weet zo snel niet welke bb's ik daar voor moet hebben. 
Er staat beschreven dat de HK 416 van zichzelf 340 FPS heeft. En qua onderzoek lijkt het er op dat ik dan .25g bb's moet hebben en niet .20g bb's. Ik ben nog erg nieuw wat airsoft betreft dus ik kan het helemaal mis hebben. Het is natuurlijk wel belangerijk want ik wil niet bij mijn eerste skirm komen aan zetten met een repilca die te hard schiet. Alvast bedankt voor de info!
 
Molok, waar op baseer je dat je met 0,25 gr moet schieten ipv 0.20?? zoals ik het lees lijkt het er op dat je dat baseert op je FPS? Maar een FPS word altijd gemeten met 0.20 tenzij anders aangegeven is. 
Wat het verschil is tussen lichtere en zwaardere BB's is dat lichtere BB's verder komen, en zwaardere BB's minder worden beïnvloedt door wind, en andere omstandigheden. Als je dus ver wilt komen, met een rechte baan. Ga je dus tussen de zware en lichte bb's  inzitten, en kom je snel uit op 0.25 gr. Ik denk dat 0.25gr ook wel het meeste gangbare gewicht is voor de gemiddelde Assault speler in het veld..
Kwaliteit BB's heeft ook nog een rol. Zo kunnen goedkope (bijv 101 inc) vast komen te zitten in je loop, en zo de binnenkant van je barrel beschadigen, wat weer te koste gaat van je precisie en speel comfor.   Zo raad ik (en vele ACNers) aan om Extreme precisions  BB's te gebruiken. Omdat deze een minimale marge op hun rondheid hebben. Waardoor deze eigenlijk nooit vastzitten in je loop. En hebben ze een goede prijs / kwaliteitsverhouding.




 
 
Er zijn hier al meerdere topics aan geweid, helaas zijn deze waarschijnlijk nog niet over gekomen op het nieuwe forum.... (hint Sander  ;)
De gewicht keuze van de bb`s is iets wat je echt zelf moet bepalen naar wat je het fijnste vind.
Zelf gebruik ik het liefst .25bb`s dit omdat ze van zich zelf al accurater zijn en net iets stabieler zijn als er wind staat door het iets zwaardere gewicht dan een .20.
.25 ten opzichte van een .20 lever je wel iets in op je range, maar dit is zo minimaal dat het niet opweegt tegen het voordeel van je precisie.
Uiteraard kan je nog zwaarder gaan naar .28 .30 of .33 maar .30 en hoger zijn over het algemeen meer voor snipers.
Dit puur voor de precisie.
Uiteraard leveren ze hier door wel in op hun range maar dit is een keuze en ook iets dan je naar eigen ervaring zult moeten gaan bepalen.
Het merk is wel zeer belangrijk.
De meeste mensen hier zweren bij het merk Extreme Precision   (EP) En ik zelf ook.
Dit is het enige merk welke een certificaat heeft voor de rondheid garantie van hun BB`s.
Zelf heb ik nog nooit problemen gehad met dit merk en raad deze dan ook zeer aan.
Prijs per bb is wel iets hoger maar dat is het zeker waard.
Merken als 101inc zal ik vermijden als ik jou was.
Zelf geen ervaring mee maar er zijn zoveel verhalen van mensen die gewoon kapotte bb`s in hun loop vast hebben zitten, jams, en andere problemen dat dit de ellende gewoon niet waard is.
Succes
Greetings
 
<span style="font-size: 10pt; font-style: normal; font-variant: normal; line-height: normal;">Ah kijk nu snap ik het haha. Dat soort kennis ontbreek nog een beetje bij mij @Eviltwin-NL<span id="MentionsLookupHolder1405872508517"></span></span>.@Twinfromhell <span id="MentionsLookupHolder1405872238874">Ja ik was al op de hoogte hoe gevaarlijk een lage </span>kwaltijd bb kan zijn. Dan ga ik voor jou referentie: EPHeb je misschien nog een idee voor een goeie oplader voor een 9,6V crane stock batterij?
Bedankt heren!
 
Misschien als tip is om meteen een goede oplader te kopen voor verschillende batterijen.
(nimh en lipo). Ik heb meteen de Imax b6 lader gehaald. Deze kan allebei de soorten batterijen
opladen en als je ooit naar lipo overstapt, (wat je waarschijnlijk wel gaat doen ooit :p )
heb je meteen een goede lader die ook kan ontladen etc.
 
@Lockheed Ja ik hoor goeie dingen over li-po's en ik zou daar zelf ook voorkiezen. Het probleem is dat ik niet zeker weet of een li-po wel in de Umarex HK 416 D past die ik op het oog heb. 
In de handleiding staat dat je het beste kan gaan voor nimh crane stock batterij. 
Ik denk zelfs om gewoon voor de lol een nihm kopen en een li-po. Want de een li-po is lekker voeiend en zal altijd de zelfde kracht leveren. Maar een nihm zal zwaker worden, maar geeft meer voltage (9,6volt) en volgens mij zijn er geen li-po's die 9,6volt leveren zover ik gekeken heb.
 
de 7,4 V van de LiPo staat gelijk aan de 9,6 van de Nimh.
Edit : @Twinfromhell ik heb een grote zoek tocht gehouden naar de bb topics maar als ik dat over ga zetten word het een gekke brei van berichten. ik maak een nieuw topic aan en daar kan dan iedereen zijn bevindingen in zetten. helaas is het niet anders.
 
Om op een oplader te reageren, ik zou ook voor een imax B6 gaan. Die heb ik zelf en het is een heerlijk ding.
 
@Molok, je kunt natuurlijk ook voor een 9,9 LiFe Accu gaan. Een LiFe accu heeft de zelfde voordelen als Lipo's, alleen de nadelen niet. Enige min puntje is dat de energie dichtheid, iets lager is als die van Lipo. En hij zou iets meer inzakken als een lipo tijdens belasting, maar lange na niet zo erg als een NiMH


Alleen ben ik bang dat dit niet gaat passen. Als je de zelfde ruimte hebt als de umarex M27, dan is het als lastig genoeg om een passende lipo te vinden.
 
Over BB's: De GreenBB zijn ook niet slecht, de .25 in ieder geval niet. Zijn net wat goedkoper dan EP en hebben als het goed is ook een certificaat over hun rondheid ( correct me if im wrong! )
 
Dus als ik het goed begrijp: als je een zwaardere bb neemt gaat je FPS ook achteruit?
 
Als ik ze bij Unit 13 haal (0.25 gr) voor €9 perzak  / 2800  (wel 40 zakken in 1 keer)  betaal ik €0.00321 per BB :) 


Bij 0,20 gr is dat   € 8.375 per zak     / 3500    =  €0.00239 per BB
Ik had al een leverancier in NL gesproken, die hier best pissig over werd. Want in NL hebben ze zich aan een minimale prijs te houden. En daar zitten ze in België blijkbaar ver onder. 
 
Ik ging ook uit van 9 euro per zak. Groot inkoop is goedkoper. Volgens mij is dat van minimale prijs onzin maar is de marge die de winkel dan haalt niet kostendekkend inverband met invoer rechten etc. En veel winkels in nl halen hun spullen gewoon in België en niet rechtstreeks bij de leveranciers, zo heb ik gehoord dat hes in Arnhem zijn replicas bij unit13 haalt vandaar dat prijs verschil omdat hes er ook aan wil verdienen
 
misschien toch eens een volle doos scoren voor mijn verjaardag!
 
 zo heb ik gehoord dat hes in Arnhem zijn replicas bij unit13 haalt vandaar dat prijs verschil omdat hes er ook aan wil verdienen

Klopt, wij hebben onze ICS replica's bij Hes van Zweden gekocht, en  Twinnie had in het begin problemen met zijn ICS L85. Toen hij om hulp vroeg, werd hij doorgestuurd naar U13.
Ook toen we replica's aan het uitzoeken waren, en vroegen of ze meer van ICS  hadden. Werd er gezegd, dat we op de website van U13 konden kijken, en dat hun het zelfde konden leveren, omdat zij het daar vandaan halen.