Wat is een betere deal?

bi7je

New Member
13 sep 2021
4
0
Trophies
1
Goeden avond allemaal

Zodra mijn pas van de week binnen komt wil ik een replica gaan halen en nu kan ik kiezen voor een nieuwe of een 2e hands wapen.

Mijn keus voor nieuw is ondertussen gevallen op de G&G CM16 L 2.0E €185
https://www.airsoftcombatsupport.nl/product/gg-cm16-raider-l-2-0e/

Maar ondertussen kwam ik deze Warthog ook tegen €279:
https://www.airsoftbazaar.nl/marktplaats/replicas/aeg/gg-gc16-warthog-12-inch-full-metal-upgr-i32sxn
Voor 35 meer doet hij er een 11.1 lipo en een iMax B6 lader bij.

De CM16 heeft op een magazijn na verder niks.

Wat zou volgens jullie een betere keus zijn?
Of zouden jullie iets totaal anders aanbevelen?

Alvast bedankt.
 
Persoonlijk zou ik voor de Warthog gaan om verschillende redenen:

-De CM16 is van polymeer plastic en de Warthog is compleet van metaal
-De CM16 is nog helemaal stock en de Warthog is intern geuprade met puik spul
-De CM16 heeft zo een vreselijke buttstock, altijd klote met goede batterijen vinden, de Warthog heeft gewoon een standaard buttstock
-Persoonlijk vind ik de Warthog er een stuk mooier uit zien en de prijs is goed. Ik zou de Imax B6 lader en lipo er wel bij halen
 
Op zich helemaal met Cinerama eens.
Alleen het feit dat hij nieuw is in het Airsoft wereldje en lijkt hij mij dus nog geen technische kennis te hebben van airsoft apparaten,
vind ik het wel een risico.
Helaas zijn mensen niet altijd even eerlijk over hun tweedehands producten, en voor je het weet koop je andermans ellende.
Zonder enige kennis van de interne werking van een airsoft apperaat heb je dan wel een probleem, waar je bij een nieuw replica de winkel om garantie kan vragen.

Dus mijn advies is: weeg de risico`s wel af.
Zoek misschien eens op Youtube voor filmpjes van de internals en kijk of je dit begrijpt en interessant vind of dat je meteen denkt dit is niet iets waar ik mijn handen aan wil branden.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Ik ben wel zo iemand die het apparaat helemaal uit elkaar trekt om te kijken hoe t werkt. Ik ben er niet zo bang voor dat ik het niet voor elkaar zal krijgen te vinden wat niet goed werkt en het te fixen.

Dat is ook een van de vraagtekens die ik dan stel bij nieuwkoop. Ik ben geneigd om de dingen open te trekken en mijn garantie zo uit t raam te gooien. Ik heb ook het idee dat interne upgrade mogelijkheden ook vrij beperkt zijn ivm garantie. Verloopt de garantie zodra hij open gaat voor een upgrade?
Dus meestal denk ik dan dat het in sommige gevallen beter is om 2de hands te kopen.

Maar het is inderdaad wel zo dat ik een total noob in de airsoft wereld ben dus het wordt wel even een beetje researchen. Ik ben er ondertussen wel al achter hoe de gearbox en hop-up werken dus het begin is er al.

Dus tot nu wijst het advies naar Warthog.
 
Het is de warthog geworden.

Alles werkt naar behoren. Het enige ding is dat er dean connectors aan zijn gezet en vanwege het beroerde soldeerwerk heeft een van de contact punten los gelaten.
Deze moet ik even opnieuw doen en dan werkt alles perfect. For as far as i know anyway.

Bedankt voor het advies
 
Laatst bewerkt:
Daar ga je denk ik veel plezier aan beleven. :)

Solderen is inderdaad een vak die vaak onderschat wordt.
Als je geen of weinig ervaring ermee hebt, is het misschien goed om enkele filmpjes hierover op YouTube te bekijken.
In mijn tijd (ik ben een ouwe lul) had je alleen harskern soldeer en dat was veel fijner werken dat het nieuwe loodvrije spul, maar met het correcte gereedschap (goede hete bout) en de juiste vaardigheden is het prima te doen.

Let wel: je moet elektronica solderen en niet voor loodgieter spelen (dus geen soldeerpistool of gasvlam, maar een echte soldeerbout met fijne punt en geen loodgieters-soldeer met S39, maar elektronica soldeer-tin en eventueel flux)
Ook eerste de contacten verhitten alvorens het soldeer er tegenaan te houden en niet het soldeertin overbrengen van de rol naar de contacten.
Als je geen harskernsoldeer kunt vinden, kun je dit enigszins compenseren door losse flux te gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter