Wat heb je gekocht of binnengekregen mk2

Ja haha ik kon nog wel zien dat jij een tan rail had gekocht. Ik heb trouwens ook een AR wrench erbij gekocht omdat ik hoorde dat de barrel nut in mijn 416 erg lastig bleek te zijn om weg te halen. Ben alleen wel benieuwd hoe de kwaliteit is van de rail aangezien ik mijn mooie quadrail van VFC ermee ga vervangen (ben er alleen nog niet helemaal zeker van).
 
Wut? Zover ik inzie kan je niet opeens een replica niet meer mogen gebruiken als Assault per 1 april, waar hij dat eerst wel mocht.

Gebruikte mijn PSG-1 met 2 sec delay inderdaad als sniper. Door de nieuwe regels is alleen bolt action nog toegestaan als sniper per 1 april. Aangezien ik vaak aan specifieke sniper skirms meedoe kan ik dus weer opnieuw een nieuwe buks samenstellen. Juist door de regels dat de PSG-1 nu onder de DMR-klasse valt, raak ik range kwijt waardoor ik niet meer kan meedraaien bij dit soort specifieke skirms.

Vind persoonlijk die hele regeling kolder en niet doordacht. Voorbeeld: mijn spring SVD mag als sniper worden gezien maar eenzelfde AEG SVD valt weer onder DMR.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kpl1boon
Je pakt een veer die je 1.7 joule geeft en je bent klaar. Volgens mij kan je prima aan die skirms mee blijven doen als DMR (zolang ze het toestaan) alleen moet je een iets andere speelstijl aanhouden. Voorheen zal het verschil tussen jouw DMR en sniper toch al groot zijn geweest of je moet op de PSG ook gigantisch kunnen creepen.

De regels zijn redelijk logisch, het gaat niet om het type geweer in het echt maar het mechaniek in airsoft en dus mag een grendelgeweer harder schieten dan een semi automatisch geweer, gelukkig hebben we die 2 sec delay niet meer.
 
Ik heb mijn nabv pas nog nieteens binnen en mn vriendin is al bang of ik niet ga doorslaan qua kosten, dat belooft nog wat :p
Hier net zo hahaha, rustig aan beginnen, in huis en tuin gaan schieten wordt je vanzelf op pad gestuurd. dan zijn ze de balletjes die ze overal vinden zo beu.
 
Je pakt een veer die je 1.7 joule geeft en je bent klaar. Volgens mij kan je prima aan die skirms mee blijven doen als DMR (zolang ze het toestaan) alleen moet je een iets andere speelstijl aanhouden. Voorheen zal het verschil tussen jouw DMR en sniper toch al groot zijn geweest of je moet op de PSG ook gigantisch kunnen creepen.

De regels zijn redelijk logisch, het gaat niet om het type geweer in het echt maar het mechaniek in airsoft en dus mag een grendelgeweer harder schieten dan een semi automatisch geweer, gelukkig hebben we die 2 sec delay niet meer.

Voorheen kon ik prima meedraaien met de PSG-1 tijdens sniper skirms en presteerde hij bijna net zo goed als een gemiddelde VSR. 2 seconden delay was voor mij geen probleem aangezien je tijdens deze skirms zelden tot nooit gelijk tweemaal achter elkaar vuurt.

Tevens ben je misschien niet helemaal bekend met de PSG-1. Probeer maar eens een veer nog te vinden aangezien PSG-1 onderdelen praktisch nauwelijks meer te vinden zijn. Heb zelf de onderdelen voor upgraden uit Italië, Oostenrijk, Tjechië, Ierland, Engeland, China, Taiwan, Japan, de VS en Duitsland bij elkaar moeten sprokkelen over een periode van bijna een jaar. Het is er gewoon bijna niet meer.
 
Productie van de PSG-1 is bij mijn weten nooit gestopt.
Een snelle rondgang langs een paar websites van shops in Japan en die van KIC in Taiwan laat zien dat vrijwel alles nog te krijgen is.
 
Standaard spul is inderdaad nog wel te vinden maar upgrades moet je toch echt zoeken. Vooral de versterkte gears is een ramp en helaas noodzakelijk zodra je gaat upgraden. Anders sloop je de hele buks als je die niet installeert.
 
Vorige week m'n eerste pistol binnengekregen. Aangezien ik deze zowel als side arm als voor pistol only wil gebruiken wou ik iets waarop een compacte tracer kan en een rail voor een flashlight. Maar aan de andere kant wil ik hem ook nog kunnen holsteren.

Dus het is een Tokyio Marui Hi-Capa 5.1 Gold Match geworden, met wat aanpassingen door Mike Cribbs van Eliteshootingcentre (geweldige service!):
  • Alle gouden parts verwisseld voor zilver
  • Threaded outer barrel (voor de tracer unit)
  • Magwel
  • 120% recoil spring + short stroke
  • Extra's: 1x normale mag + 2x extended mag

M'n Tokyo Marui Hi-Capa 5.1 'Silver Match':

KZFvx0J.jpg


Runcam scopecap past er ook goed op (wel goed vasthouden voor de recoil :)):

EmzA9h6.jpg


Ik ben nog op zoek naar een goede holster, liefst een waarbij ik de tracer erop kan laten, want ook als side arm speel ik het liefst met tracer. Uiteraard meteen even geprobeerd afgelopen vrijdag tijdens CQB gameplay :D

 
  • Leuk
Waarderingen: Oddball
Oftewel wederom je moet je speelstijl wat aanpassen en een andere veer kopen. Beide lijken me niet onmogelijk, Guarder maakt gewoon PSG veren, en naar mijn mening wordt de DMR rol een stuk leuker middels deze nieuwe regels. Zoals eerder bijvoorbeeld al door Oddball was aangegeven kunnen spelers met een GBBR nu ook hun replica als DMR gebruiken.

De internals zijn inderdaad moeilijker te verkrijgen (lijkt me een keuze ook), maar de cylinder groep minus de tappet plate lijkt me redelijk standaard. Ik ga er verder niet op in, ivm off topic.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Ik ben sinds zaterdag de trotse eigenaar van een TM Sig Sauer P226 E2..nu wil ik er nog 1 of 2 mags bij kopen en vroeg me af of iemand weet of ik dan persë TM mags moet kopen of dat ie ook andere slikt?
 
Passen ook kjw mags op. Maar ik raad hoe dan ook tm aan want die van kjw lekken meer en sneller
 

Helemaal correct!

@Vladimir , dat hoop ik toch niet voor hem...

https://www.airsoft-entrepot.fr/all-catalog/repliques/ar-lmg-dmr/aeg/e-l-ak74mn-gen-2.html

Je weet wat je allemaal kan doen met €15,-:p

Als ik mijn eigen kortingscode (GF-Artyom-12) gebruik dan scheelt dat 12% op de prijs, wat neerkomt op 36 euro.
Dat plus het feit dat Gunfire geen bezorging in rekening brengt maakt het bij GF weer een stuk goedkoper. ;)
 
MP5_zps9glpa6hc.png

Een Cyma MP5 type CM041B, tweedehandsje. Erg blij mee, super mooie replica al is het een wat ouder model! :D
Alleen zit de batterij in de stock, ik had eigenlijk gehoopt er een UMP stock op te zetten. Gaat dus niet werken.

Verder een front grip, red dot en een flashlight besteld (in China). En eens uitzoeken hoe ik 'm kan downgraden voor CGB.
Als iemand nog tips heeft voor aanvullende add-ons .. een 2x scope?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een Cyma MP5 type CM041B, tweedehandsje. Erg blij mee, super mooie replica al is het een wat ouder model! :D
Alleen zit de batterij in de stock, ik had eigenlijk gehoopt er een UMP stock op te zetten. Gaat dus niet werken.

Verder een front grip, red dot en een flashlight besteld (in China). En eens uitzoeken hoe ik 'm kan downgraden voor CGB.
Als iemand nog tips heeft voor aanvullende add-ons .. een 2x scope?

Je kunt deze relatief makkelijker opnieuw bedraden naar de voorkant. Ik had er een met een inschuifbare stock en heb deze veranderd naar de achterkant met de stock die jij hebt, ivm grotere batterij capaciteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thanos