Wat heb je gekocht of binnengekregen mk2

Let er op @qlymax, dat deze modellen voor onder de 200 euro in Italië te bestellen zijn en zelfs de nieuwere Honey Badgers daar al voor 250 gaan tov de prijzen in polen of NL.
Weke nieuwe modellen bedoel je? Nieuwe variant van Am-013 of heb je het over AM-014 en AM-015 ofzo?
 
Vandaag de BurstXL binnen gekomen van Airsoft Innovations. Heb 'm mogen ervaren tijdens de skirm bij Outpost Delta 19 afgelopen weekend; prachtig!

burst.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek en NielsHoffland
Nog snel even een kerstcadeautje voor mezelf en tevens vanaf heden één van de pronkstukken van mijn collectie

MGC Heckler & Koch P7M13 Schumacher custom (GBB)
3xx46Ou.jpg

DIjpKPa.jpg

OpaA2Mv.jpg

KodbbnO.jpg


Ondanks dat het dingetje zo tussen de 20 en 25 jaar oud is is het nog voor 99,9% in nieuwstaat :eek:
 
Vandaag de BurstXL binnen gekomen van Airsoft Innovations. Heb 'm mogen ervaren tijdens de skirm bij Outpost Delta 19 afgelopen weekend; prachtig!

Bekijk bijlage 1086
Hmmmm!!! Ik wordt hier niet heel enthousiast van. Is er bekend wat het aantal decibels is van die krengen?

Ik heb nu al een piep in beide oren en wil die niet versterken omdat deze dingen gebruikt worden terwijl ze niet eens wettelijk zijn toegestaan. Als het wettelijk is toegestaan ga ik maar met bescherming oplopen :eek:
 
Hmmmm!!! Ik wordt hier niet heel enthousiast van. Is er bekend wat het aantal decibels is van die krengen?

Ik heb nu al een piep in beide oren en wil die niet versterken omdat deze dingen gebruikt worden terwijl ze niet eens wettelijk zijn toegestaan. Als het wettelijk is toegestaan ga ik maar met bescherming oplopen :eek:

Was ik ook benieuwd naar/bang voor maar check dit:


Ow..op 6:11 (forum laat me geen start tijden inserten)
*plop*:D
 
in een gesloten ruimte zal de *knal* altijd harder zijn dankzij de weerkaatsing van het geluid. Als iemand hierdoor gehoorschade oploopt is de gooier verantwoordelijk.
Verder zijn deze dingen in Nederland officieel nog altijd zo illegaal als het maar zijn kan
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ben er ook niet voor hoor, even voor de duidelijkheid. Ik vind smoke soms ook al discutabel.
Maar goed, back to topic(s).
 
Tijdens de novemberskirm van BunkerHill werd er tijdens de briefing zo'n burstgranaat in de briefingruimte gebruikt. Zelf vond ik het geluid nog wel meevallen, een beetje tegenvallen zelfs, maar dat kan ook komen omdat er 100 man in die ruimte stond en ik een beetje achteraan. Ik denk dat het nog wel mee zal vallen met gehoorschade.
 
Tijdens de novemberskirm van BunkerHill werd er tijdens de briefing zo'n burstgranaat in de briefingruimte gebruikt. Zelf vond ik het geluid nog wel meevallen, een beetje tegenvallen zelfs, maar dat kan ook komen omdat er 100 man in die ruimte stond en ik een beetje achteraan. Ik denk dat het nog wel mee zal vallen met gehoorschade.

Volgens mij was dat een tornado zonder bb's...

3D laat de burst XL namelijk nog niet toe. Heb dit eerder al gevraagd, omdat het mij een prima alternatief leek op de tornado en om toch een beetje makkelijker bunkers te clearen...

Groet,
Peter
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij was dat een tornado zonder bb's...

3D laat de borst XL namelijk nog niet toe. Heb dit eerder al gevraagd, omdat het mij een prima alternatief leek op de tornado en om toch een beetje makkelijker bunkers te clearen...

Groet,
Peter

Volgensmij was dat inderdaad een tornado, de XL burst maakt volgensmij iets van 125DB. Ook is het mogelijk om ipv 1 burstdisk er 2 in te doen, dan word de knal dus nog harder. Die XL burst hoor je wel. Heb er bij Delta 19 een aantal gehoord. :p
 
Hmm dat zou op zich best wat verklaren. Misschien zat ik weer te slapen ;)
 
Hmmmm!!! Ik wordt hier niet heel enthousiast van. Is er bekend wat het aantal decibels is van die krengen?

Ik heb nu al een piep in beide oren en wil die niet versterken omdat deze dingen gebruikt worden terwijl ze niet eens wettelijk zijn toegestaan. Als het wettelijk is toegestaan ga ik maar met bescherming oplopen :eek:

Was ik ook benieuwd naar/bang voor maar check dit:


Ow..op 6:11 (forum laat me geen start tijden inserten)
*plop*:D

En nu in een gesloten ruimte?

in een gesloten ruimte zal de *knal* altijd harder zijn dankzij de weerkaatsing van het geluid. Als iemand hierdoor gehoorschade oploopt is de gooier verantwoordelijk.
Verder zijn deze dingen in Nederland officieel nog altijd zo illegaal als het maar zijn kan

Ben er ook niet voor hoor, even voor de duidelijkheid. Ik vind smoke soms ook al discutabel.
Maar goed, back to topic(s).

Ik keek er tot voor kort ook vrij skeptisch tegenaan, maar toen ik er bij Outpost Delta 19 mee te maken kreeg, met Mark over heb gesproken en een paar gooiers, werd ik toch wel heel enthousiast.

Ik snap de ‘angst’ en kritiek enigszins, maar hierbij is -evenals bij replica’s- gewoon gezond verstand nodig van de airsofter. Weet wat wel en niet moet kunnen, en wat verantwoord is om te gooien.

Ik heb ‘m hier thuis getest in een gesloten ruimte waarbij ik ‘m 1x af heb laten gaan door te laten vallen, en 1x in m’n hand heb laten afgaan, en dat met verschillende gassen. Daarnaast ook getest met dubbele discs.

Het geluid hangt volledig af van welk gas (2.0 of 3.0) gebruikt wordt, en hoe vol je ‘m stopt.

Mijn conclusie is dat je ‘m het beste met 2.0 kunt vullen en niet propvol. Slechts 1x duwen is meer dan voldoende. Daarnaast is dubbele discs wel lachen voor de knal, maar lijkt me zelf niet verantwoord want het aantal dB neemt erg toe.

Dus 1 disc, niet volproppen, alleen 2.0 gas en gezond verstand qua gebruik en je hebt mijns inziens niets om over te klagen.

Anders mag je ook huilie-huilie over de bb’s die auw doen ;)
 
Feit blijft dat ze illegaal zijn.
Als die dingen daadwerkelijk 125db eruit pompen dan kun je directe gehoorschade oplopen.
Dan kun je 100x zeggen ja maar ik stop hem niet vol bla bla bla.
Er hoeft maar 1 keer iets mis te gaan en je hangt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Feit blijft dat ze illegaal zijn.
Als die dingen daadwerkelijk 125db eruit pompen dan kun je directe gehoorschade oplopen.
Dan kun je 100x zeggen ja maar ik stop hem niet vol bla bla bla.
Er hoeft maar 1 keer iets mis te gaan en je hangt.

Dit is niet geheel waar. De XL Burst is een airsoftgranaat zonder lepel, evenals de Tornado. Daar is toentertijd een rechtszaak over geweest die gewonnen is door de verdachte die bijgestaan werd door de NABV. Tornado’s zijn gedoogd.

Het blijft allemaal speculeren, verwachtingsmanagement etc., maar de NABV staat de XL Burst ook toe, mits de organisatie dit expliciet vermeld tijdens de briefing, met het oog op hetzelfde effect van een burst als een tornado. Verschil zit ‘m in het uitwerpen van bb’s ja/nee, of het plaatsen van een plastic disc.

En, als jij schade oploopt door een bb, kun je ook de ander die de bb vuurt, niet aansprakelijk stellen. Of het nou een oog is dat je mist, of een rood plekje waar je nog een half dagje pijn aan hebt.
 
..Maar laten we ontopic blijven! ;)

Ik heb dit bericht doorgeplaatst in het topic dat geopend is omtrent de XL Burst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan