wat doe je als je stopt met airsoft

Hessel

Well-Known Member
16 nov 2017
239
32
Trophies
8
hey ik zat te denken wat moet je eigenlijk doen als je stopt met airsoft (dus ook geen navb pas meer hebt) met al je replica's? Mag je die dan houden of moet je die verkopen of iets heel anders? Niet dat ik stop ik moet nog beginnen:D:)
 
Je moet je replica's verkocht hebben voordat je nabv lidmaatschap afloopt. Magazijnen enzo weet ik niet zeker.

Vesten, holsters etc heb je geen nabv voor nodig dus mag je houden
 
Je moet je replica's verkocht hebben voordat je nabv lidmaatschap afloopt. Magazijnen enzo weet ik niet zeker.

Vesten, holsters etc heb je geen nabv voor nodig dus mag je houden
maar wie controleerd dat je ze echt verkocht hebt o_O:)
 
maar wie controleerd dat je ze echt verkocht hebt o_O:)

Word niet gedaan denk ik, maar als je gepakt word met die airsoft replica's zijn ze illegaal. Airsoft replica's zijn namelijk nog steeds illegaal maar met NABV krijg je uitzondering zodat je ze mag hebben. Maar de straf die erop staat zou ik zo niet weten. Dat weet @manderspaul beter.
 
Word niet gedaan denk ik, maar als je gepakt word met die airsoft replica's zijn ze illegaal. Airsoft replica's zijn namelijk nog steeds illegaal maar met NABV krijg je uitzondering zodat je ze mag hebben. Maar de straf die erop staat zou ik zo niet weten. Dat weet @manderspaul beter.
oo oke bedankt maar ik ga dat niet doen hoor :p dacht er alleen aan :cool:
 
Note dat je replica's niet per se hoeft te verkopen, vernietigen mag ook.
 
Replica's vallen gewoon onder de WWM (Wet Wapens en Munitie) dus zonder de juiste erkenning/vergunning (NABV in ons geval) krijg je gewoon een "verboden wapen bezit" aan je broek. Wat de exacte consequenties zijn weet ik niet, maar vrolijk zal je er niet van worden.
 
Bij mij is toen ik nog jong was een alarmpistool in beslag genomen.
500 euro boete en 2 jaar reclasering, neem aan dat bij volwassenen nog wel stukje hooger zal liggen.
 
Overtreding WW&M liggen flink hoog. Exact durf ik het niet te zeggen maar het ligt ook aan de omstandigheden dat ze er achter komen dat je verboden wapens (lees replicas) bezit.

Geeft iemand je aan is het heel anders dan wanneer je er mee loopt te zwaaien op straat.

Maar deze sport is zo verslavend dat ik me niet voor kan stellen dat je zult stoppen als je eenmaal begonnen bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Overtreding WW&M liggen flink hoog. Exact durf ik het niet te zeggen maar het ligt ook aan de omstandigheden dat ze er achter komen dat je verboden wapens (lees replicas) bezit.

Geeft iemand je aan is het heel anders dan wanneer je er mee loopt te zwaaien op straat.

Maar deze sport is zo verslavend dat ik me niet voor kan stellen dat je zult stoppen als je eenmaal begonnen bent.
nee ik ook niet:p
 
Man deze hobby is zo leuk dat er niemand stopt met airsoft !!!
 
Om het nog eens samen te vatten:

Nee je mag replica's niet houden nadat je nabv lidmaatschap is opgezegd. Het houden van replica's nadat je bent gestopt is een overtreding van de wwm (wet wapens en munitie) en dat is niet een wet die je wil overtreden. Je wilt dus voordat het jaar voorbij is waarin je je nabv pas hebt opgezegt je replica's van de hand doen.

Dat kan op drie manieren:

1: ze verkopen (aan iemand met nabv).
2: ze weggeven (aan iemand met nabv).
3: Je replica's introduceren aan meneer of mevrouw hamer totdat deze niet meer herkenbaar is als zijnde een replica. Stukslaan dus
 
Om het nog eens samen te vatten:

Nee je mag replica's niet houden nadat je nabv lidmaatschap is opgezegd. Het houden van replica's nadat je bent gestopt is een overtreding van de wwm (wet wapens en munitie) en dat is niet een wet die je wil overtreden. Je wilt dus voordat het jaar voorbij is waarin je je nabv pas hebt opgezegt je replica's van de hand doen.

Dat kan op drie manieren:

1: ze verkopen (aan iemand met nabv).
2: ze weggeven (aan iemand met nabv).
3: Je replica's introduceren aan meneer of mevrouw hamer totdat deze niet meer herkenbaar is als zijnde een replica. Stukslaan dus
ja zo is het :p
 
3: Je replica's introduceren aan meneer of mevrouw hamer totdat deze niet meer herkenbaar is als zijnde een replica. Stukslaan dus

Ik moest gewoon een traantje wegpinken toen ik deze las.
 
op illegaal airsoft apparaat bezit staat iets van ca €500,- als ik het goed heb.
ALLEEN, wie weet dat jij dat spul nog hebt. tenslotte als jij stopt maar alles thuis laat is er niemand die dat weet behalve de personen waar je het tegen verteld. Dan is het maar net zo dat zei die het weten dat jij het hebt ook net moeten weten dat jij niet meer lid bent en dus in overtreding.
En dan nog moeten ze aangifte/melding doen bij de politie of jijzelf openbaar zichtbaar zijn met je AA's wil de politie "op de koffie" komen.
Tenslotte mag de NABV NIET een melding doen bij de politie dat jou pas opgezegd is. Doen ze dit wel is het een overtreding op de wet bescherming persoonsgegevens en kan de NABV hiervoor gestraft worden met een sanctie van de rechter. Iets wat bij de KNSA al een keer gebeurd is.