VUURWERK! Het is weer zover

Mika

Well-Known Member
24 dec 2015
209
91
Trophies
11
De tijd is wederom tot ons gekomen. VUURWERK!

Reden nummer 1 voor mij om de decembermaand niets voor airsoft te kopen :p.

Ik dacht laat ik een thread maken waar je je vuurwerk kan delen en we er gezamenlijk over kunnen praten. Hier is de collectie van mij en m'n vader, met hem steek ik altijd samen vuurwerk af, en daarnaast is hij de 31e ook jarig.

w1rxh7J.jpg

(Ik moest een panorama foto maken omdat het er anders niet op paste :p)

Verder wens ik uiteraard iedereen een fantastisch 2017, hopelijk met ietwat minder overleden beroemdheden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pronk
Na vele jaren als klein jochie het te hebben afgestoken begin ik de laatste jaren langzaam in te zien dat het letterlijk geld verbranden is. Iedereen zijn keuze, maar niet meer voor mij. Desondanks geen verkeerde collectie vuurwerk :D.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mika
Ik heb de thread even verplaatst naar een beter plekje.


Ik deel de mening van rebelattack en vind het ook zonde van mijn geld.
Wel een leuke collectie idd.
 
Ik heb de thread even verplaatst naar een beter plekje.


Ik deel de mening van rebelattack en vind het ook zonde van mijn geld.
Wel een leuke collectie idd.

Oh, toen ik voor het laatst keek dacht ik dat bij algemeen het ook over andere dingen dan airsoft kon gaan. Mijn fout :p
 
Ik heb net voor 300 euro gear besteld, en dat vind ik een veel betere besteding dan vuurwerk. Ik vraag me dit jaar zelfs af of ik wakker blijf tot 12 uur maar dat is meer omdat we in een hutje op de hei zitten. Geen vuurwerk, geen rotzooi. Heerlijk.
 
Oh, toen ik voor het laatst keek dacht ik dat bij algemeen het ook over andere dingen dan airsoft kon gaan. Mijn fout :p

Geen probleem, er zijn nog geen doden of gewonden gevallen :p

Edit: net even algemeen na gelopen en nog wat threads verplaatst. Ik snap de verwarring idd. Still no harm done ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Mika
Dit jaar voor mij ook geen vuurwerk in de aankoop vanwegen start airsoft dit jaar :)
Heb nog wel wat van vorig jaar liggen maar dat is niet veel.

Fijne jaarwisseling alvast iedereen :))
 
Och die goeie ouwe tijd van de hele dag over straat met een rugzak vol vuurwerk. Stiekem mis ik dat toch wel een beetje.

Aangezien ik nu nog in londen ben en morgen avond pas terug in NL laat ik een vriend wat vuurwerk halen. Geen idee wat ik dit jaar dus mag afsteken. Maar heel veel zal het niet zijn...
 
Al jaren geen vuurwerk gehaald. Vroeger wel altijd door de straten met rotjes gooien. Een tijdje ook een vuurwerkpistool gehad, maar nadat Duitsland de knalpatronen verboden had niet meer gebruikt. Nu overdag lekker met kameraden in een weiland staan carbid schieten en een biertje drinken.
 
Vroeger zat ik ook altijd een maand van tevoren helemaal uit te denken wat voor vuurwerk ik zou halen, maar nu steek ik niks meer af eigenlijk.
Heb een aantal jaar vuurwerk verkocht bij een tuincentrum en veel meegekregen, maar om het allemaal aan te schaffen is me toch echt te duur xD
 
Mooie collectie hoor! Veel plezier vanavond!

Ook wel grappig om te zien dat er hier meer mensen zijn die zelf geen vuurwerk aanschaffen. Dit jaar heb ik het ook niet gedaan. Ik heb vorig jaar voor 70/80 euro wat spul gehaald om te vieren dat we eindelijk een straat voor ons huis hadden om vuurwerk af te steken en ons eerste jaar hier goed te beginnen.

Dit jaar vond ik het ook niet de moeite. Om echt tof spul te hebben moet je toch wel wat neerleggen merkte ik vorig jaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mika
Normaliter doe ik het ook niet, maar dit jaar voor de grap eens wat gehaald.

Soviet spul :D

 
Normaliter doe ik het ook niet, maar dit jaar voor de grap eens wat gehaald.

Soviet spul :D


Haha, van dat merk heb ik de krúto mine.

Edit: als ze die hadden waar ik mijn spul heb gehaald had ik doe zeker ook gehad. Top ding dat.
 
Ik heb hier samen met m'n vader zo'n anderhalf uur vuurwerk afgestoken. Puike avond. Na een half uurtje was de rest van de straat klaar, maar wij konden nog lekker doorknallen. Heerlijk begin van het nieuwe jaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Ik werk zelf al jaren bij de grootste vuurwerkwinkel van Zuid-Holland. Hierdoor koop je automatisch meer vuurwerk. Waar ik als kleine jongen begon met kanonslagen en wondertollen, ligt nu (tot mijn grote spijt iedere 1 januari) mijn gang iedere keer vol met stapels siervuurwerk. Het is een leuke hobby maar je moet het er echt voor over hebben. Een leuke traditie mits je er op een verantwoordelijke manier mee omgaat. Daarnaast is vuurwerk meer dan alleen wat afsteken. Als je op tour gaat een shows bezoekt dan weet je dat wat wij in Nederland doen vrij weinig voorstelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Mika