VSR-R Wasp wil niet laden

Vsrrene

New Member
26 aug 2021
2
0
Trophies
1
Goededag,

Afgelopen dagen heb ik maar weer de VSR-R Reliku uitvoering uit de kast gepakt, om deze intern gereed te maken voor volgend seizoen.
Deze R variant sniper vzv ééndelige aluminium loop is geüpgrade met oa;

Action army cilinder
Action army chamber
Action army Nub
Maple leaf inner barrel
Wasp piston set
Pdi spring (150/170M) volgens mij
Pdi 90 dg trekker
Maple leaf Nub
Maple leaf diamond bucking

De set heeft het altijd aardig gedaan maar het is en blijft een hobby en ik heb daarom ervoor gekozen om de airsoftpro piston te upgraden naar een Wasp (gen2) versie om deze meer te kunnen finetunen.

Helaas wil de sniper met deze onderdelen niet meer cocken met de Wasp piston guide (9mm) veer 12mm PDI 150 uitwendig maar wel met de airsoft pro piston guide (volgens mij 7mm) vzv 9mm smalle variant veer ws PDI 130.

Ik heb oa de trekker vzv shim ringen (voor/achter) verhoogd maar ook zonder shim ringen gemonteerd om de trekker van en naar de piston guide te brengen. De Wasp wil alleen betrouwbaar cocken met de kleine 7mm veer en bijbehorende smalle (plattere) piston guide.

De lengte van de Wasp piston is ook beduidend hoger tov die van de airsoftpro piston dit kan misschien verklaren dat die niet wil cocken met de veel dikkere onderplaat van de Wasp piston guide.

Maargoed wellicht heb ik iets kleins of stoms over het hoofd gezien maar dit begrijp ik echt niet. Maar daarom is het nog steeds een hobby toch?

Bedankt voor het meedenken.

Rene
 
Waarom een wasp en niet een Scorpion piston met veel meer mogelijkheden?
 
Scorpion piston was er destijds bij de skirmshop nog niet (2020). Iig ik wist er het bestaan nog niet vanaf en had ook geen compare reviews ervan gezien.