Vraag/Twijfel

Rgbb12

New Member
6 jul 2022
2
1
Trophies
2
Hey,

Ik loop al een tijdje met de gedachte een airsoft replica aan te schaffen. Nu ben ik er achter gekomen dat ik hiervoor lid moet zijn van de NABV. Ik ben momenteel vooral geïnteresseerd in pistolen, Ik heb nu deze op het oog (AW Custom Gold Standard IPSC Silver) van Krale (https://www.krale.shop/nl/).

Mijn vraag is denken jullie dat het het waard is om een/deze replica aan te schaffen en mij aan te sluiten bij de NABV om thuis te gebruiken/ te kijken of het iets is wat mij bevalt. Of zijn en andere manieren om dit te onderzoeken?
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Hey,

Ik loop al een tijdje met de gedachte een airsoft replica aan te schaffen. Nu ben ik er achter gekomen dat ik hiervoor lid moet zijn van de NABV. Ik ben momenteel vooral geïnteresseerd in pistolen, Ik heb nu deze op het oog (AW Custom Gold Standard IPSC Silver) van Krale (https://www.krale.shop/nl/).

Mijn vraag is denken jullie dat het het waard is om een/deze replica aan te schaffen en mij aan te sluiten bij de NABV om thuis te gebruiken/ te kijken of het iets is wat mij bevalt. Of zijn en andere manieren om dit te onderzoeken?

Welkom op het forum Rgbb12,

Simpel antwoord: Nee, de enige mogelijkheid in Nederland is je aan te melden bij de NABV, dit is de enige manier om legaal Airsoft replica's in Nederland te bezitten en te vervoeren.

Als je wilt kijken of Airsoft wat voor je is is het misschien handiger om een paar keer gewoon een goed bezochte Skirm mee te doen als zijnde introducé, dit mag je 6 keer per jaar doen (zonder NABV) en dan zorgt het betreffende veld waar je speelt dat je wordt aangemeld voor die dag als introducé bij de NABV + een huurkit waarin dan meestal een outfit zit met natuurlijk een replica. Dit heeft alleen wel als punt dat je dan zelf nog geen replica's mag bezitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rgbb12 en QuickFix
Indien een trip naar Geldermalsen voor je te doen is om het NAC van de nabv te bezoeken zou ik dat eerder aanraden dan een bezoek aan een skirm.
Dit vanwege je interesse in pistolen, ik denk dat je dan in het NAC een betere indruk krijgt dan op een skirm.

Verder zijn pistolen binnen airsoft natuurlijk geweldig leuk en deze zijn dan ook mijn voornaamste verzamelobject.