Vraag over gear

Multi

Member
7 feb 2018
9
4
Trophies
2
Hoi,

Had een paar vragen voor me airsoft gear met name de kleding.

Ik ben 2.05m lang maar ik weet niet waar je grotere maten kleding kan vinden heb nu al wel 4 verschillende army dump websites bekeken en ze eindigen allemaal zo rond de 190cm. heeft iemand hier toevallig een website waar ik grotere kleding maten kan vinden.

en ik heb ook een schoenmaat van 48,5~ en heb daarmee hetzelfde probleem. of zijn werkschoenen ook handig te gebruiken voor airsoft?

Is leger kleding eigenlijk noodzakelijk op een veld of is het al genoeg als je op ze minst een vest hebt? en een gezichtsmasker? en is een helm meer voor de show of is een petje net zo goed?

Hoop dat iemand me wat tips en websites kan geven.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Shops voor grote maten kan ik je niet mee helpen.

Maar, Airsoften kan al met enkel je (goed gekeurde) bril, en hit vestje, want dat zijn de enige eisen volgens de regels. De rest mag je helemaal zelf samen stellen (rangen en bepaalde Duitse tekens worden niet gewaardeerd). Sommige CQB velden verplichten een gezichtsmasker, maar veel verplichtingen of regels zijn er verder niet omtrent je outfit.

Airsoften op je nike schoenen mag ook. Is niet verstandig, maar veiligheid schoenen of wandelschoenen / stevige schoenen, zijn toch wel een minimaal aan te raden schoeisel.

Succes in de Airsoft sport!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik ben 2.06, 120 kilo (yay, afgevallen) en schoenmaat 50 en ken het probleem. Liever maak ik niet zo overduidelijk reclame maar ik heb speciaal rekening gehouden met lange en grote mensen in het assortiment.

Ik gebruik zelf de MFH ripstop of mission broeken (XXL), light vest (kan tot 5XL+ gedragen worden) en een 101inc UBAC want die gaan tot XXXL. Binnenkort hopelijk andere merken UBACs tot 4XL maar dat is hopelijk volgende week geregeld.

Qua bescherming draag ik binnen een half mesh mask en raptor bril met insert (ipv lenzen) en een pet of helm. Buiten een Sisu bitje en de zelfde bril.

Schoenen draag ik Bata kisten en die bevallen me erg goed. Handschoen heb ik zelf de Mechanix Mpact in XL.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en campesteijn
Oke bedankt ik zal er naar kijken.


Ik ben 2.06, 120 kilo (yay, afgevallen) en schoenmaat 50 en ken het probleem. Liever maak ik niet zo overduidelijk reclame maar ik heb speciaal rekening gehouden met lange en grote mensen in het assortiment.

Ik gebruik zelf de MFH ripstop of mission broeken (XXL), light vest (kan tot 5XL+ gedragen worden) en een 101inc UBAC want die gaan tot XXXL. Binnenkort hopelijk andere merken UBACs tot 4XL maar dat is hopelijk volgende week geregeld.

Qua bescherming draag ik binnen een half mesh mask en raptor bril met insert (ipv lenzen) en een pet of helm. Buiten een Sisu bitje en de zelfde bril.

Schoenen draag ik Bata kisten en die bevallen me erg goed. Handschoen heb ik zelf de Mechanix Mpact in XL.
 
Evt zou je ook naar dumpsites kunnen kijken. Ik weet dat de britten meetdere "sureplus" stores hebben en daar zit ook el eens een grote maat bij. Dan heb je als camo MTP (Verbeterde multicam)
 
Shops voor grote maten kan ik je niet mee helpen.

Maar, Airsoften kan al met enkel je (goed gekeurde) bril, en hit vestje, want dat zijn de enige eisen volgens de regels. De rest mag je helemaal zelf samen stellen (rangen en bepaalde Duitse tekens worden niet gewaardeerd). Sommige CQB velden verplichten een gezichtsmasker, maar veel verplichtingen of regels zijn er verder niet omtrent je outfit.

Airsoften op je nike schoenen mag ook. Is niet verstandig, maar veiligheid schoenen of wandelschoenen / stevige schoenen, zijn toch wel een minimaal aan te raden schoeisel.

Succes in de Airsoft sport!

Hallo zo als je misschien al weet is een airsoft lokatie niet altijd even goed verlicht of zelfs snachts te spelen. Er zijn tegen spelers die felle lampen gebruiken om je te verblinden als je dan ergen bent waar er veel lage opstakels hangen of zijn is een helm geen overbodige luxe maar meer een zekerheid om geen gaten in je kop te krijgen. Een stevige bloeding van je hoofdhuid zit je niet op te wachten laat staan een hersenschudding. Kortom een helm is gewoon verstandig. Ik heb er zelf ook ervaring mee ik ben dan niet zo lang als jij maar ik ben ook al eens tegen een open slaande deur gelopen. Mn gear vong de klap op en ik kon mn spel dag gewoon afmaken al zat er wel een fikse kras op de helm waar nu een cover overheen zit.
 
Laatst bewerkt:
Ts is al 44 weken offline dit topic is bijna een jaar oud. Kleine kans dat hij het nog gaat lezen.