Voorstel + vraag

Discussie in 'Stel je voor!' gestart door Jorick, 28 jun 2020.

1. Jorick

Jorick New Member

Lid geworden:
    28 jun 2020
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo airsofters van Nederland,

Dit account is aangemaakt door Jorick. Ik en mijn vader zouden graag een keer samen mee willen doen aan een airsoft event, alleen het probleem is dat ik maar 14 ben en hij een leeftijd waar hij liever niet meer over spreekt. Wij vroegen ons daarom ook af of er toch nog een mogelijkheid is voor ons om samen een keer te airsoften.

groetjes mij en mijn pa

2. Knoopje413

Knoopje413 Active Member

Lid geworden:
    21 jul 2019
    Leuk Bevonden:
    13
    Hey Jorick, je enthousiasme is goed. Echter is vanwege veiligheidsregels hier in Nederland airsoft pas toegestaan vanaf 18 jaar. Je zal dus echt even geduld moeten hebben, of gaan airsoften in een land waar dit wel op jongere leeftijd al toegestaan is.

3. Roel S

Roel S Member

Lid geworden:
    26 jun 2020
    Leuk Bevonden:
    4
    Hi jorick, wat knoopje zegt klopt, de regels om echt te mogen airsoften gelden pas voor meerderjarigen. Maar dat betekend niet dat jij nooit voor je 18e kan airsoften. Als je het heel graag wil dan kun je speciale airsoft replicas kopen die onder de 0,08 joule(uit mijn hoofd ff) zijn + uiteraard een bril, zelfs op lage snelheid wil je bb's niet in je oog krijgen. Je doet jezelf en anderen er ook een plezier mee als je bio(degradable) bb's koopt, je hoeft ze niet op te ruimen want ze vergaan en zijn niet van schadelijk plastic voor het milieu. Deze airsoft replicas mag je wel gebruiken. Ga er wel echt verstandig om want ze lijken nog steeds op de echte variant, ga er dus niet mee de straat op maar doe dit in je achtertuin of bij een vriend op de boerderij ofzo(wel ff toestemming vragen van de eigenaar van het land). Informeer je buren dat je een airsoft wapen hebt en ga er altijd vanuit dat mensen denken dat je een echt wapen bij je hebt. Ook heb je de mogelijkheid om het bij bedrijven/fields te doen maar dit is vaker voor kinderfeestjes, misschien kan je iets regelen dat je je vrienden ook meeneemt voor een leuke dag? Anders wordt t toch wachten tot je 18e ;) anyways veel succes en wees verstandig

4. Crix

Crix Well-Known Member

Lid geworden:
    21 feb 2018
    Leuk Bevonden:
    233
    Daarom noemen we het ook replica's of airsoft apparaten (AA) natuurlijk. Anders wachten tot je 16 bent en dan een keer naar belgie!

Roel S vindt dit leuk.
  5. Stey

Stey Well-Known Member

Lid geworden:
    6 jun 2015
    Leuk Bevonden:
    868
    Er is in Emmeloord ook zoiets als kinderairsoft, toch? Misschien kun je daar terecht.

6. Maffo

Maffo Well-Known Member

Lid geworden:
    4 sep 2016
    Leuk Bevonden:
    902
    Welkom op het forum! Zoals de rest al heeft gezegd is er in Nederland op het moment weinig mogelijkheden om op de 14e te gaan airsoften, dus je zal iets langer geduld moeten hebben.

7. Akita

Akita Well-Known Member

Lid geworden:
    9 mei 2018
    Leuk Bevonden:
    415
    Pascal-XM vindt dit leuk.
  8. Motorordonhans

Motorordonhans Well-Known Member

Lid geworden:
    23 okt 2014
    Leuk Bevonden:
    183
    Maar je hebt zin in de toekomst. Dat is een goed ding!

9. John Wick

John Wick Well-Known Member

Lid geworden:
    16 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    199
    Hou nog even vol

Deel Deze Pagina