Videos edits

Helnas

Well-Known Member
18 jul 2018
231
52
Trophies
8
Heren,

Ben begonnen met wat gopro beelden aan het editen en aanpassen.
Heb ondertussen al een hitmarker sound en png gevonden, echter nog opzoek naar een deathscreen.
Dus in de trend van een scherm waarbij de rand rood is en ergens you died of you dead staat.
Heb zelf een fotoshop en kan op google wel fotos vinden maar niet in de juiste resolutie.
Heeft iemand een tip waar ik zulke dingen kan vinden of nog wat bestanden voor me?
 
Hier trouwens mijn 1e filmpje, mocht er iemand wat tips voor me hebben.

 
Als ik mijn mening mag geven - zonder je filmpje te hebben gezien - doe eens wat anders dan al die andere airsoft youtubers. Iedereen gebruikt die hitmarker, you died tekst of iets in die richting. Probeer origineel/uniek te zijn. Geef er je eigen twist aan ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123 en Jan
Het filmpje zat al leuk in elkaar, zou wel misschien een ander font overwegen. Op het laastst de tekst kwam wat erg vroeg over je hit wat je niet voelde. En deathscreen ofzo ik miste het er niet in. Ik zou het vooral in cqb kort houden wat dat betrefd.
 
Oke. Dus deatcam, intro en outro is niet nodig volgens jullie.
Vraag me wel af hoe je bedoeld met uniek zij. :)
 
Oke. Dus deatcam, intro en outro is niet nodig volgens jullie.
Vraag me wel af hoe je bedoeld met uniek zij. :)

Novritsch gebruikt hit markers, housegamers, jet desertfox, kicking mustang, cleanshot etc etc. Maak een grappige hit marker oid, verzin iets nieuws/unieks!
 
Oke. Dus deatcam, intro en outro is niet nodig volgens jullie.
Vraag me wel af hoe je bedoeld met uniek zij. :)
Intro/ outro heb ik inderdaad niet eens gemist. Dan moet je of een catchy zinnetje hebben en altijd gebruiken. Maar in dit verhaal zou ik geen minuten lang uitleg gaan geven, dit is anders bij een langere video met een langer durende objective.
 
Buiten het feit dat je een fragment 2x hebt gebruikt opzich leuke gameplay.
zoals de meeste zeggen ben ik wel van mening dat het standaard hitmarkeren niet echt origineel is.

Maar ik breng toch een stukje nuance. wil je filmen en bewerken puur omdat je het leuk vind om te doen en niet om hier ook maar iets commercieels mee te doen dan zou ik lekker doen wat je zelf wilt. het zijn jouw filmpjes.

verder vind ik deze manier van spelen altijd erg interessant om te zien en vind ik ook dat je enorm sportief spel vertoont. misschien kun je daar nog iets leuks mee doen!
 
heb even een proef versie gemaakt.
Zijn trouwens beelden van een vriend met gopro 3.
Je kon op sommige beelden niet eens zien waar die op schoot dus dacht gooi er maar wat hit markers in :p.

Vind het zelf het leukst om de enemie hit te horen roepen als ik een filmpje zie maar dat doet ingame iedereen niet eens, en het is buiten dat ook vaak slecht te horen in filmpjes.

Ik wilde een beetje een mix gaan maken tussen high speed indoor airsoft met tracer, en kickingmustang achtige filmpjes buiten met mijn mk23. Dat ik 1 of 2 enemies voorbij laat lopen en dan ineens 3 afschiet lijkt me tof.
Maar daar heb ik de camouflage of ervaring nog niet voor :). Bedankt voor de tips iig
 
Wat mij opvalt is dat je gelijk begint te schreeuwen... EUHHH.
De persoon ging de hoek om, misschien had ie daar z'n arm in de lucht gegooid en was hij retour richting spawn.
Ikzelf vind het zeer irritant als iemand zijn hit komt "claimen", terwijl de persoon geen zicht heeft of ik wel of niet een arm in de lucht gooi.

(EDIT: Ik zie dat de persoon zijn linker arm omhoog heeft en inderdaad retour richting spawn loopt. Bovenstaande lijkt dus inderdaad van toepassing.)

Verder vind ik het lastig om iets anders (positief of negatief) te zeggen over het filmpje. Misschien heb ik er teveel gezien, wordt Youtube overspoeld met iedereen die een GoPro wil/moet dragen om aan te tonen hoeveel kills ze al niet in 3 gemonteerde minuten kunnen maken.

Misschien is de doelgroep tegenwoordig juist de (nog net niet) beginnende Airsofter, welke je kunt voorzien van informatie. Waar ben ik, wat doe ik, wat mag ik en wat mag ik absoluut niet. Waar kan je voor CQB het beste op letten, wat zijn mijn aandachtspunten, etc etc etc...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Pietjepuk123
Stey,

Dat schreeuwen doe ik zelf niet, dit zijn beelden van een vriend die ik kon gebruiken om te kijken of ik het hele edit gebeuren leuk vind voordat ik een gopro aanschaf.
Ben zelf altijd een beetje van, hij zal zijn hit wel niet gevoeld hebben of ik ben zelf scheef aant schieten.
Heb even mijn intro en outro in filmpjes toegevoegd en dubbele clips eruit gehaald.

Bij 1e is het actie en dan intro, bij andere begint tie met intro

 
Actie en dan intro zie je vaker terug komen en vind dat soms wat irritant. De (clickbait)titel geeft dan aan wat het leukste stukje uit het filmpje is en dat krijg je dan nèt niet te zien in de eerste paar seconden voor de intro begint. Dan moet je eerst het hele filmpje doorzoeken. Enerzijds heeft het wat en anderzijds is het irritant.

Verder zou ik oppassen met een te lange ruige intro. Ben soms in staat een filmpje weg te klikken als je eerst een daverende animatie van 20 seconden te zien krijgt met de naam van het kanaal oid. Houd het kort en duidelijk en altijd in dezelfde stijl, zo ben je altijd te herkennen.

Als laatste een klein tippie opbouwende kritiek over de manier van schrijven in het de eerste zin. Ik vind het persoonlijk fijner als de taal klopt. Als ik dingen zie als 'gotta' en 'some1' krijg ik meteen jeuk. Ik denk dat het in dit geval was omwille van de ruimte en gewenste lettergrootte maar ik zou er dan iets anders op verzinnen zodat de taal/tekst wel klopt.
Al met al geeft het dan een meer verzorgde indruk naar mijn idee.

Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Verder zou ik oppassen met een te lange ruige intro. Ben soms in staat een filmpje weg te klikken als je eerst een daverende animatie van 20 seconden te zien krijgt met de naam van het kanaal oid. Houd het kort en duidelijk en altijd in dezelfde stijl, zo ben je altijd te herkennen.

Succes!

DIT! Ik ben daar altijd toe in staat :p Intro van 20 seconden waar je alleen maar de naam van het kanaal of de maker ziet rond flitsen en lichter en donkerder worden is echt niet nodig! :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Solstice
Bedankt voor de tips.
Heb zelf ook een hekel aan lange intros en heb de mijne 7 seconde gemaakt uit mijn hoofd.
Zal wat beter op de spelling letten :)
 
Persoonlijk gebruik ik niet eens een vaste intro. Ik open mijn gameplay videos met het aftellen in de ochtend. Tijdens het rennen naar het eerste punt heb ik genoeg tijd om alle introducties enz. te doen! Tegen de tijd dat ik daar dan mee klaar ben. Zijn we meestal al bij het punt met de eerste actie! .
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan