VFC/Umarex HK417 GBBR schiet slecht/niet

Bramvdl27

Member
14 feb 2023
7
0
Trophies
1
Beste technische leute,

Sinds kort ben ik in het bezit van een VFC/Umarex HK417 GBBR. 2ehands gekocht en zo goed als nieuw. Deze had een 12 inch barrel. Kort daarna kocht ik nog een met een 16 inch barrel om eigenlijk van beide 1 te maken.
Na simpel de upper van 16 inch op de lower te zetten die voorheen de 12 inch erop had zitten, heb ik wat problemen met beide replica's.
Ze werkten voorheen prima, alleen als ik nu de trekker overhaal, schiet de gbbr maar heel zachtjes of helemaal niet. Het enige wat je dan hoort is de firing pin die klikt. Als ik het magazijn met veel druk de replica induw en vervolgens schiet, werkt de replica wel, maar ook vrij zacht en de bolt wordt maar net aan volledig naar achter geduwd... Iets wat dit beest normaliter natuurlijk met een harde klap doet.

Ik heb de replica wel 10x uit elkaar gehaald, de bolt in en uit elkaar gehaald en alles doorgesmeerd. Dit werkt gewoon perfect maar ik heb het idee dat het pinnetje die de valve van het magazijn induwt niet helemaal doet wat 'ie moet doen wanneer de replica in elkaar zit.
Wanneer ik de upper openklap van de lower, lijkt alles gewoon goed te werken.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij hiermee helpen? Ik ben ten einde raad...

Met vriendelijke groet,
Bram
 
Het probleem kan ook in het magazijn liggen.
Tijdje terug was er iemand bij het NAC met problemen met zijn pistool. Het probleem bleek de gas release valve van het magazijn te zijn. Na het verwisselen hiervan schoot de replica perfect.
 
Het probleem kan ook in het magazijn liggen.
Tijdje terug was er iemand bij het NAC met problemen met zijn pistool. Het probleem bleek de gas release valve van het magazijn te zijn. Na het verwisselen hiervan schoot de replica perfect.

Dank voor de reactie Oddball!
Als ik de valve indruk met mijn vingers, komt het gas er met alle liefde uit. Dit is ook het geval als ik een magazijn in de lower stop en vervolgens de trekker overhaal. Maar zodra het hele zooitje dicht zit doet 'ie 't niet meer...
 
Dank voor de reactie Oddball!
Als ik de valve indruk met mijn vingers, komt het gas er met alle liefde uit. Dit is ook het geval als ik een magazijn in de lower stop en vervolgens de trekker overhaal. Maar zodra het hele zooitje dicht zit doet 'ie 't niet meer...
mogelijk is de hamerslag te zwak voor het gas, of dat er iets mis is gegaan. GBBR's zijn vrij precies weet ik met mijn 3 416's , G28 en 417 naast al mn gbb pistols. probeer het eerst eens met iets zwakker gas en kijk dan of de hamer de gas valve wel goed open slaat. Welk type gas gebruik je nu trouwens?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bramvdl27
mogelijk is de hamerslag te zwak voor het gas, of dat er iets mis is gegaan. GBBR's zijn vrij precies weet ik met mijn 3 416's , G28 en 417 naast al mn gbb pistols. probeer het eerst eens met iets zwakker gas en kijk dan of de hamer de gas valve wel goed open slaat. Welk type gas gebruik je nu trouwens?

Zoiets zat ik ook al aan te denken. Ik gebruik nu Green Gas van Heckler & Koch. Ik zal eens een busje 1.0 nuprol ofzo bestellen, kijken wat dat doet. Ik heb dat hamermechanisme ook al losgeschroefd en weer terug in elkaar gezet maar daar kon ik ook niet iets aan vinden... Heb jij ook struggles gehad met die hamertjes op die gas valves?