VFC MP7 Bolt sluit niet volledig

Tieme

Member
13 jun 2018
5
1
Trophies
2
Hallo Allen,

Recent heb ik een 2e hands VFC GBB MP7 gekocht. Ik was in eerste instantie heel positief over de replica maar bij mijn eerste skirm dat ik MP7 wou gebruiken ging het gelijk mis. Bij het FPS'en kwam ik er achter dat de bolt niet volledig sluit nadat ik een BB had afgeschoten. Ik heb Nuprol 2.0 en Nuprol 3.0 geprobeerd maar bij beide gassen sluit de bolt niet volledig.

Vervolgens ben ik maar met mijn AEG gaan spelen. Tijdens de skirm kwam ik iemand tegen die ook een VFC MP7 had. Ik had mijn probleem met hem besproken en volgens hem zou het komen door dat de bolt niet goed genoeg was ingesmeerd met echte Gun Grease. Daarnaast zei hij ook nog dat er klein uitstekeltje was op de bolt en de magazijnen die afgevijld moest worden zodat de bolt minder frictie heeft en makkelijker dicht kan gaan.

Maar voordat ik aan mijn replica en magazijnen ga zitten vijlen wil ik toch weten of dit de beste optie is. Daarom vraag ik hierbij of mensen dit probleem herkennen en/of een advies hebben wat ik het beste kan doen.

Bij voorbaat dank!
Tieme
 
Hoi Tieme,

Ik weet niet of je mp7 op het moment uberhaupt meer dan 1 bb schiet, maar aangezien hij 2e hands is lijkt het me dat hij dat anders eerder wel heeft gedaan. Als dat zo is zou je op de bolt en je magazijn en dergelijke, slijtage moeten kunnen zien. Ook lijkt het mij dat als hij ergens op blijft hangen, en dit meerdere keren is gebeurd, je dat ook zou moeten kunnen zien aan de slijtage. Dat zou mijn eerste stap zijn. Uit elkaar pakken, schoonmaken, en goed kijken naar elk onderdeel waar (nieuwe) slijtage zit. Vanaf daar kun je dan zelf eerst proberen bij plaatsen die schuren om dat beter in het vet te zetten, en bij plaatsen waar hij echt blijft hangen kijken hoe je dat zou kunnen verhelpen zonder al te dure onderdelen aan te passen. Ik heb geen VFC mp7, dus specifiekere aanwijzingen kan ík niet echt geven. Verander niet te veel dingen voordat je weer probeert of het nu wel werkt, anders weet je nog niet wat het pijnpunt was.