VFC HK416 AEG

BKSchijndel

Member
15 jan 2019
16
1
Trophies
1
Hi guys,

Weet iemand toevallig welke magazijnen er allemaal compatible zijn bij de HK416 van vfc (AEG variant)

Ik zou graag stalen magazijnen willen voor de looks maar krijg niks gevonden. Hoorde dat de HEXMAG (polymer) het ook goed doet bij deze gun.

iemand advies of ervaring hiermee?
 
  • Leuk
Waarderingen: BKSchijndel
De (duurdere metalen) HK416's van Umarex zijn gemaakt door VFC, dus dat *zou* moeten passen.
Wie de fabrikant van de goedkopere (€100) plastic Umarex HK's is weet ik niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: BKSchijndel
Ik vind de metalen (high cap)magazijnen van VFC wel ruk, althans die ik bij mijn HK416D kreeg (opwindbaar met klein imbusachtig sleuteltje) Ik gebruik op dit moment deze (mid cap)magazijnen: https://www.qtacairsoft.com/magazij...14788-m4-mid-cap-magazine-120rd-polymer-black
Ze passen/feeden prima en zijn goedkoop.

Omdat ik visuele veranderingen ga doen aan mijn HK416 ga ik PTS (in de kleur tan) magazijnen bestellen deze schijnen van ultieme kwaliteit te zijn voor het m4/hk platform (helaas zijn ze 2,5x zo duur) Maar ja aesthetics he..
 
Ik heb 10x de modify xtc midcaps voor m'n hk416. Houden 190 bbs vast. En als je ze tijdens korting koopt nog best betaalbaar (10-12,- voor eentje)
Noem ze de goedkopere pts, even goede feeding en zijn ook best sterk voor plastic.
Ik houd er niet van om m'n magazijnen in m'n dumppouche te doen en dus drop ze vaak op de grond.
Deze modify midcaps nu 2 skirms gebruikt en niks zit los alleen paar lichte krasjes.
Blijft altijd wel 1 BB zitten in het magazijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Ik heb 10x de modify xtc midcaps voor m'n hk416. Houden 190 bbs vast. En als je ze tijdens korting koopt nog best betaalbaar (10-12,- voor eentje)
Noem ze de goedkopere pts, even goede feeding en zijn ook best sterk voor plastic.
Ik houd er niet van om m'n magazijnen in m'n dumppouche te doen en dus drop ze vaak op de grond.
Deze modify midcaps nu 2 skirms gebruikt en niks zit los alleen paar lichte krasjes.
Blijft altijd wel 1 BB zitten in het magazijn.


Nou ik had dus de PTS midcaps besteld en ze zijn binnen hoor, passen voor geen meter haha.

Alles is anders dan het orginele mag van VFC.

De mags waar jij het over hebt? Zijn die qua pasvorm etc. het zelfde als de standaard van VFC?
 
Nou ik had dus de PTS midcaps besteld en ze zijn binnen hoor, passen voor geen meter haha.

Alles is anders dan het orginele mag van VFC.

De mags waar jij het over hebt? Zijn die qua pasvorm etc. het zelfde als de standaard van VFC?

Bij modify mags heb je een klein opstaand randje aan de achterzijde, deze kan je opschuren tot dat ze goed zitten voor jou.
Ik hou er van dat m'n magazijnen nog een beetje vast zitten en er niet uitvallen met m'n mag release dus heb ze niet helemaal opgeschuurd.
Als je dit wel doet vallen ze denk ik vrij
 
Ik zelf ben ook tegen hetzelfde probleem aangelopen met mijn H&K M27, ondertussen heb ik goed passende mags (metaal) gevonden die niet bewegen in mijn M27. Ik haal ze bij QTAC
 
Nou ik had dus de PTS midcaps besteld en ze zijn binnen hoor, passen voor geen meter haha.

Alles is anders dan het orginele mag van VFC.

De mags waar jij het over hebt? Zijn die qua pasvorm etc. het zelfde als de standaard van VFC?
Passen PTS mags niet?:eek: Even troubleshooten:
Heb je toevallig de "V1" HK416?
Misschien een domme vraag maar je hebt toch niet per ongeluk de TM Recoil PTS gekocht?

Je hebt namelijk verschillende PTS magazijnen: PTS EMAG, PTS EPM en de TM Recoil's zijn de varianten die ik ken. De PTS EPM zou compatible moeten zijn met de VFC HK416 "V2": https://www.airsoftshop.be/nl/pts-epm-midcap-aeg-150rds-black.html
 
Laatst bewerkt: