Veer om op bijna 1.2joule te komen

Ray75

Member
30 jun 2020
16
9
Trophies
3
Goedendag allemaal

Ik heb een ares amoeba am013 uit de doos schiet hij te hard 1.3joule met orgineel geleverde veer en 0.30 bb's
Nu heb ik al diverse veren geprobeerd van m90 t/m m105.
Diverse veren zijn net geen 1joule en diverse andere weer 1.3joule en hoger.
Wat is verstandig hem op 1joule houden of kan ik een 1.3joule veer pakken en deze afknippen tot ik net onder de 1.2joule zit?
 
Hallo en welkom Ray,

Elke replica is anders (zelfs zelfde type / zelden merk) dus om te zeggen met veer X zit je goed kan niet. Ondanks dat ik zelf ook de am-13 heb. Overigens weet ik niet eens wat er in zit, maar deze heb ik ook op 1,17 J geknipt. Kan dus prima.

Wat wel aan te raden is, is om de afgeknipte zijde weer plat te maken. (met behulp van een gasbrander / fornuis / cremebule brander)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray75
Bedankt voor het antwoord dan ga ik binnenkort eens knippen en kijken of ik met onder de 1.2 kan komen.
Knip jij en meet je dan alvorens je hem plat maakt of maak je hem elke keer plat na het knippen?
En hoeveel knip je steeds 1 winding, een halve winding?
 
Ik doe altijd knippen en gelijk plat maken.

Hoeveelheid wikkels hangt af van de hoeveelheid joules die er af moeten. Maar ook van de veer sterkte. Hier kan ik dus geen antwoord op geven. Word vooral een kwestie van proberen.

De amoeba heeft een quick change. Dus veel kleine beetjes proberen is relatief makkelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray75
Wat ik een beetje kan in schatten van het veer knippen, gok ik dat je iig niet meer dan 1 wikkel hoeft te knippen. Met een halfje beginnen is dus verstandig.

Is gelukkig goed te doen met die amoeba gearboxen
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray75
Zal kijken om vanavond eens de orginele 1.3joule veer te gaan knippen.
Is idd goed te doen met de quick change.
 
Net de veer geknipt en ik heb van de m100 veer 3 windingen af moeten knippen nu zit ik onder de 1.2 joule.
Dus missie geslaagd.
Bedankt voor info allemaal
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210314-161111.jpg
    Screenshot_20210314-161111.jpg
    334 KB · Weergaven: 178
  • Leuk
Waarderingen: Crix en QuickFix
Ik zie dat je nu op 1.17J zit.

Om teleurstelling op de skirm dag te voorkomen zou ik rond de 1.1J gaan zitten.

Als je namelijk met de FPS meting 1.21 J schiet, dan is het al afgekeurd en kan je de dag er niet mee spelen.

Er zit altijd een klein verschil tussen verschillend Chrono's
 
Was ik ook aan het denk maar had ook zoiets ik laat hem even zo is nog een nieuwe veer wat ik geknipt heb.
Tevens neem ik idd gewoon een extra m90 veer mee die dan zit ik zeker eronder is ter plekke ook snel gewisseld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix