Veer lengte

Oh ik dacht juist dat de E&L midcaps heel goed waren! Je zou wat siliconen spray in de hopup kamer kunnen spuiten. Dit verhelpt ook veel feeding problemen. Naderhand wel even je innerbarrel schoonmaken.

Ok thanks ga ik vanavond ff proberen.
 
Weet je het zeker van de silicone? Heb hier zelf geen ervaring mee, maar daardoor help je toch juist het effect van je hopup om zeep?

Nogmaals heb zelf geen ervaring, maar volgens mij wil je je BB's op elke manier weghouden van smeermiddelen i.v.m. het verlies van grip op de BB door de hopup....

Zijn het misschien nog redelijk nieuwe mag's? Dan zou het namelijk ook nog kunnen dat ze nog moeten inwerken.

Verder heb ik eigenlijk geen idee wat het kan zijn, maar kan mij voorstellen dat het niet fijn is, succes ermee!

Groet,
Peter
 
Weet je het zeker van de silicone? Heb hier zelf geen ervaring mee, maar daardoor help je toch juist het effect van je hopup om zeep?

Nogmaals heb zelf geen ervaring, maar volgens mij wil je je BB's op elke manier weghouden van smeermiddelen i.v.m. het verlies van grip op de BB door de hopup....

Zijn het misschien nog redelijk nieuwe mag's? Dan zou het namelijk ook nog kunnen dat ze nog moeten inwerken.

Verder heb ik eigenlijk geen idee wat het kan zijn, maar kan mij voorstellen dat het niet fijn is, succes ermee!

Groet,
Peter

Ik begrijp je reactie en in theorie heb je helemaal gelijk. Echter is mijn ervaring dat het prima kan zonder verlies van performance. Naderhand goed je inner schoonmaken! Ik heb dit nu bij een handje vol AEGs gedaan en de resultaten waren altijd goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Dan is het goed :)

Zoals gezegd heb ik er geen ervaring mee en is mijn benadering puur theoretisch :)

Aan de andere kant, wie niet waagt wie niet wint en in het ergste geval kan je ff poetsen :p

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: SmerigeHarry
Ja de magz zijn wel hagelnieuw ik heb ze wel beetje ingeschoten door eerst 10 toen 20 toen 30 etc erin te doen
Maar weet niet of dit genoeg is voor een nieuwe mag om volledig ingeschoten te zijn.
Ik jaag er vanavond nog wel zooitje doorheen kijken of het help.
Thanks !
 
Word inderdaad vaak afgeraden siliconenspray op bbs, hop-up en mag te doen.
In de theorie verliest de hop up zijn grip.
In de praktijk spuit ik siliconenspray gewoon overal door. Van schoonmaken van de barrel tot zo te magazijnen in spuit en merk er ook weinig tot niks van.
 
  • Leuk
Waarderingen: SmerigeHarry
Ik doe het nooit, het is niet nodig waarom zou je iets smeren wat juist grip wil hebben op iets anders, daarbij wil je juist je barrel zo schoon hebben. Siliconen olie in mags is voor mij ook een no go.
 
Ik smeer ook mijn barrel en hop up en mags niet in
Voor je hop up rubber is het niet handig als hij vettig is vanwege je grip en je innerbarrel met iets wat bbs kan afremmen is ook niet handig

Stop je kwaliteit bbs in het geheel dan zit je vrijwel altijd goed en heb je geen stres:)
 
Wat is eigenlijk een echt goed bb merk ? zijn zoveel verschillende merken dat ik door de bomen het bos niet zie.
Ik gebruik nu die bb's die je bij Daarle koopt Bioval 0.20g
 
Over bioval kan ik niet veel zeggen maar als je kijkt naar bbs is er een merk wat ik je met zekerheid op aeg gebied kan aanraden en dat zijn de asg openblasters van.25gr

Heb ze in mn krytac crb altijd gehad en 0,0 feeding problemen afgelopen jaar (wel meer afwijkingen maar dat kwam door mn python v2 van madbull)
 
  • Leuk
Waarderingen: WillemRT
Denk dat het sws handig is om je bucking in een badje van warm water te doen en die met beleid schoon te maken en rustig te laten opdrogen
Verder kan je dit ook doen met je barrel rustig in niet al te warm water en dan met een klein stukje stof of wat papier op je unjaming rod en dan je barrel schoon trekken en residuen eruit halen

Btw dankje wel voor het compliment maar ook hier heb ik wat nieuwe dingen geleerd van anderen;)

Mocht je nog vragen hebben mag je een pm doen:)
 
  • Leuk
Waarderingen: WillemRT
Uhm nee, want een PDI maakt gebruik van een ander systeem, PDI 140% is ongeveer overeenkomend met een M100 dus een 130% zal prima onder de 360 uitkomen vergelijkbaar met een M95.
Hmm hij kan weer uit elkaar :( schiet nu 375 met 130% van PDI.
Dan maar M90 erin.
 
Zo zie je maar weer nu snap ik er helemaal niks van anyway tijd om mn m100 af te raden en over te stappen op een m90 aanrading en dat wordt idd knippen hmm weer wat geleerd kan je je veer wellict gebruiken induitsland?
 
Ik heb het probleem grotedeels opgelost.
Zat behoorlijk wat vette troep in hop up en heb de barrel schoongemaakt.
Heb ook de veer gewisseld naar een m90 shs veer.
Hij schiet nu echt veel verder en 320fps.
Had ook nog een shs m100 geprobeerd maar kwam ik op 370fps.

Bedankt voor tips !!
 
320 lijkt misschien wat laag, maar zoals je zelf al aangeeft schiet hij verder als voorheen. Zelf schiet mijn main 330 en m'n back-up 320. Heb niet het idee dat ik onderdoe voor de rest van het veld...

Super dat het allemaal opgelost is!

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: WillemRT
Even terug komen op die veer. Ik heb een G&G warthhog stock, hoe weet ik wat voor ik er nu in heb en wat ik et in moet hebben mijn fps te verhogen (nu 260)
 
Even terug komen op die veer. Ik heb een G&G warthhog stock, hoe weet ik wat voor ik er nu in heb en wat ik et in moet hebben mijn fps te verhogen (nu 260)

Dat kan je niet weten, en ook dat andere weet je niet. Dat is gokken. Althans.. dat is mij altijd verteld. Ik heb er nu een 130 veer in zitten.. ik zou zeggen probeer eerst eens een 100 of 110 veer?

En mooie afspraakjes dat je hem kan terugbrengen als je een andere wilt gelijk na install en hij te weinig geeft.
 
Als je 260 schiet met voor de rest een Stock G&G dan zou ik je meer zorgen maken om dingen zoals je air seal. Stock G&G's schieten tegen de 400 aan, dus 260 is uitermate laag. Meestal zit er in stock guns een M120/130 en dus in principe altijd te hard voor de NL markt. Met een M90-100 zit je meestal wel tussen de 330-360 FPS. M110 ga je erover.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tactical Bear