Veer lengte

WillemRT

Active Member
15 jun 2017
40
32
Trophies
4
Ik ben me aeg aan het downgraden.
Maar die M130 veer die eruit komt is 13cm
De M100 die ik los gekocht heb is 17,6cm.
Moet ik deze nou gewoon indrukken tot hij past of heb ik een verkeerde lengte veer gekocht ?
 
Lengte maakt niet veel uit. Het verschilt nogal per fabrikant, zo hebben Chinese fabrikanten als JG/CYMA vaak kortere springers. Zolang je springguide maar goed in de veer past gaat het vast werken ;) succes
 
  • Leuk
Waarderingen: WillemRT
Ah oke top bedank dan ga ik hem erin proppen ;)
Springguide is goed hij is precies zelfde diameter alleen iets langer
 
  • Leuk
Waarderingen: SmerigeHarry
Aan de buitenkant van de veer kan je eigenlijk niks zeggen... je zou de stugheid kunnen "voelen" of meten. Mocht je ooit je veer willen meten kan je er altijd mee langs Com-Bat die hebben daar een machine voor gemaakt waarmee ze de stugheid kunnen meten.

Maar in dit geval kan je hem waarschijnlijk zonder problemen in stoppen!

Groet,
Peter
 
. Mocht je ooit je veer willen meten kan je er altijd mee langs Com-Bat die hebben daar een machine voor gemaakt waarmee ze de stugheid kunnen meten.

oooh, super bedankt, dat word een trip deze zomer om mijn enorme voorraad veren eens te laten doormeten haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Hij zit erin en doet het dus neem aan dat het goed is. Heb geen chrono dus weet fps niet maar denk dat wel ok is.
 
En ik schiet 330 met een M100, airseal is top, maar door AOE correctie heb ik weer wat cilinder volume ingeleverd...

Het is gewoon proberen... vuistregel is idd wel een M100 voor ~350

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: WillemRT
Ik neem ook nog een m90 voor de zekerheid
Ik heb wel een ander probleem nog
De eerste 10 bb's ofzo schieten maar een meter of 6 daarna normaal dit is bij elke magazine wissel.
Ligt dit aan de magz off is dit ists anders ?
 
Ook als je het magazijn niet maximaal vult?
Ja ook als ze niet maximaal gevuld zijn.

Het zijn E&L AK magazijnen ik hoorde wel dat deze niet super goed zijn.
Maar heb geen andere magz om te testen dus weet niet goed of dit een internal problem is of van de magazijnen.
 
Ik ben me aeg aan het downgraden.
Maar die M130 veer die eruit komt is 13cm
De M100 die ik los gekocht heb is 17,6cm.
Moet ik deze nou gewoon indrukken tot hij past of heb ik een verkeerde lengte veer gekocht ?
gehehe ik had precies dezelfde "WTF" reactie toen ik voor het eerst mijn M4 downgrade. Gewoon er in proppen ^_^

Dat probleem met de BB's die 6 meter halen heb ik met mijn G&P M4 ook. Dat lijkt na het wisselen van de hop-up wel minder te zijn maar gebeurd alsnog wel eens. Lijkt wel minder te worden. Niet echt een oplossing, maar ben benieuwd wat anderen hier voor tips over hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: WillemRT
Ja ook als ze niet maximaal gevuld zijn.

Het zijn E&L AK magazijnen ik hoorde wel dat deze niet super goed zijn.
Maar heb geen andere magz om te testen dus weet niet goed of dit een internal problem is of van de magazijnen.

Oh ik dacht juist dat de E&L midcaps heel goed waren! Je zou wat siliconen spray in de hopup kamer kunnen spuiten. Dit verhelpt ook veel feeding problemen. Naderhand wel even je innerbarrel schoonmaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: WillemRT