Uprgade ics aeg

RvE54321

Member
16 jan 2019
8
1
Trophies
2
Hallo ik heb een vraag.

Sinds een tijdje speel ik ook Airsoft en het bevalt erg goed :)

Ik heb een replica van ics aangeschaft, opzich schiet die out of the box wel aardig maar ik zou toch graag iets meer range er uit halen. Nu red ik ongeveer 50 meter redelijk precies met 0,25 bb’s Het enige wat ik er tot nu toe zelf aan heb gedaan is de hop up vervangen voor een flat hop.. firefly met een G&g green bucking.
Hier de rest van de details van mijn replica:
Details:
*Full Metal
*Electric Blowback!
*Lengte: 878mm (906mm uitgeschoven)
*Gewicht: 3129g
*Magazijn: Metal Hicap Short (170rnds)
*V2 EBB Split Gearbox, met safety spring release system!
*Upgraded piston!
*Inner Barrel: 363mm
*FPS: ±300-370
*Accu zit in kolf
*Let op, accu niet meegeleverd
*UKSR Stock, een verstelbare sniper stock!
*Full Tubular Modular rail systeem, voor allerlei accesoires!
*ICS-275S model
Er zit een 7.4 LiPo batterij in.
Nu heb ik ondertussen al best veel gelezen maar ik lees veel wisselende verhalen. Is het slim om als volgende stap een andere barrel aan te schaffen en moet ik dan gaan voor een tight bore of een wide bore. Als ik voor die wide bore ga moet ik waarschijnlijk meer aan gaan passen maar als ik dus meer range wil halen is het dan verstandig om hier gelijk mijn geld op in te zetten. Alle hulp is welkom!! Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Barrel geeft je niet meer range, alleen effectieve range. Ik denk dat je moet opletten dat je waarschijnlijk met een barrel swap niet zo veel verandering krijgt als je zou willen, gezien stock ICS barrels best aardig zijn. Ik zou iig sterk afraden om een widebore te gaan, er is geen enkel principe waar deze een voordeel heeft en zeker niet in een AEG. Ik zou je ook zeer aanraden om op zijn minst .28 te gaan verschieten.
 
Thnx voor je reactie, ik was vergeten te zeggen dat ik er nu ook een m100 veer in heb zitten. En dat is op het randje ik zit denk ik rond de 355 fps. Maar wat zou dan een beter plan zijn om meer range te halen?
 
Als je 50 meter zuiver schiet zal er niet zo heel veel meer bijkomen... geloof de verhalen niet dat mensen 80 meter schieten met een AEG (zonder JC maar dat wordt 1 april toch de nek omgedraaid...) wat je mogelijk kan verbeteren is je airseal zodat je schoten constanter worden en je de raakkans vergroot.

En even een klein beetje zeuren, maar er zijn nogal wat mensen die vallen over het woord w@pen als het over een replica/airsoft apparaat gaat...
 
Ok thnx. Maar als je zegt niet verder als 50m is dat dan zoals die nu is met alleen een barrel upgrade of is het wel mogelijk als je bijvoorbeeld ook de gearbox, motor e.d. Upgrade? En wat voor barrel zouden jullie adviseren een 6.03 of 6.05?
 
Tja, zwaardere bb's, goede airseal, goede hop-up en barrel en zorgen dat het allemaal perfect uitgelijnd is... Meer kan je niet doen eigenlijk.

Zou me geen zorgen maken over wat er kwa snelheden gebeurt met een betere hop-up (remt inherent iets meer af) en zware (0.3 dus max) bb's. Waar 0.25s nu op 325 eruit komen, zijn die na 15 meter hun snelheid behoorlijk kwijt. Een 0.30 op dezelfde afstand, ookal ging die met 275fps weg, zal na 20m nog iets sneller zijn.

Als je hop nu nog lang niet max hoeft voor 0.25, kan je het rustig met 0.28 of 0.30 proberen. Als er weinig links recht speling in de arm zit, mooi, hoef je er weinig aan te doen waarschijnlijk. Een betere barrel kan helpen, maar dat schaaft dan echt maar een heel klein beetje bij. Let wel dat je cilinder volume en barrel volume in balans blijven, anders heb je dus kans op wat joule creep. Voorheen was tightbore altijd nauwkeuriger, maar veel moderne barrels hebben nu een "accuracy" labels op 6.05 barrels. Het type maakt bijna meer uit dat de diameter. Staal is de voorkeur, vaak beter afgewerkt, zelf beter te polijsten, verbuigt minder dan andere materialen. (en is zwaar, vandaar ook half / half barrels van diverse merken)

Als laatste notitie zou ik toch willen stellen dat mensen echt ~70 accuraat kunnen halen met een AEG, maar dat soort bereiken krijg je echt niet "per ongeluk". Daar zit een efficiënte gearbox met perfecte airseal achter, een goed volume en hopup met uren afstellen erin en een zorgvuldig gekozen, bewerkte en onderhouden loop... En het moment dat er meer dan windkracht 4 staat, ga je met de 0.3gr bb restrictie opeens toch naar 40m accuraat... (Hallo DMR en BASR klasse)
 
Ik heb een wapen van ics aangeschaft

Ja joh? Dan zou ik em maar niet meenemen naar een skirm, of het moet hier toch gaan over een replica, zoals Peter Boudewijn je vanochtend ook al subtiel duidelijk heeft proberen te maken?
 
Een goede hop/bucking zou inherent minder moeten afremmen omdat je minder druk nodig hebt voor een gelijke backspin, lees hop.

Afwerking en enigszins materiaal maakt meer uit dan de bore. Materiaal is ook een factor wanneer je barrel niet mooi strak in de outer zit. Messing is in principe ook niks mis mee maar aftermarket barrels worden er bijna niet van gemaakt.

70m effectief halen op 1.2 joule max en zonder optimale condities is near impossible. Zelfs met een perfecte seal, perfecte hop en barrel, en met .30 max straks is het helemaal over. Dat je het als max haalt, oftewel waar de bb land sure, maar effectief op de eerder genoemde condities (1.2J + .30g max), big doubt.

On topic:

Aannemend dat de OP nu effectief 50m schiet en nog steeds meer uit zijn replica willen halen, dan zou ik hem eerder aanraden alles in een keer te optimaliseren, dan alleen een barrel te kopen.
 
Thnx allemaal! Ik ga dan toch maar beginnen met een nieuwe barrel voor mijn “REPLICA” :p denk ik.. om in iedergeval zo een beetje de kosten te spreiden. Hebben jullie verder nog tips of dingen waar ik op moet letten om mijn airseal te verbeteren? En een een gearbox upgraden... betekend dat nieuwe gears er in plus lagers e.d.? Of een compleet nieuwe gearbox aanschaffen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Blade
Thnx allemaal! Ik ga dan toch maar beginnen met een nieuwe barrel voor mijn “REPLICA” :p denk ik.. om in iedergeval zo een beetje de kosten te spreiden. Hebben jullie verder nog tips of dingen waar ik op moet letten om mijn airseal te verbeteren? En een een gearbox upgraden... betekend dat nieuwe gears er in plus lagers e.d.? Of een compleet nieuwe gearbox aanschaffen?
Ik heb zelf een ICS cxp hog tubular, en ik gebruik een madbull steel barrel 363mm en een mapleleaf bucking + mapleleaf nub.