Upgrades AM-013 en WE1911

gewoon er in leggen, vast plakken is niet slim ivm dat hij dat in een vaste hoek blijft zitten terwijl je dat niet wilt als je veel of weinig hop moet aanbrengen.
 
gewoon er in leggen, vast plakken is niet slim ivm dat hij dat in een vaste hoek blijft zitten terwijl je dat niet wilt als je veel of weinig hop moet aanbrengen.

Oke thx, morgen komt alles binnen dus dan kan ik gaan knutselen. Hopelijk werkt alles prima voor Gasselte.
 
Hey iedereen! Ik ben mijn AM013 hopup aan het vervangen, alleen is het mij onduidelijk waar ik de Nub nou aan vast maak. Normaal op filmpjes heb ik gezien dat er ergens een inkeping zit waar de bolle kant invalt. Maar dit zie ik op mijn hopup arm nergens. Ik zal even een foto maken van de Arm, Het lijkt mij of mijn arm een voorgevormde Nub heeft.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt erop dat het een speciale hop up arm is.

Yup, ik heb net geprobeerd om er mee te schieten, alleen feed hij ook niet meer. Misschien heb ik de arm verkeerd terug gezet, Ik heb de dunne kant in het wielletje, en dan de bolle kant die op de bucking drukt. Met de boog omhoog.
 
Ik heb ondertussen de oude bucking weer terug gezet. En nu feed hij weer prima, zou het kunnen zijn dat met de huidige Hopup een bepaalde bucking niet kan werken? Misschien omdat hij geen ruimte heeft voor de speciale nub, of dat de bucking te hard is.
 
Feeding issues komen van de feeding lips als de stock bucking wel werkt, moet je even vergelijken hoe ze er uit zien.

Ik vind het zo wel even prima. Ik ga volgend weekend lekker skirmen en daarna ga ik weer sleutelen. Ik heb nu wel de barrel vervangen en ik ben heel tevreden over de range. Na de Hopup goed te zetten, en mijn vader op mij te laten schieten. Kwamen we op ongeveer 45-55 meter uit. Ver boven wat ik verwacht had.
 
Ik had ook feeding issues met mijn M4. Die schoot ongeveer elke 2 trigger pulls een BB. Stock bucking terug gezet, probleem weg. Ik heb toen beide buckings vergelegen en blijkt dat de feeding lips van de Maple Leaf bucking een fractie langer zijn dan die van mijn stock buckig. Hierdoor stak de lip een fractie van een mm uit in de feeding tube van de hopup unit en zorgde bij mij voor de problemen.
 
Ik had ook feeding issues met mijn M4. Die schoot ongeveer elke 2 trigger pulls een BB. Stock bucking terug gezet, probleem weg. Ik heb toen beide buckings vergelegen en blijkt dat de feeding lips van de Maple Leaf bucking een fractie langer zijn dan die van mijn stock buckig. Hierdoor stak de lip een fractie van een mm uit in de feeding tube van de hopup unit en zorgde bij mij voor de problemen.

Oke, grappig hoe zo'n klein verschil toch zoveel invloed maakt. Ik ga morgen even vergelijken en vijlen. Hopelijk lukt het dan. :)
 
Hallo,

Een beetje een revive van een oude post maar ik heb recent een am-013 gehaald. Hier zit een prowin hopup in maar ik merk dat deze gewoon veel feed problemen heeft. Ik weet niet waarom deze bijna alleen maar in een am-013 word gezet. Ik heb nu wat tape om de mag heen gedaan en het werkt al vrij goed maar ik moet eigenlijk wel mijn mag naar achter duwen zodat die goed blijft door feeden. Het komt door de chamber want heb de oude terug gezet en die werkte goed, heb de prowin ivm flathop bucking en nub en je kan geen andere nub in standaard chamber plaatsen. Mijn vraag is of iemand hier een geweldige oplossing heeft voor het naar achter drukken van je magazijn. Anders of iemand een perfecte hopup chamber weet die goed werkt en feed in combinatie met mijn amoeba ares am-013.
Ook merk ik trouwens dat ik veel hop krijg. Ik schiet zonder hop aangedraaid al goed met 0.3 ik kan niet eens met minder zwaar schieten want dan gaan ze strak omhoog. Met nieuwe en stock hopup chamber. Iemand enig idee waar dit aan ligt.
 
Hallo,

Een beetje een revive van een oude post maar ik heb recent een am-013 gehaald. Hier zit een prowin hopup in maar ik merk dat deze gewoon veel feed problemen heeft. Ik weet niet waarom deze bijna alleen maar in een am-013 word gezet. Ik heb nu wat tape om de mag heen gedaan en het werkt al vrij goed maar ik moet eigenlijk wel mijn mag naar achter duwen zodat die goed blijft door feeden. Het komt door de chamber want heb de oude terug gezet en die werkte goed, heb de prowin ivm flathop bucking en nub en je kan geen andere nub in standaard chamber plaatsen. Mijn vraag is of iemand hier een geweldige oplossing heeft voor het naar achter drukken van je magazijn. Anders of iemand een perfecte hopup chamber weet die goed werkt en feed in combinatie met mijn amoeba ares am-013.
Ook merk ik trouwens dat ik veel hop krijg. Ik schiet zonder hop aangedraaid al goed met 0.3 ik kan niet eens met minder zwaar schieten want dan gaan ze strak omhoog. Met nieuwe en stock hopup chamber. Iemand enig idee waar dit aan ligt.
Ik heb ook een am013, met prowin hopuo unit en ik heb nergens last van. Misschien toch iets verkeerds bij die van jou
 
Op de Ares Amoeba Owners Group op Facebook wordt er meer geklaagd over een bepaalde batch prowin hop up units die niet goed zouden passen. Kan zijn dat jij er 1 hebt van die batch.
 
Nieuwe batch wordt anders geproduceerd als voorheen, nieuwere batches zijn ook steeds minder van kwaliteit, je kan beter een goede kopie kopen tegenwoordig dan dat je een werkelijk prowin koopt.
 
Hebben jullie aanraders voor hopup units ander dan prowin. Zie het probleem namelijk vaker terug komen en weet zeker dat mijn hopup goed zit. Het probleem is zelf dat ik de feeding tube iets naar achteren moet trekken om beter te feeden in plaats van ertegen drukken.