Upgrades AM-013 en WE1911

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hallo,

Ik heb bij de Skirmshop gevraagd wat ze mij kunnen aanraden voor een upgrade van mijn 2 replica's. Ik ben erg blij met de service tot nu toe en wil graag de sets kopen die hun hebben aangeboden. Toch kost dit in totaal bijna 200 euro. Wat zijn jullie meningen over de gekozen upgrades. En zijn de verschillen 200 euro waard? Ook laat ik Skirmshop de sets inelkaar zetten. Zodat ik alleen nog maar de 2 barrels met hopup hoef te vervangen.

Alvast Bedankt!

AM-013 (Arus Amoeba net niet Honey Badger)
-Maple Leaf precision Barrel 6.02 = 35 Euro,
http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-290mm-602-aeg-precision-barrel.html

-Maxx Model CNC Aluminium Hopup SE - Pro = 60 euro (Wil ik graag vervangen omdat de Hopup die er nu in zit niet van aluminium is)
http://www.skirmshop.nl/nl/cnc-aluminum-hopup-chamber-se-pro.html

-Maple Leaf Macrone Flathop Bucking 50* = 11 euro
http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-macarone-flathop-bucking-50.html

En eventueel ook Maple Leaf Omega Nub Tensioner = 10 euro
http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-290mm-602-aeg-precision-barrel.html


WE1911 (TM clone)
Maple Leaf Autobot Bucking 50* = 11 euro
http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-autobot-bucking-50.html

Maple leaf 113MM 6.04 Crazy Jet inner barrel 26 euro
http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-113mm-604-crazy-jet-inner-barrel-for-gb.html

Maple Leaf m1911 Hop up Chamber assembly = 25 euro
http://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-m1911-hop-up-chamber-assembly-for-marui.html
 
Hop up chamber is echt een waste, zolang de huidige naar behoren werkt hoef je hem niet te vervangen en alsnog is de Maxx het naar mijn mening niet waard, het werkt gewoon nog niet direct helemaal lekker bij elke replica. BTW aluminium of plastic maakt echt niks uit, ik zou bijna zeggen met een metaal heb je eerder kans op fouten in de productie dan een plastic onderdeel. Als je het per se moet vervangen zou ik normaal een Lonex aanhalen, maar het kan heel goed zijn dat deze niet goed past in de Amoeba series en ondanks dat ik dit normaal nooit zou aanraden heb ik wel gezien dat de Amoeba een van de weinige replica's is waar een prowin blijkbaar wel goed werkt, maar vooralsnog is het vervangen van de hop up unit geen must zolang de originele naar behoren functioneert.

Pistol upgrades lijken me een goede, hop up chamber vraag ik me dan ook weer af of het echt nodig is maar aan de andere kant komt de I-key erbij en is de hop up unit dan ook niet zo heel duur meer.

PS: Let er op dat je bij de pistol hop up chamber in principe ook nog een hop up adjustment wheel moet kopen of je originele moet gebruiken.
 
Hop up chamber is echt een waste, zolang de huidige naar behoren werkt hoef je hem niet te vervangen en alsnog is de Maxx het naar mijn mening niet waard, het werkt gewoon nog niet direct helemaal lekker bij elke replica. BTW aluminium of plastic maakt echt niks uit, ik zou bijna zeggen met een metaal heb je eerder kans op fouten in de productie dan een plastic onderdeel. Als je het per se moet vervangen zou ik normaal een Lonex aanhalen, maar het kan heel goed zijn dat deze niet goed past in de Amoeba series en ondanks dat ik dit normaal nooit zou aanraden heb ik wel gezien dat de Amoeba een van de weinige replica's is waar een prowin blijkbaar wel goed werkt, maar vooralsnog is het vervangen van de hop up unit geen must zolang de originele naar behoren functioneert.

Pistol upgrades lijken me een goede, hop up chamber vraag ik me dan ook weer af of het echt nodig is maar aan de andere kant komt de I-key erbij en is de hop up unit dan ook niet zo heel duur meer.

PS: Let er op dat je bij de pistol hop up chamber in principe ook nog een hop up adjustment wheel moet kopen of je originele moet gebruiken.

Bedankt voor de reactie!

Na wat ik gelezen heb ga ik even kijken wat ik ga doen. Ik vind het fijn om de hele set te kopen omdat ik dan alles makkelijk kan vervangen. Als ik alleen de barrel doe, moet ik die in de hopup installeren. Ik heb geen idee hoe dit moet, en of dit moeilijk is. Daar zal ik even research naar gaan doen.

Op dit moment denk ik eraan om alleen mijn 1911 te upgraden. De AM013 heeft van zichzelf al goede internal, om er eerst eens mee te skirmen zonder upgrades is misschien ook handig. De 1911 heb ik al een keer uitelkaar gehaald en dit ging prima, dus daar heb ik wel vertrouwen in.
 
De hop up vervangen op een AEG is niet meer dan een pin eruit drukken en het uit elkaar halen hiervan is ook niet heel moeilijk, alles daarna met een gearbox wordt dan weer wat moeilijker. Als je nog nooit met je replica hebt gespeeld zou ik dat zeker eerst doen dan heb je een idee wat je wil gaan upgraden en heb je een referentie punt voor na je upgrades.
 
Hallo iedereen!

Ik heb vandaag mijn AM-013 open gemaakt en even erin gekeken. Ik wil graag een aantal dingen upgraden. Maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten. Wat bijvoorbeeld precies het verschil is tussen een R-Hop , Flat hob enz. En waar moet ik op letten bij een Nub? En wat is het verschil tussen verschillende barrels? En binnen diameters? En wat doen sommige upgrades met mijn FPS? Ik heb er nu een M105 veer inzitten. En hij schiet 318 FPS, ik zou hem het liefste naar 340FPS hebben.

Alvast Bedankt!
 
Als je op een M105 maar 320 schiet dan zou ik ook je air seal mee pakken, die is gewoon niet goed nu, een M100 zou je afhankelijk van de setup toch wel 320-330 minimaal moeten laten schieten, wat dan wederom afhankelijk is van het merk veer, setup en etc.

Qua upgrades zou ik het gewoon bij een flat hop houden, voor R-hop moet je er iets meer tijd in steken en kost wat tijd om het goed te krijgen de eerste keer, daarbij is een flat hop niet fout gevoelig en is het gewoon omwisselen en spelen. Bij een flat hop bucking moet je of een flat nub halen of een speciale nub, zoals bij de maple leaf flat hops waar een omega nub bij hoort wat een concaved flat hop bucking is. Binnen dia meter heeft niet zozeer invloed op je afstand, spread en consistency, alleen op je FPS een kleinere diameter dan stock verhoogt de FPS, een grotere verlaagt het, maar ik zou gewoon een tightbore pakken en daar niet op letten. De afwerking van de bore is veel belangrijker en dan vooral de consistentie hiervan. Over het algemeen kun je er vanuit gaan dat een duurdere barrel consistenter zal zijn en je minder spread zal geven, maar hier is een guideline van de meest makkelijk verkrijgbare barrels: EDGI>PDI=Prometheus>Maple leaf>Madbull (Stainless Steel)=ZCI (Stainless Steel).
 
Als je op een M105 maar 320 schiet dan zou ik ook je air seal mee pakken, die is gewoon niet goed nu,
Dat dacht ik zelf ook al, toen ik de seal eraf haalde bleef hij eerst al in de hopup steken. Toen ik hem eruit gehaald had en erop nieuw in deed. Ging dat veel te makkelijk hij zat er niet strak omheen.

maar ik zou gewoon een tightbore pakken
Wat voor binnen diameter is dat? Een 6.03?

EDGI>PDI=Prometheus>Maple leaf>Madbull (Stainless Steel)=ZCI (Stainless Steel).
Ik denk dat ik dan voor een Madbull of Maple leaf ga. Zijn hier nog speciale nubs voor nodig? Waar je het eerder over had.

Bedankt voor de hulp. Heeft het zin om ook dingen te upgraden in de cilinder? Of de spring guide. Of heeft dat alleen zin als die kapot zijn of versleten. ?
 
Seal is niet alleen daar maar ook in de gearbox.

Is geen specifieke definitie van maar alles sub 6.08 is ongeveer tightbore.

Prima keuze. Nee de nub combinatie ligt aan de bucking niet de barrel.

Dingen in de GB upgraden is of om dingen te verbeteren, zoals air seal, shimmen, AOE corrigeren, mosfet etc, maar dit hoeft niet per se door dingen te vervangen of om werkelijk een ding te upgraden zoals hogere FPS en etc. of om kapotte onderdelen dus te vervangen.
 
Seal is niet alleen daar maar ook in de gearbox.

Is geen specifieke definitie van maar alles sub 6.08 is ongeveer tightbore.

Prima keuze. Nee de nub combinatie ligt aan de bucking niet de barrel.

Dingen in de GB upgraden is of om dingen te verbeteren, zoals air seal, shimmen, AOE corrigeren, mosfet etc, maar dit hoeft niet per se door dingen te vervangen of om werkelijk een ding te upgraden zoals hogere FPS en etc. of om kapotte onderdelen dus te vervangen.

Oke thanks voor de info ;)

Ik moet nog even kijken wat ik precies ga doen. Ik heb net even buiten een range test gedaan en ik kwam op ongeveer 35 a 40 meter. Dus volgensmij is dat best goed voor een stock replica. Na volgend weekend ga ik even kijken of de upgrades nodig zijn. Ben namelijk ondertussen aan het sparen voor de SSG24, dus wil niet te veel spullen kopen :)
 
hmm de max c is de stockhop up kamer van krytac alleen versie 2.0 wat is het verschil helemaal niks behalve aluminium ipv kunstof.

ik zelf heb hem werkend gezien alleen het is allemaal dremelwerk om hem in de overige merken passend te krijgen.
ik zelf zou hem lings laten liggen en wat airseal doen en doe je dit goed dan kan je je veer downgraden

denk dat flat en airseal je sws opweg gaan helpen naar meer;) wat rebel aangeeft
 
Ik heb nog even gekeken en ik denk dat ik deze set ga halen. Na even research gedaan te hebben gedaan is dit volgensmij allemaal werkend met elkaar. Zo niet laat dat dan even weten :)

6.03 Stainless Steel Precision Barrel 300mm - Madbull (Mijn huidige barrel is 113MM)
https://www.qtac.nl/airsoft-parts/a...40-603-stainless-steel-precision-barrel-300mm

Macaron Hop Up Rubber 60°
https://www.qtac.nl/airsoft-parts/hop-up/aeg-bucking/12676-macaron-hop-up-rubber-60

Shim Set 2x
https://www.qtac.nl/airsoft-parts/gear-sets/shim-sets/8880-shim-set

Wat zijn nog eventuele smeermiddelen die ik kan gebruiken? En waar mag absoluut geen smeermiddel komen? Ik neem aan in de barrel ofc, en misschien op de nub.

Het is niet heel bijzonder, maar ik denk dat ik met deze set toch een mooie eerste upgrade heb. :D
 
Laatst bewerkt:
nope rechtsboven in zit een buisje
als het goed is heb dit buisje ergens een gat.
is dit gat op de helft 3/4 4/5 of niet aanwezig?
reden dat ik het vraag is omdat als je barrel lengte te lang is ten opzichte van je cylinder dat je dan fps problemen krijgt

ik zelf denk dat niet zo hard gaat maar het is wel knudde als het gebeurd
 
nope rechtsboven in zit een buisje
als het goed is heb dit buisje ergens een gat.
is dit gat op de helft 3/4 4/5 of niet aanwezig?
reden dat ik het vraag is omdat als je barrel lengte te lang is ten opzichte van je cylinder dat je dan fps problemen krijgt

ik zelf denk dat niet zo hard gaat maar het is wel knudde als het gebeurd

Ik ben momenteel op het werk, maar ik zal even kijken als ik thuis ben. wat voor FPS issues kan het geven? Ik heb een M105 die door slechte hopup rubber maar 310 FPS schiet, dus veel slechter kan het denk ik niet.
 
oh geloof me als die verhouding niet in orde is heb je zo een fps van 180 dus kan nog erger ;)
 
3/4 wat prima is voor een 300mm, daarbij is je stock barrel geen 113mm weet niet waar dat vandaan komt? Ik mis alleen nog een nub in dat lijstje die zit niet bij de bucking.
 
3/4 is prima idd maar je weet niet wat erin zit vandaar mn opmerking

maar google maar de termen undervoluming barrel to cyliner ratio
dan kom je er uit;)
 
Laatst bewerkt:
Ik mis alleen nog een nub in dat lijstje die zit niet bij de bucking.
Zijn er nog speciale eisen voor een Nub? Of heb je er een die je kan aanraden?

stock barrel geen 113mm
Ik zie dat ik een typ foutje gemaakt heb, de barrel is 313MM.

maar google maar de termen undervoluming barrel to cyliner ratio
dan kom je er uit;)
Aah oke, ik ga als ik thuis ben even kijken wat het precies inhoudt. :)