Upgraden van mijn devgru ca36c

Tim v D

Member
30 jun 2014
5
0
Trophies
1
Ik heb een paar weken geleden mijn eerste airsoft replica aangeschaft, een ca36c van Devgru. Ik heb gisteren mijn eerste skirm ermee meegemaakt en ik ben niet helemaal tevreden over het bereik en het geluid van het apparaat. Hij is erg luid en ik vind dat de BB's niet erg ver komen. Is het een goed plan om een 6,03 precision barrel er in te zetten? Hij schiet nu ongeveer 285 fps, gemeten met 0,25g en ik wil niet dat hij te hard gaat schieten. Over het stiller maken heb ik echt nog geen idee hoe dit te doen.
 
Hoi Tim, een precision barrel is niet het eerste om mee te beginnen met de wensen die jij hebt. Je  zal waarschijnlijk een FPS of 25 omhoog gaan. Dus dan kom je op de 310 uit (321 max met 0.25), dus dat mag nog.  Je precisie zal er op vooruit gaan (je kan mooiere groepjes schieten). Door de kleine FPS winst, zul je ook een meter of 2 verder gaan schieten, maar daar houd het wel mee op.
Voor je bereik is de hop-up het belangrijkste. Dus ik zou overwegen deze te upgraden. Met daarbij behorende bukking, nub ect...  Als ik nu dingen roep waarvan je denkt "waar heeft die gast het over"  en je niet weet wat een hop-up is, zou ik dat eerst even opzoeken en deze eens afstellen... Misschien dat je dan al een stuk verder komt..
Voor het stiller maken.. Sommigen vinden het juist wel leuk als hun replica veel geluid maakt, omdat het wel een beetje afschrikt. Andere (ik ook) hebben liever een stillere replica..
Volgens mij kun je hier rubberen absorber pads voor kopen, maar daar heb ik geen ervaring mee, en kan ik je niks over uitleggen..
 
Ik weet inmiddels wel wat een hop-up is inderdaad, ik weet alleen niet of ik een passend model kan vinden. Mijn ca36c heeft een blowback functie, maakt dat nog verschil voor de hop-up?
 
Blowback heeft geen effect op je Hop-up.. Wat het belangrijkste is, is het rubber, en deze passen volgens mij altijd wel. Soms zijn de rubbers te lang, maar dat kun je er zo vanaf snijden.
 
Dus eigenlijk is het gewoon een kwestie van de beste hop-up uitkiezen en bestellen zonder verder echt naar het model te hoeven kijken? Klinkt goed!
 
Ik had mn vorige berichtje even snel getypt voor het zwemmen. Maar dat was wel heel erg kort. Met alleen een rubber ga je denk ik niet een mega verschil merken. Ik denk dat je ook naar een andere nub moet gaan kijken. Zelf heb ik deze nub:


http://www.ampedairsoft.com/product_p/pr-4560329179192.htm
in combinatie met deze rubber (degree ben ik niet zeker van, dit heeft te maken met je hardheid van het materiaal):
http://www.ampedairsoft.com/product_p/mlaeg70.htm  


Met die combi zit ik bij de spelers met het grotere bereik.
Echter heb ik zelf ook een G36, dat is een G36C van Jing Gong. Maar daar past die nub niet in :(
Die heeft dus enkel de meapleleaf rubber er in zitten, en schiet iets minder ver als mijn M4. Maar heft als nog een respectabel bereik.. Volgens mij verkoop skirmshop deze ook. Dus je kunt ze ook in NL krijgen..
 
Aha, is het niet beter om de volledige hop-up te vervangen in dat geval?
 
Ik heb even snel wat gegoogled naar wat specificaties van je replica, en ik kwam een CA36C tegen met een barrel-length van 247mm en een bore van 6.08mm. 

In welke opzicht viel het bereik tegen? fps geeft namelijk enkel aan hoe hard hij schiet, maar niet veel over het bereik. Zat replica's van 280fps die replica's van 360fps eruit schieten ;)

Qua optimaal bereik : zorg voor een goede airseal. Als bijv. je piston enorm veel airleak heeft gaat je bereik wel achteruit en wordt hij ook wat inconsistenter. (en oa. verlies van fps).
En je hop-up is belangrijk voor je bereik. een goede bucking en nub kan al een flink verschil maken. Ik vind de buckings van Ultimate wel fijn.  ( http://www.unit13shop.eu/index.php?item=ultimate-hop-up-rubber_-50-degrees&action=article&group_id=10000022&aid=12095&lang=nl ) 

Let wel op dat je een CQB replica hebt met een barrel van 247mm. Je zal dus geen extreem bereik hebben hiermee. 

Heb je voor je geluid een filmpje? 
 
Hee, tof dat je ook helpt! Ik zal morgenavond even een filmpje maken voor het geluid, vandaag heb ik het nogal druk. Dat van de 8.06 barrel klopt inderdaad. Zou een barrel extension erbij nog nut kunnen hebben?
 
En het bereik viel me tegen in het opzicht dat de BB's naar mijn idee erg vroeg zakken en ik dus heel hoog moest mikken om op afstand mijn doel te raken.
 
Nee, dat heeft geen nut. Dat ga je event. pas gebruiken wanneer je een langere inner-barrel neemt.

Had je je hop-up al op max. gezet? 
 
Ik heb geen idee, maar een hop-up bepaalt toch alleen de hoogterichting van je loop dacht ik? Het probleem is namelijk dat ze te vroeg naar onder afbuigen, niet dat hij te laag schiet.
 
<font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.floridaairsoft.com/features/images/hopup1.gif

Check dit plaatje eff, dat laat de bedoeling wel goed zien. 
De BB krijgt door de hop-up een 'backspin' waardoor je bb wat langer in een rechte lijn kan doorvliegen.  Zakt je BB dus af naar beneden dan heb je iets meer hop nodig en wanneer je balletje naar boven afwijkt heb je iets teveel en moet je iets minderen. Staat ie niet goed afgesteld, dan heb je dus kans dat ie vrij vroeg afzakt naar de grond. (en dus niet zo ver komt).
</font>
 
Ah, nu is het me wat duidelijker. Daar moet ik dan sowieso eens meer naar gaan kijken. Die bucking heb ik inmiddels ook besteld dus dat komt helemaal goed. Morgen zal ik even een filmpje maken voor het geluid, er waren in Daarle zelfs een paar mensen die er opmerkingen over maakten dus ik ben wel benieuwd of het echt een abnormaal luid apparaat Is.
 
Het kan zijn dat je motor niet goed op je bevel-gear aansluit. Dat kan je aan de onderkant van je pistol-grip aanpassen. Als hij niet goed aansluit kan dat ook wat meer herrie produceren. 
 
Dat zou heel goed kunnen, afgelopen zaterdag jamde hij ook een of twee keer. Toen heb ik hem beide keren terug gezet op safety en weer terug op full auto en daarna deed hij het weer prima. Ik moet dus gewoon even die inbus aandraaien die onderaan mijn pistol grip zit eigenlijk?
 
<font face="Arial, Verdana" size="2">Kort door de bocht... ja.   </font>

<font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.airsoftclubnederland.nl/je-gearbox-perfect-shimmen/
</font>In dit artikel wordt ook besproken hoe je kan kijken hoe hij contact maakt met je bevel-gear. Dat is een betere manier dan lukraak aan de schroef te draaien tot het geluid je bevalt ;)