upgraden Specna Arms SA-B13 Keymod 10''

Johny.be Good!

Well-Known Member
Trophies
4
Beste leden,

Ik ben momenteel in het bezit van onderstaande replica.
Graag zou ik deze volledig willen upgraden maar daar ik er totaal geen verstand van heb, had ik graag eens jullie meningen gehoord.
Wat zouden jullie zoal veranderen aan deze gun? En wat past er allemaal ( zowel internal als external )?
Ten eerste zou ik enkele internal parts willen veranderen zodat hij nog beter en accurater schiet.
Maar ook external parts: wat is er zoal mogelijk? Vooral een red dot zou ik graag hebben, maar geen idee wat er past en wat er het beste is :);). Thanks!
specna arms.jpg
 
Bij elke replica zou ik altijd shimmen van de gearbox en de bucking flathoppen (Of maple leaf macron erin zetten). Verder hangt het er een beetje vanaf wat je wilt met je replica. Wil je snellere rate of fire, wil je snellere triggerresponse, wil je verder en accurater schieten? Allemaal verschillende upgrades.

Qua red dot: ik koop zelf altijd redelijk goedkope reddots op aliexpress. Voor 20-30 euro heb je prima red dot voor die prijs. Als voorbeeld heb ik ooit deze gekocht met kortingsactie daar (maar zijn genoeg vergelijkbare reddots) https://nl.aliexpress.com/item/JJ-A...304.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dDd8YfQ
Edit: aliexpress duurt wel altijd langer qua levering! Hou daar rekening mee. Denk aan minimaal 2 weken doorgaans.
 
Hey!
Specna Arms zijn al goede replicas van zichzelf en hebben eigenlijk weinig upgrades nodig in het begin. Wat je het meeste zal merken is een upgrade van de Barrel en Bucking, hiermee zal je range flink verbeteren en hoeft helemaal niet heel erg duur te zijn! Verder als je de gearbox ook zou willen doen is het aan te raden om je replica te laten Shimmen en de Angle of Engagment aan te passen, hierdoor slijt je replica een stuk minder! Zou je echt een hogere ROF willen hebben enz. dan kan je de gearbox upgraden met andere gears, motor en ook een Mosfet! Maar dat ligt allemaal aan je budget enz.!

Qua extern kan je er eigenlijk alles opzetten wat je zou willen, zolang het een 20mm picatinny mount heeft, ook heb je Keymod aan de rail zitten. Je kan even op Aliexpress kijken voor attachments dan heb je een idee!
 
Zoals al vele zeggen, beginnen met een flat hop (bucking en nub) en betere barrel gezien dit de meeste winst behaald, daarna kan je nog verder gaan met de gearbox om nog extra winst te halen en dingen te verbeteren zoals trigger response, RPS, stiller en zorgen dat alle parts minder slijten.
 
Ik zou een bestelling willen plaatsen op taiwangun.
Als red dot zou ik het volgende aankopen: holo weapon sight mod.2 , maar wat is het verschil met de mod.7? Goeie keuze of niet?
Betreft de flat hop en barrel, wat moet ik precies kopen dan? Ik heb er echt geen verstand van...thx :)
 
Ik zou een bestelling willen plaatsen op taiwangun.
Als red dot zou ik het volgende aankopen: holo weapon sight mod.2 , maar wat is het verschil met de mod.7? Goeie keuze of niet?
Betreft de flat hop en barrel, wat moet ik precies kopen dan? Ik heb er echt geen verstand van...thx :)

Het model dat is het verschil, ene heeft knopjes aan de zijkant andere onder het glas. Zijn een hoop keuzes betreffend flat hop, elk met vergelijkbaar resultaat, opties zijn: ML set, Modify set, G&G Green met flat nub, Prometheus purple met flat nub en etc. Het makkelijkste is gewoon een flat hop setje te halen die beschikbaar is bij de locatie waar je ook een barrel koopt. Barrel is afhankelijk van budget maar een beetje een guideline is, duurder is beter.
 
Het model dat is het verschil, ene heeft knopjes aan de zijkant andere onder het glas. Zijn een hoop keuzes betreffend flat hop, elk met vergelijkbaar resultaat, opties zijn: ML set, Modify set, G&G Green met flat nub, Prometheus purple met flat nub en etc. Het makkelijkste is gewoon een flat hop setje te halen die beschikbaar is bij de locatie waar je ook een barrel koopt. Barrel is afhankelijk van budget maar een beetje een guideline is, duurder is beter.

Voila mijn bestelling van Taiwangun is toegekomen waaronder de Holo Weapon sight mod2.
Lijkt mij op het eerste zicht een degelijk en robuust apparaat en het ziet er ook nog eens heel mooi uit op de replica.
Ik heb er deze middag 10min mee zitten spelen maar hoe wordt deze precies ingesteld?
Bij het schieten vloog mijn BB een stuk meer naar rechts dan de dot zelf...

speca.jpg
 
waaronder de Holo Weapon sight mod2.
Dat is toch "Gewoon" een EoTech 552 replica (niets mis mee trouwens, ik heb er zelf ook een aantal)?

Ik heb er deze middag 10min mee zitten spelen maar hoe wordt deze precies ingesteld?
Ik stop mijn boresighter in de loop en stel vervolgens de elevation en windage daarop af (schroefjes aan de rechterkant van de holo).
Je hebt dan een redelijk ingestelde holo, die je nog na kunt stellen op het gewicht van de BB's die je gebruikt (vanwege de hopup-curve).
 
Terug
Bovenaan