[Upgrade] Specna Arms SA-H02

Al een disassembly guide op YouTube gekeken? Dat de pin niet op een andere manier wordt geborgd. Zou raar zijn, maar toch. Mocht het echt alleen vast op die pin zitten, zorg ervoor dat je de reciever goed ondersteund vlak naast de pin. Zou jammer zijn als er een stuk afbreekt. Gebruik ook passend gereedschap. Een schroevendraaier o.i.d.zal het einde van de pin wellicht iets uit laten zetten waardoor het muurvast gaat zitten. Evt kruipolie gebruiken.
 
Alright, na wat zweet en frustatie is het gelukt hoor. Dank voor het meedenken allemaal!

Nu de eerste upgrades zijn geïnstalleerd, kijk ik alweer vooruit naar de volgende upgrades (wat is dat toch met deze hobby... je wilt altijd meer hé). Eerst zal ik deze setup verder testen, maar een beetje vooruit plannen kan nooit kwaad.

Welke upgrades raden jullie aan om als eerst volgende op de Specna toe te passen?
Ik zit zelf te denken aan verbeterde airseal (dus nieuwe cylinder, cylinder head and air nozzle) en wellicht een mosfet?

Ben benieuwd naar jullie suggesties!
 
Ik lees stilletjes mee, maar ben toch benieuwd naar waarom je en prometheus barrel hebt gekocht. Hoezo geen PDI (is toch beter) of Maple leaf (is toch goedkoper)?

Mosfet geeft een verbetering in de trigger response en je hebt er al 1 voor 30 euro. Ook geeft een mosfet bescherming voor je LiPo, en kun je dingen als 3-round burst programmeren.

Misschien heb ik er overheen gelezen maar gebruik je al een 11.1v LiPo?
 
Ik lees stilletjes mee, maar ben toch benieuwd naar waarom je en prometheus barrel hebt gekocht. Hoezo geen PDI (is toch beter) of Maple leaf (is toch goedkoper)?

Mosfet geeft een verbetering in de trigger response en je hebt er al 1 voor 30 euro. Ook geeft een mosfet bescherming voor je LiPo, en kun je dingen als 3-round burst programmeren.

Misschien heb ik er overheen gelezen maar gebruik je al een 11.1v LiPo?

Omdat PDI voor de minimale increase ook gauw 20-30 meer kost en vele malen moeilijker aan te komen is in de EU. Maple leaf is dan ook gewoon niet zo super interessant, plated barrel en geen staal, wat je ten minste nog kan polijsten. Plus een madbull of ZCI stalen barrel zal net zo goed presteren voor de helft van een ML.

Mosfet geeft inderdaad een snellere trigger response, echter de mosfet beschermt je niet voor te lage ontlading van lipo's en is ook niet te programmeren. Dat doen aparte onderdelen. Voor de rest kan je voor 5 euro al zelf een simpele fet solderen en voor ~10 heb je een commerciële. 30 euro is al best veel voor een simpele fet.
 
Hee Jasper,

Ik heb zelf ook de H02 en heb precies hetzelfde als jij. Verrast door de kwaliteit voor dat geld.
Ik kan em aan iedereen aanraden die een full metal en degelijk beginners replica zoekt.

Heb net een upgrade uitgevoerd met de maple leaf bucking en prometheus barrel. Echter heb ik de HK416D versie van prometheus gekocht.
Die is 275,5 mm. Deze past precies in de H02. Nu heb jij je barrel al, maar dit is misschien voor anderen goed om te weten.
Ik heb er ook een silencer op, maar mijn innerbarrel komt precies tot het schroefdraad, dus kan ook nog zonder spelen als we CQB gaan :)

Merk jij verschil nu jij je gearbox heb geshimd? Ben beniewd of dat de moeite waard is.

Verder ben ik inderdaad benieuwd naar een mosfet om ertussen te zetten.
Iemand goede tips/ervaringen met bepaalde mosfets?
 
Hee Jasper,

Ik heb zelf ook de H02 en heb precies hetzelfde als jij. Verrast door de kwaliteit voor dat geld.
Ik kan em aan iedereen aanraden die een full metal en degelijk beginners replica zoekt.

Heb net een upgrade uitgevoerd met de maple leaf bucking en prometheus barrel. Echter heb ik de HK416D versie van prometheus gekocht.
Die is 275,5 mm. Deze past precies in de H02. Nu heb jij je barrel al, maar dit is misschien voor anderen goed om te weten.
Ik heb er ook een silencer op, maar mijn innerbarrel komt precies tot het schroefdraad, dus kan ook nog zonder spelen als we CQB gaan :)

Merk jij verschil nu jij je gearbox heb geshimd? Ben beniewd of dat de moeite waard is.

Verder ben ik inderdaad benieuwd naar een mosfet om ertussen te zetten.
Iemand goede tips/ervaringen met bepaalde mosfets?

Shimmen is puur voor het geluid wat uit je GB komt en levensduur van de gears.

Er zijn een hoop mosfets die allemaal verschillende dingen doen. Het is net waar je naar opzoek bent. Alles in de GATE lijn zijn goede mosfets.
 
Zoals ik het lees, ja klopt.

Maar zijn er meerdere die het ook hebben hoor.
De Merf 3.2 van gate en de King kong wizard 2 heeft het ook. (allebei zelf in bezit.)
 
Net een topic aangemaakt en nu zie ik deze dus plant ik het hier ook nog even:

Dag allemaal,

Mijn eerste aankoop was de Specna zoals bovengenoemd. Na een aantal maanden spelen weet ik wat ik wil verbeteren aan het apparaat (hij moet stiller worden, hogere rate of fire en een kleinere grouping krijgen) en na grondig onderzoek ben ik er nog steeds niet over uit. De vragen waar ik mee zit zijn het volgende:

1. Ik wil mijn replica stiller maken dus keek ik naar een silent piston head. Nu kreeg ik van een vriend van mij te horen dat de cylinder vaak niet goed aansluit op de piston head en dat ik er beter een air pad tussen kan zetten. Is dit waar?

2. Om een snellere rate of fire te realiseren wil ik sowieso een nieuwe motor instaleren en dacht ik aan 16:1 gears ipv 18:1. nu vertelde iemand mij dat hoe kleiner de ratio hoe sneller deze gears slijten en ik net zo goed voor 18:1 kan gaan. Hoelang gaan kleinere gears gemiddeld mee?

3. Iedereen die ik spreek heeft hier blijkbaar een ander idee over maar: Ik wil een nieuwe inner barrel instaleren en weet nu niet welke maat ik moet kopen. 6.01/6.02/6.03. (ik over het algemeen met bb's van het merk Rockets of van dezelfde kwaliteit).

Alle andere tips en tricks zijn welkom!
 
Over de pin @Jasper , ik had daar ook problemen mee maar het komt omdat de upper reciever dan niet goed aansluit al is het maar een mm. of het heeft te maken met de pistol grip die niet goed vast zit.
 
Terug
Bovenaan