Upgrade project CA m249 (s.a.w).

M14shooter

Well-Known Member
Trophies
12
Upgrade project CA m249 (s.a.w).
Een paar maanden geleden kon ik deze m249 lmg kopen van iemand die stopte met de hobby ivm. Verhuizing naar het buitenland, voor een mooie prijs. Ideaal voor een upgrade projectje voor in de kerstvakantie.

De replica:
1JJI2gs.jpg

Merk : Classic Army (CA)
Model : m249-mk2 (s.a.w) aeg - full stock
Staat: gebruikt
Gewicht : 7kg
Lengte: 1046mm(inner barrel 510mm)
Extra's : ris-ral voor optics en een gemodificeerde electrische box mag. (2400 round)

De replica heb ik grondig uitgetest op het Nac in geldermalsen.
De hop-up deed niet veel, de bb's vielen na 15/20m op de grond.
Ook had ik wat elektrische storing in de bekabeling van de elektrische box mag. (Deze is gemodificeerd, de elektrische moter in de box mag. Word normaal gevoed door 2 aa batterijen die in de box zelf zitten, deze word gevoed door de lipo die ook de replica voed en loopt via de electrische trigger contacten)
hIpDb9x.jpg

Ook was ik er achtergekomen dat de interne bekabeling kortsluiting maakte toen de zekering doorbrande.
Maar voor de rest extern solide gebouwd.
Ik heb de gearbox ook open gemaakt die zag er redelijk goed uit, wel zat er overal goudkleurige Litium vet op de internals.
HWSMeni.jpg

Na dat ik de gearbox en de rest van de replica schoon heb gemaakt, heb ik de gearbox terug in elkaar gezet, de gears opnieuw in het vet.
Upgraden:
De eerste upgrade die ik gedaan heb is alle bekabeling vervangen om zo van de elektrische problemen af te zijn.
uD4ymz9.jpg

(nieuwe bekabeling naar de box mag.)
En gelijk deans connectors aan de nieuwe kabel boom gesoldeerd.
Ook heb ik een mod. voor de hop-up unit gedaan. En een modify m110s spring er in gezet.
Na opnieuw uittesten op het Nac bleek die mod. Te werken met een beetje afstellen haal ik nu 50/55m en de elektra werk zonder problemen.
De volgende upgrades gaan worden; en verbeterde airseal.
Dat betekent dus nieuwe pisten, pistonhead, cylinderhead, nozzle en een nieuwe hop-up unit(bullgear hupup unit for m249)
wg2uUKp.jpg

Die heb ik bij com-bat airsoft besteld en komt in januari.
En ik heb een goede lmg sling gekocht van invadergear, geen overbodige luxe met het gewicht van deze replica.


Word vervolgd...
 
Laatst bewerkt:
Hey, hoe is het verder vergaan met dit project? Ik ben totaal nieuw met airsoft en juist in dit jaar amper kunnen spelen. Ik heb echter wel een m249 van A&K op de kop getikt en wil deze eveneens gaan upgraden. Ik heb de Para variant.
Ik heb bij Com-Bat geïnformeerd naar de Bullgear hop up en deze zou in januari binnen moeten komen. Verder weet ik alleen niet zo goed wat ik verder moet hebben en waar ik nog meer op moet letten. Ik kijk dus een beetje van verschillende site af.
Ik zie dat dit bericht bijna een jaar geleden is geplaatst zonder vervolg dus ik ben erg benieuwd!
 
Hoi, het vervolg komt nog.
Er is 1 probleem waar de meeste m249 last van hebben, dat is de allinment van de feedingtube en de hop-up unit...iets om op te letten. Is simpel met bv. De gladde kant van een 6mm boortje op te lossen daar steek je in de feedingtube en de unit.
(Die achter het klepje zit)
Gr.M14shooter
 
Hoi, het vervolg komt nog.
Er is 1 probleem waar de meeste m249 last van hebben, dat is de allinment van de feedingtube en de hop-up unit...iets om op te letten. Is simpel met bv. De gladde kant van een 6mm boortje op te lossen daar steek je in de feedingtube en de unit.
(Die achter het klepje zit)
Gr.M14shooter

Ah thanks, ik zal er op letten. Ik ga er begin volgend jaar zo een beetje mee beginnen. Ik ben benieuwd naar het vervolg in elk geval!
 
Een kleine update van mij M249-saw upgrade project.
Ik heb de airseal aangepakt met nieuwe internals.
Een nieuwe piston en head van Ics MC-169 POM piston plus head
JPGJv9f.jpg

En een nieuwe Action Army Aluminium Cilinderhead V2.
En daar bij nog een nieuwe Ics MP-23 MX5 & M4 nozzle.
Ik heb ook nog de butt-stock verstevigd met een stevige kunstof strook die van voor naar achter in de stock verlijmd zit met twee component lijm.
Dit is een bekende zwakke plek van de m249 full stock.

1JJI2gs.jpg
 
Heb zelf een A&K M249 Para met originele markings.
Deze is omgebouwd naar de Nederlandse Minimi maar nog steeds een work in progress.
Wel al een Bullgear hopup unit gemonteerd, andere bucking en inner barrel.
1.1 joule met 0.3 en red idd de 50 meter wel.
Toekomst is een Retroarms gearbox, Epes cilinder en cilinderhead, alu nozzle met O-ring, piston met metal teeth, 18:1 gears en 30k motor.
Mosfet is reeds gemonteerd, dit ivm bescherming van de trigger contacts

Mvg Roy aka Smitty
 

Bijlagen

  • 361487424_6411877435566713_1819418539946101222_n.jpg
    361487424_6411877435566713_1819418539946101222_n.jpg
    221,3 KB · Weergaven: 27
Terug
Bovenaan