Upgrade hulp specna arms

jurgen

Well-Known Member
29 mei 2017
256
123
Trophies
10
Nu mijn 1e paar skrims gehad en ik denk dat ik nog wel wat meer range uit mijn standaard specna arms wil persen.

Ik heb de Specna arms SA-A04.
https://gun-fire.co.uk/product-eng-1152216891-SA-A04-SAEC-TM-System-Assault-Rifle-Replica.html

Buiten dat ik het een heerlijk apparaat vind, denk ik dat er met neit al te veel moeite wel een beter range en accuraatheid uit te persen moet zijn ook zal mijn fps nog wat ophoog moeten om iets zwaarder voor buiten te kunnen schieten.

FPS test afgeloepn weekend met m90 veer 280FPS met 0.20 (andere stock veer over de 410 heen)

Wat is nou verstandig om te doen (om buiten een stuk, HEEL veel :p) meer range te krijgen?
 
Ik heb een nieuwe inner barrel, flathop en bucking erin laten zetten en hij gaat gelijk een heel stuk verder.
 
Mieschien een m90 die aan de sterke kant zit erin gooien, die van mij geeft 330 fps.
Als je op skirmshop kijk zie je ook dat somige m90 kwa sterkte richting m100 zitten. En indd wat boudewijn zegt, gaat je fps ook nog wel een stuk van omhoog als je een goede airseal hebt.
 
Gearbox airsealen?
Dat is toch vanaf de piston zeg maar waar je lucht heb ervoor is alles nog mechanische
dus eigenlijk een Flathop en bucking (en e.v.t. een andere innerbarrel?)
Welke zou ik ervoor moeten hebben (merk type, linkje?)
heb een gedeelte al open gehad om schoon te maken (barrel hop up etc) maar gearbox nog niet.
 
Als in het lucht dicht maken van alles waar lucht langs zou kunnen lekken zoals nozzle en bucking, nozzle en cylinderhead, cylinderhead en cylinder en in het ergste geval piston en cylinder.
 
Nu mijn 1e paar skrims gehad en ik denk dat ik nog wel wat meer range uit mijn standaard specna arms wil persen.

Ik heb de Specna arms SA-A04.
https://gun-fire.co.uk/product-eng-1152216891-SA-A04-SAEC-TM-System-Assault-Rifle-Replica.html

Buiten dat ik het een heerlijk apparaat vind, denk ik dat er met neit al te veel moeite wel een beter range en accuraatheid uit te persen moet zijn ook zal mijn fps nog wat ophoog moeten om iets zwaarder voor buiten te kunnen schieten.

FPS test afgeloepn weekend met m90 veer 280FPS met 0.20 (andere stock veer over de 410 heen)

Wat is nou verstandig om te doen (om buiten een stuk, HEEL veel :p) meer range te krijgen?


Voor een stock specna arms kun je het beste beginnen met deze drie internals upgraden

een nieuwe prowin hop up €34

purple bucking €13

Namazu firefly nub €22

en wanneer je nog geld kunt missen een andere barrel, maar je kunt het beste eerst met deze 3 beginnen. Ze geven je uiteraard extra range. Op dit moment hebben al mijn team genoten dezelfde internals zoals hier boven aangegeven en we zijn nog altijd tevreden, heb het zelf ook in mijn sa-v04.
 
Prowin is geen goede hop up chamber, alle informatie erover op het internet is achterhaalt en daarbij werken deze krengen niet eens goed in elke setup, daarbij heb je voor 10 euro minder een Lonex welke wel werkt met letterlijk elke setup en vele malen beter is ook qua afwerking.

Prommy purple met een namazu is ook heel oud maar nog wel goed, echter ook deze is ontzettend duur, een simpele G&G green met een degelijke flat nub kan je ook zo weer 15 euro besparen en zal hetzelfde presteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: chris93
Haha, dit is wel heel toevallig! Heb nu in 3 topics hetzelfde gezegd omdat men zowat dezelfde vraag had. Anyways, bij dezen nogmaals! :)

Mijn advies: ga je airseal na (cillinder, cillinderhead, piston head, nozzle) en polijst je cillinder wat bij als je daar de mogelijkheden toe hebt. Vervolgens precision barrel erin, evt. andere hopup met flat hop bucking en ga dán je fps meten. Schiet je nog beneden de 330, dan kun je kijken naar een veer. Boven de 340 zou ik echter niet adviseren; iedere skirm zie ik 's ochtends getreurde gezichtjes omdat de fps meter net iets strakker afgesteld staat en die gasten thuis precies op de 359 zitten en ze op locatie dus niet door de fps komen ;-)
 
ok uitelkaar halen en in elkaar zetten is dus total geen problem meer.

Dus wil hem zelf upgraden
Ben nu een week (savonds e.d. )aan het zoeken geweest maar heb geen idee waar ik alles goed kan bestellen

zat toch te denken om hiermee te beginnen
hop-up aanpakken
en betere barrel
En e.v.t veer maar met saec system is dat zo verwisseld en die kan ik wel vinden.

Waar zou ik dit voor mij specna kunnen bestellen, en welke zou ik moeten bestellen (zijn goed)
 
Flat hop, zoals Tru-hop, Maple leaf of een andere optie.
Barrel, ligt er aan wat je budget ervoor is maar dit is een gradatie van merken in mate van hoe goed ze zijn en je kunt er voor het meeste uit gaan duurder is beter: EDGI>PDI>=Prometheus>Maple leaf>=Madbull=ZCI
 
denk dat de duurtste innerbarrel niet zoveel verschil zou maken in een simple specna arms m4 :)

Maar waar kan ik die bestellen liefst barrel en bucking.flaphop bij 1 webshop ? (kan ze namelijk niet vinden :()
 
Een duurdere barrel maakt wel uit gezien deze een betere finish hebben en daardoor de bbs consistenter vliegen zeker in combo met een flat hop. Het ligt er dus aan wat je wilt, maar als je een maple leaf setup wil dan is skirmshop een optie.
 
Is het beter een wat goedkoper replica te upgraden of een wat duurder replica te kopen. Wanneer haal je er meer uit?
 
Is het beter een wat goedkoper replica te upgraden of een wat duurder replica te kopen. Wanneer haal je er meer uit?

Ligt er aan, wat je wilt qua replica (model), de externe kwaliteit en welk "duurder" merk? Out of the box zal een duurder merk beter presteren (uitzonderingen na gelaten), maar met simpele upgrades zal een goedkopere redelijk snel een duurdere replica out performen en dit kan alleen al zijn met een flat hop en/of barrel (10-40 euro), over het algemeen is het dat je aan een goedkopere replica een paar onderdelen meer wil upgraden dan een wat duurdere maar dit scheelt je hooguit 30 euro, hier kan ik dan vooral naar de nozzle, piston en gears, maar dit neemt ook steeds meer af. Het nadeel van een goedkopere replica is vaak ook de kwaliteits-controle bij het verlaten van de fabriek, deze kunnen zeker bij de ACM (All china made) crap zijn en krijg je net die lemon waar een hoop werk nodig voor is om lekker te laten schieten.

Het ligt hier er vooral aan of je in het begin wat meer uitgeeft voor wat betere externals, performance en kwaliteits controle of dat je een wat goedkopere variant neemt en deze relatief snel upgrade en zo het meeste eruit haalt oh en het is natuurlijk heel erg afhankelijk van budget. Daarbij zijn er ook altijd wel go to's in elk budget segment, zoals Specna Arms, G&G, ICS, VFC, G&P etc.

Oftewel TL;DR ik denk dat de eerste replica voor mensen vooral afhankelijk is van het budget, meestal kopen mensen toch wel het beste met wat ze kunnen betalen en dat is voor de gemiddelde speler denk ik niet een TM of PTW. Dus daarom zie je vaker G&G CM of Specna's langs komen. Alles daarna is afhankelijk van wat mensen graag willen in hun replica's.

ter voorbeeld, ik ben zelf begonnen met een G&G GC16 omdat G&G een degelijk merk is met redelijke performance out of the box en het beste was wat ik kon kopen qua budget toendertijd. Ondertussen speel ik al een tijdje en ben ik erachter gekomen dat ik rotzooien met barrels en gearboxen leuk vind en dus niet geïnteresseerd ben in elke keer heel veel geld uit te geven aan een replica waarvan ik het meeste vervang, daarom kijk ik nu vaker naar de goede budget replica's als ik een nieuwe koop omdat ik vooral extern een degelijke replica wil en intern boeit het me niet omdat ik het toch wel vervang als het niet proper is, natuurlijk zijn er altijd speciale modellen die alleen in de duurdere variant te koop zijn, maar over het algemeen zoek ik wel de beste en goedkoopste op. Zo zijn er ook zat mensen die gewoon willen spelen en het hele interne werk niks vinden of die de externals prio een vinden en dan kijk je naar andere merken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Benjah en Claudio Loch
Ligt er aan, wat je wilt qua replica (model), de externe kwaliteit en welk "duurder" merk? Out of the box zal een duurder merk beter presteren (uitzonderingen na gelaten), maar met simpele upgrades zal een goedkopere redelijk snel een duurdere replica out performen en dit kan alleen al zijn met een flat hop en/of barrel (10-40 euro), over het algemeen is het dat je aan een goedkopere replica een paar onderdelen meer wil upgraden dan een wat duurdere maar dit scheelt je hooguit 30 euro, hier kan ik dan vooral naar de nozzle, piston en gears, maar dit neemt ook steeds meer af. Het nadeel van een goedkopere replica is vaak ook de kwaliteits-controle bij het verlaten van de fabriek, deze kunnen zeker bij de ACM (All china made) crap zijn en krijg je net die lemon waar een hoop werk nodig voor is om lekker te laten schieten.

Het ligt hier er vooral aan of je in het begin wat meer uitgeeft voor wat betere externals, performance en kwaliteits controle of dat je een wat goedkopere variant neemt en deze relatief snel upgrade en zo het meeste eruit haalt oh en het is natuurlijk heel erg afhankelijk van budget. Daarbij zijn er ook altijd wel go to's in elk budget segment, zoals Specna Arms, G&G, ICS, VFC, G&P etc.

Oftewel TL;DR ik denk dat de eerste replica voor mensen vooral afhankelijk is van het budget, meestal kopen mensen toch wel het beste met wat ze kunnen betalen en dat is voor de gemiddelde speler denk ik niet een TM of PTW. Dus daarom zie je vaker G&G CM of Specna's langs komen. Alles daarna is afhankelijk van wat mensen graag willen in hun replica's.

ter voorbeeld, ik ben zelf begonnen met een G&G GC16 omdat G&G een degelijk merk is met redelijke performance out of the box en het beste was wat ik kon kopen qua budget toendertijd. Ondertussen speel ik al een tijdje en ben ik erachter gekomen dat ik rotzooien met barrels en gearboxen leuk vind en dus niet geïnteresseerd ben in elke keer heel veel geld uit te geven aan een replica waarvan ik het meeste vervang, daarom kijk ik nu vaker naar de goede budget replica's als ik een nieuwe koop omdat ik vooral extern een degelijke replica wil en intern boeit het me niet omdat ik het toch wel vervang als het niet proper is, natuurlijk zijn er altijd speciale modellen die alleen in de duurdere variant te koop zijn, maar over het algemeen zoek ik wel de beste en goedkoopste op. Zo zijn er ook zat mensen die gewoon willen spelen en het hele interne werk niks vinden of die de externals prio een vinden en dan kijk je naar andere merken.
Aah top dat dacht ik al ja. En het lijkt mij ook leuker om hem zelf te upgraden.
Ik zat te denken aan een G&G m4 model weet ik nog niet precies.
Maar van af welk bedrag vind jij het goed genoeg maar wel betaalbaar want ik zat zelf te denken rond de €200.00. Maar is hij extern dan wel goed genoeg?
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
ja ik ben voor specna m4 gegaan met saec systeem en dan kijken in je budget (dacht ik rond de 250 zat) uitoeken welke je leuk vind (als je zowel binnen als buiten wil spelen niet te lange replica nemen :)

enne ik heb hier de innerbarrel en hop up rubbers vervangen en moet zeggen ik ben er nu heel blij mee kwa range en hoe die schiet
 
Aah top dat dacht ik al ja. En het lijkt mij ook leuker om hem zelf te upgraden.
Ik zat te denken aan een G&G m4 model weet ik nog niet precies.
Maar van af welk bedrag vind jij het goed genoeg maar wel betaalbaar want ik zat zelf te denken rond de €200.00. Maar is hij extern dan wel goed genoeg?

G&G is goed. Goeie instap net als Specna Arms.

Tis meer de vraag wat je zelf wilt. Wil je een full metal body of neem je genoegen met een polymeer body (plastic).

Van G&G zijn de zogenaamde Combat Machines een goeie optie.
https://www.qtac.nl/airsoft-replicas/rifles/aeg-rifles/11438-cm16-sr-s
https://www.qtac.nl/airsoft-replicas/rifles/aeg-rifles/8277-cm16-sr-l-geng

Voordeel van bovenstaande 2 is dat er een mosfet in zit. Je kunt dus al gelijk met een 11.1 lipo spelen wat je gewoon hogere ROF geeft. En fijne triggerresponse. Iets boven je genoemde €200,-

Specna Arms heeft ook voldoende modellen in de range rond de €200 en dan is het maar wat je mooi en leuk vind.

Zelf toevallig afgelopen week bij Gunfire de SA-H05 (HK 416 kloon) besteld. Ligt in dezelfde range als de bovengenoemde van G&G.

Extern zijn de G&G en Specna Arms gewoon meer als voldoende.
 
  • Leuk
Waarderingen: Claudio Loch
200 is relatief krap ik zou dan eerder naar specna kijken of de Combat Machine lijn van G&G (er is net een Combat machine 2.0 uitgekomen voor onder de 200 euro hele goeie optie), als ik jou was spaar je door voor ~300 dan heb je net wat meer opties.

@Wijnand, je wil wel wat meer doen dan alleen een mosfet plaatsen voor je op een 11.1V gaat spelen, de ene speelt jaren op een 11.1V, de ander stript bij de eerste skirm zijn piston.