umarex mp7 gbb doen of niet?

Roy123

Member
27 aug 2018
24
9
Trophies
5
Hallo allemaal!

Ik twijfel al een tijdje om een mp7 gbb te halen.
ik speel afwisselend buiten en indoor, momenteel heb ik een m4 platform voor buiten en gebruik ik een arp9 samen met mijn ssp1 pistol.
al vanaf ik een pistol replica heb die gbb is ben ik al helemaal gek op de terug slag en de echte handelingen die er bij komen kijken. Ook vind ik een mp7 een vet model.
Dit brengt mij dus op een mp7 gbb. Momenteel is het enige wat ik hier in nederland zie zijn de umarex versie's.
Nou is mij vraag zijn deze replica's het echt waard om te kopen? de aanschaf ligt rond de 300 euro wat ik er wel voor over hebt. Het enige wat mij een beetje tegen houd is dan een magazijn uit mijn hoofd rond de 80 euro kost. Dit zijn mag met maar 40 bb's dus extra mags zijn wel handig....
Nou heb ik afgelopen week met 1 mogen schieten en de blowback is meer dan ik verwacht had en ik dus meer zin krijg om er 1 te kopen.
Zijn er nog veel problemen met deze replica? of dingen die ik echt moet weten voor ik er 1 zou kopen?

Mvg,

Roy!
 
Enigste versie de VFC? Hoezo er is toch ook gewoon de TM en WE? VFC komt dit jaar ook met een beefed up MP7 AEP, wordt wel wat duurder, maar mag relatief weer goedkoper.
 
Enigste versie de VFC? Hoezo er is toch ook gewoon de TM en WE? VFC komt dit jaar ook met een beefed up MP7 AEP, wordt wel wat duurder, maar mag relatief weer goedkoper.
Oowja, ik zie de andere merken ook wel beperkt. Alleen de umarex is de enige 1:1 schaal dacht ik.
Van de AEG zag ik ook al wat voorbij komen. Lijkt mij ene kant ook wel wat maar toch vind ik juist het gbb gedeelte super leuk..
 
Umarex is inderdaad 1:1 , tegen de adviezen in was dit mijn eerste main replica , en gebruikte hem outdoor , bizar goed apparaat , alleen wat ik toen had moeten doen was een betere bucking er in knallen , als ie koud werd kreeg ik na een paar uur schieten wel problemen met mijn hop up , BB ging te hoog of te laag ik kreeg hem niet verticaal , maar goed toen wist ik de oplossing nog niet ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Umarex is inderdaad 1:1 , tegen de adviezen in was dit mijn eerste main replica , en gebruikte hem outdoor , bizar goed apparaat , alleen wat ik toen had moeten doen was een betere bucking er in knallen , als ie koud werd kreeg ik na een paar uur schieten wel problemen met mijn hop up , BB ging te hoog of te laag ik kreeg hem niet verticaal , maar goed toen wist ik de oplossing nog niet ;)
Oké dat klinkt goed, voor mij zou het niet mijn main wapen zijn dus dat komt wel goed. Een vriend van mij had hem toch een keer buiten mee genomen en vond dat niet tegen vallen.

Ik zie trouwens dat er een versie is met grip en 1 zonder grip waar dan rail op zit. Is het bij de versie met grip en zonder rail ook mogelijk rail aan de onder kant te zetten in de toekomst? Ik zag al wel dat er aan de zijkant punten zitten om rail aan te zetten maar de onderkant kan ik nog niet achter komen.
 
Je kan inderdaad de navy versie kopen dan kan je bijvoorbeeld een lamp plaatsen voor cqb of andere dingen , als je die wil hebben kun je beter voor die versie gaan , losse rails plaatsten op die andere Vfc versie word naar verhouding weer te duur denk ik .
Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Hou er ook rekening mee dat de mags +- 60 het stuk zijn.

Denk niet dat je er spijt van gaat hebben, ik hou van mijn TM MP7 en als ik toen ik begon wist wat ik nu wist had ik gewoon dat ding gekocht en niks anders meer (Yeah right, iemand die dit gelooft? :p).

Als je voor jezelf kan zeggen ik wil gewoon de meest realistische dan is de VFC inderdaad de juiste optie. wil je de beste all round (ootb performance, gas efficiency) dan is de TM beter.

EDIT: ja je kan een A1 ombouwen naar een rail maar dat zou zonde zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Hou er ook rekening mee dat de mags +- 60 het stuk zijn.

Denk niet dat je er spijt van gaat hebben, ik hou van mijn TM MP7 en als ik toen ik begon wist wat ik nu wist had ik gewoon dat ding gekocht en niks anders meer (Yeah right, iemand die dit gelooft? :p).

Als je voor jezelf kan zeggen ik wil gewoon de meest realistische dan is de VFC inderdaad de juiste optie. wil je de beste all round (ootb performance, gas efficiency) dan is de TM beter.

EDIT: ja je kan een A1 ombouwen naar een rail maar dat zou zonde zijn.
Ik zag al dat de mags heel duur waren ja.
Zit er nou echt heel veel performence verschil tussen de umarex en tm?
 
Heb alleen een VFC gehad , ik denk dat de TM minder last van cooldown heeft en gewoon iets beter schiet .
 
Klopt wat @Robin2k7 gas efficiency is echt belachelijk goed bij de TM, ik heb even getwijfeld om mijn mags op hpa te zetten maar ik haal 3-4-5 mags uit 1 gas charge. Ook toen ik bij vrieskou speelde waarvan ik dacht "dit word echt niks" haalde ik ook makkelijk 2-3 mags uit een gaslading.

En het stock hopup systeem zal inderdaad ook beter zijn. maar dat kan je zelf nog verbeteren bij de VFC natuurlijk.
 
bedankt voor de reacties! de TM is weinig meer te vinden en magazijnen er voor zijn al helemaal niet meer te vinden. Dus heb ik de umarex vfc verzie besteld die ik morgen ga ophalen. iemand nog tips wat voor gas ik het beste kan gebruiken? ik heb momenteel nuprol 2.0 en 3.0 in de kast staan. dit deze bijvoorbeeld ook de 4.0 aan of is dat niet aan te raden?
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
4.0 zou ik niet doen , zeker in de zomer niet dan schiet je te hard en je kunt wel degelijk je internals beschadigen .
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
4.0 zou ik niet doen , zeker in de zomer niet dan schiet je te hard en je kunt wel degelijk je internals beschadigen .
ja daar ben ik nu achter dat 4.0 zeker niet nodig is. heb hem even in de tuin getest maar met 2.0 is er al echt een lompe kickback!!
binnen kort maar eens een skirm hem goed uitproberen. eerst even wachten op mijn magazijnen die uit engeland moeten komen (scheelde een boel geld en die hadden er genoeg op voorraad!
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Een klappen he haha ja schiet leuk , magazijnen hier waren 75 geloof ik bizar duur ja
 
Vandaag hem even uitgeprobeerd op een skrim, was wel bij balls and arrows dus niet helemaal de ideale omgeving maar het viel mij zeker niet tegen! nog aardig wat hits gemaakt op range! nu wachten tot het echte mooie weer weer komt kwa temperaturen om het beste er uit te halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Niet de ideale omgeving ? jij bedoeld hij past meer in een cqb omgeving ? Ik denk jij met die nauwe paadjes , takken en ook natuurlijk in gebouwtjes juist lekker flexibel ben , en de lengte over de loop daar ben ik al lang geleden achter gekomen met paintball dat werkt alleen maar in je nadeel , de nauwkeurigheid is vaak beter met kortere lopen , beetje experimenteren met de juiste bucking i.v.m. cooldown met gas en en je haalt met gemak de 50 meter .

onlangs weer een replica aangeschaft met ook maar een 9 inch loop er in , schiet standaard al 50 + meters even getest op de schietbaan in de kwakel .

Als het wat kouder is wat gedoseerder schieten je loop goed schoon houden en gaan met die hap . ;)