Umarex hk416 hop up

Bas

Active Member
22 dec 2015
28
1
Trophies
3
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe replica gekocht, namelijk de hk416 a5.

Nu was ik bezig met het een en ander te willen modifien, namelijk nieuwe inner barrel, hop up unit, nub, bucking.

Ik ben nog aan het wachten op de prometheus inner barrel.

Heb de firefly nub aangepast zoals ik op youtube heb gezien.

De purple bucking, eerste helaas al stuk gemaakt, was hem aan het schuren met een schuurpapiertje en toen zag ik net te laat dat ik iets tever geschuurd heb... Er zit namelijk een gaatje in. (Nieuwe besteld)

Maar nu het probleem waar ik tegen aanloop, ik heb een lonex hop up unit besteld maar hij past totaal niet in mijn replica zoals mijn stock hop up doet?
Meer mensen hier ervaring mee?

Ik heb geprobeerd de vleugeltjes aan de zijkanten wat de schuren en de voorkant een beetje te schuren maar hij gaat er gewoon niet in..

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een hop up unit in een hk416?

Ik hoop dat mensen mij kunnen helpen, desnoods bestel ik een andere hop up of zal de stock ook goed genoeg zijn? Dit is plastic namelijk.

Heel projectje dit is weer mijn eerste replica sinds jaren niets gehad te hebben.
 
Ik zelf heb een VFC H&K M27, waar ik ook wat upgrades in heb zitten (inner barrel, nub en bucking) maar mijn hop is nog steeds stock, ik zelf ondervind geen problemen met de stock hop-up van VFC, maar ik weet niet of jou HK416 ook van VFC is of dat je een ander merk hebt. De stock hop-up is inderdaad van plastic, maar wel gewoon een solide stuk plastic.

Heb je toevallig een Lonex hop-up unit besteld welke bedoeld is voor een ander type replica (volgens mij is de HK416 gewoon gebaseerd op een M4 replica, dus zou je een M4 hop-up systeem moeten hebben) ? Er zijn verschillende type replica's te verkrijgen waarbij ook verschillende hop-up systemen bij horen.

Wat betreft je bucking ja dat is een beetje zuur, ik heb zelf mijn bucking ook geschuurd, dit doe ik met heel fijn schuurpapier en hele kleine stukjes per keer, zo weet je nagenoeg zeker dat je niet teveel wegschuurt. Tip voor je volgende bucking ;-)

Hoop dat je wat aan mijn info hebt, succes met je upgrades!
 
Mijne is inderdaad ook van vfc, ik dacht vervang gelijk de hele barrel unit.

Het is inderdaad een lonex m4 style hop up, dacht echt dat het wel zou passen maar het blokkeerd toch ergens maar kan natuurlijk niet zo goed zien waar het tegen aan komt.
 
Zoals ik zelf al aangeef ondervind ik zelf geen problemen met de stock hop-up unit van mijn VFC H&K M27, dus zou ik je over je hop-up zelf het minste zorgen maken. Wat betreft de inner barrel die is ook al van vrij hoge kwaliteit stock in de VFC modellen. Maar het is lang niet gek om sowieso je bucking en nub een upgrade te geven. En je inner barrel dan direct meenemen is dan niet heel veel werk meer.

Ik heb zelf geen ervaring met Lonex M4 hop-up units, wellicht dat iemand anders je hier wat meer over kunt vertellen. Wel vreemd dat het niet 1 op 1 uitgewisseld kan worden inderdaad.
 
Vind het lastig te zeggen a.d.h.v. de foto's de je hebt toegevoegd, ik zie in ieder geval zo geen beschadigingen waarvan ik zou zeggen dat deze kwaad kunnen bij prestaties, maar het zijn niet de meest duidelijke foto's.

Past hij na de modificaties nu wel in je replica? Dan zou ik gewoon de boel even proberen en testen, voorzien van een bucking, nub en inner barrel en kijken wat het geheel doet.